Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lindsey_pony schreef:Nou ik vind gwn dat als je paard niet luisterd een tik geeft legt er aan op welk paard ik rij maar een een aantal neem ik echt eeen zweem
teunticheler schreef:[/quote]Waarom zou, een zweep zielig zijn`??? je geeft er toch alleen maar een misschien iets duidelijkere hulp mee, weet je wat pas zielig is? dat schoppen en klapperen op de flanken van je paard/pony. Om nog niet te spreken over overmatig spoorgebruik... Tegen woordig zie je mensen met twee sporen aan een been![]()
![]()
niet normaal!!!! Het beste is om je paard gewoon constant aan het been te houden, (al is dat soms moeilijk).
maarja licht nartuurlijk ook aan je paardje 
OMGponies schreef:Een zweep is imo een verlengstuk van je been en zou niet gebruikt moeten worden om het paard te straffen.
Straffen deed ik bij mijn paarden altijd met mijn stem, een keer flink schreeuwen dan was het ook wel duidelijk.
gestoortdaphnijntje schreef:dus als je met zweep rijd kun je niet echt rijden?
Lieshorses schreef:Je kunt wel beter rijden zonder zweep, dan leer je echt rijden", dus eigenlijk ook je paard gehoorzamen
ben 10 jaarBlabla1980 schreef:[/quote]Lieshorses schreef:Je kunt wel beter rijden zonder zweep, dan leer je echt rijden", dus eigenlijk ook je paard gehoorzamen
argh oliebol, dus ik ben mijn tijd aan het verdoen door met zweep te rijden, want zo leer ik het toch niet echt![]()