Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
missielissie schreef:mensen met overgewicht kunnen niet altijd iets doen aan hun overgewicht. mensen die dun zijn nemen minder snel voedingsstoffen op als vet dan dikke mensen. dat zie je.
Citaat:goed ik ben een moeilijke eter, lust bijna niks. maar dat wat ik wel lust aan gezonder/ minder vet eten dat eten we nu iets vaker en zo eet ik minder vette dingen.
Citaat:en voor het zelfde geld is de ruiter die je met je woorden beledigd iemand die daarna zelfmoord gaat plegen dan heb jij het op je geweten.
Citaat:maar wanneer degene waar je het over hebt allang probeert af te vallen maar het niet lukt. dan kan je beter mentaal gaan steunen dan ze het leven zuur te maken met alle beledigingen.
depressies leiden snel tot vreetbuien.
Citaat:mensen met overgewicht kunnen niet altijd iets doen aan hun overgewicht. mensen die dun zijn nemen minder snel voedingsstoffen op als vet dan dikke mensen. dat zie je.
Precies mijn punt! Ook ik was een dik kind en heb nu weinig nodig om dik te worden (ben nu 70 kg bij 1.73 en dat is voor mijn bouw gewoon te zwaar). Maar het is gewoon niet waar dat sommige mensen nu eenmaal niets kunnen doen aan hun overgewicht; het is moeilijk, dat wel. Maar stellen dat iets simpelweg niet kan is gewoon te makkelijk.
lennylenny schreef:Het lijkt alsof je niet echt een discussie wil, het lijkt alsof je meer je mening wilt geven??
Kijk als iemand zwaar zwaar overgewicht heeft (meer dan 100 kilo ofzo ), moet je niet op een paard gaan zitten. Maar verder moet iedereen natuurlijk lekker kunnen paardrijden. Ik vind wel dat als je wat zwaarder bent, je op een paard moet gaan zitten die dit kan hebben.

hecowo schreef:Mensen met een echte aandoending zeg ik niets over daar begrijp ik wel van hoe dat komt en dat
kan niemand ze kwalijk nemen.
Lauratje_88 schreef:@jasmijn78 ik ben een dik persoon met een goede conditie doe vaak aan sport. Dus zeg niet dat alle dikke mensen geen goede conditie hebben en niet genoeg aan sport doen.
sallandval schreef:Je steunt iemand die te dik is volgens mij niet door te ontkennen dat hij/zij te dik is en ook niet door te stellen dat er aan dik zijn in sommige gevallen niets te doen is.
Ninx schreef:Zo ben ik bijvoorbeeld 'scheef'... ik werk me de blubber om recht te zijn (S in rug).
In tijden dat ik minder recht ben stap ik er niet op en werk aan de hand of doe andere dingen.
Pas wanneer alles weer goed functioneert stap ik er weer op. Niet voor mij, maar voor haar.
Hoe kan ik haar vragen recht te lopen wanneer ik het zelf niet ben? Veel te belastend voor haar....
Bovendien kun je zoveel leuke dingen doen zonder er perse op te moeten zitten.......
whinneymax schreef:als ik de reacties en schema's goed lees ben ik dus te zwaar voor mijn paardje. ben 1.68 83. kilo en rij op mijn draver van 1.56 die zelf ongeveer 450 kilo weegt.
whinneymax schreef:vind deze discussie nutteloos.
ken meerdere mensen die dus volgens deze discussie niet mogen paardrijden.
Altijd jammer, zeker gezien het feit dat een aantal hier wel de moeite nemen om hun mening goed te onderbouwen. Ik hoop niet dat je verwacht dat je mening dus al te serieus wordt genomen.... chanel1985 schreef:Ik heb een paar jaar geleden een dieet gevolgt waardoor ik 15 kilo ben afgevallen, ik had dan een goed gewicht, maar ik was overal afgevallen maar amper op mijn bovenbenen. Als ik bv nog 10 kilo meer was afgevallen had je mij bij wijze van spreken niet meer zien lopen maar had ik nog altijd dikkere bovenbenen gehad.
Zou ik dan ook niet meer mogen paardrijden?
whinneymax schreef:ik weet dat ik niet te zwaar ben voor mijn paard (al hanteer ik voor mijn shet wel een gewicht van max 70 kilo wat ie makkelijk kan hebben) maar volgens de meeste mensen dus wel.
whinneymax schreef:ik vind niet dat andere mensen het recht hebben om over een ander te oordelen op basis van gewicht/postuur.soort van discriminatie.
whinneymax schreef:en dat ik geen goed onderbouwde mening heb...zeg gewoon wat ik van deze discussie vind. ik vind niet dat andere mensen het recht hebben om over een ander te oordelen op basis van gewicht/postuur.soort van discriminatie.vind dat er wel heel makkelijk geoordeeld word over mensen hier
Citaat:aangezien o.a. jasmijn duidelijk niet bereid is om naar een ander standpunt te kijken/luisteren, maar er is zoveel meer dat bepaald of een paard last van je heeft of niet.

_Arwen_ schreef:kellymeup84 schreef:Hallo mensen,
Ik wil even een discussie uitlokken en ben erg benieuwd naar jullie mening.
Deze discussie is niet om mensen te beledigen of te kleineren maar om te zorgen dat er meer begrip komt voor stevige/vorse mensen in de paardensport.
In de paardensport is er helaas een ideaal beeld van een ruiter.Het gebruikelijke ruiterbeeld is een slanke en niet te lange ruiter.
Een ruiter met veel overgewicht of een stevige bouw wordt al snel beledigd of gekleineerd.Deze mensen krijgen dan te horen dat de rug van het paard doorzakt als ze er op gaan zitten of dat het geen gezicht is om zo'n dikzak op het paard te zetten.Hier ben ik zelf erg op tegen.Zelf hou ik er helemaal niet van om iemand te kleineren of te beledigen.Ik ben van mening dat iedereen van deze mooie sport moet kunnen genieten.En dat iedereen eventueel aan de wedstrijdsport moet kunnen deelnemen?
Hebben deze mensen ook niet gewoon het recht om te genieten van de paardensport?????Worden ze al niet genoeg beledigd en gekleineerd in de maatschappij?
Graag wil ik weten wanneer jullie een ruiter te vors/stevig/dik vinden voor het rijden op een paard.En wat jullie vinden van deze stelling?
Groetjes van een jurylid die graag wil dat iedereen gelijk is!!!!!!!!!!!!!!!
Met het vetgedrukte ben ik het niet eens. Paardrijden is geen recht! Je hebt altijd te maken met dieren. Zo kun je ook wel zeggen dat iedereen toch op een falabella moet kunnen zitten. En tuurlijk, alle mensen mogen het, maar omdat je met dieren te maken hebt kun je er best voorwaarden aan verbinden, hoor...
julius_juut schreef:Tja, het is voor iemand die zelf geen ervaring heeft met dik zijn zo ontzettend makkelijk om maar gewoon een standpunt in te nemen en te weigeren daar van af te komen.
ilse86 schreef:Met het vetgedrukte ben ik het niet eens. Paardrijden is geen recht! Je hebt altijd te maken met dieren.

)
Citaat:Maar het ding is wat is teveel, binnenkort mag je nog maar 50 kilo wegen bij wijze van spreken om te mogen paardrijden. Ik vind persoonlijk dat paarden wel wat kunnen hebben en ze geen watjes zijn. Je moet natuurlijk iemand van 100 kilo niet op een paard zetten, maar ik persoonlijk vind dat als je bv 80 kilo weegt je nog perfect kunt paardrijden ongeacht hoe groot jezelf bent.