Anders was het wel een heel gemakkelijke sport.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Chaos schreef:Er zijn ook enorm veel rijtechnische problemen.
Anders was het wel een heel gemakkelijke sport.
Jouw paard heeft niks aan het feit dat je het "onbewust" doet.
Een beetje pompend remmen met behoud van contact, en dat kan dan best eens heeeuul flink remmen zijn. Junia schreef:Ik trek mijn pony niet in de krul, dat gaat gewoon met drijven, ophoudingen en loslaten.
Ik trek alleen met buitenrijden als ze zich tijdens de galop een keer heel sterk maakt en als een trein doordendert (en dan stopt ze dus echt nergens meer voor, heel gevaarlijk). Ik heb al 100 miljoen keer commentaar gehad dat je aan 1 teugel moet trekken, paard op een volte moet sturen (handig met een paard dat zich niet meer laat sturen), dat het op zit moet zonder teveel aan de teugels te zitten, dat je zou moeten zagen, rukken en weet ik wat allemaal en tot mijn spijt moet ik toegeven dat ik daar ook nog naar geluisterd heb en dat ik daar alleen maar mijn pony mee over de zeik hielp (behalve met het zitten want dat boeide haar 0,0) Het werkt bij haar toch het best om er eens goed hard aan te trekken met twee handen en dat doet mij dan ook zeer ja.
Dat lukt je in een piste met een paard dat een sprintje trekt maar niet met eentje die het meent en zeker niet buiten.
Enige wat je buiten kán doen als ze echt gaan is laten weten dat je er op zit (ophouding) en bidden.
Ayasha schreef:Junia schreef:Ik trek mijn pony niet in de krul, dat gaat gewoon met drijven, ophoudingen en loslaten.
Ik trek alleen met buitenrijden als ze zich tijdens de galop een keer heel sterk maakt en als een trein doordendert (en dan stopt ze dus echt nergens meer voor, heel gevaarlijk). Ik heb al 100 miljoen keer commentaar gehad dat je aan 1 teugel moet trekken, paard op een volte moet sturen (handig met een paard dat zich niet meer laat sturen), dat het op zit moet zonder teveel aan de teugels te zitten, dat je zou moeten zagen, rukken en weet ik wat allemaal en tot mijn spijt moet ik toegeven dat ik daar ook nog naar geluisterd heb en dat ik daar alleen maar mijn pony mee over de zeik hielp (behalve met het zitten want dat boeide haar 0,0) Het werkt bij haar toch het best om er eens goed hard aan te trekken met twee handen en dat doet mij dan ook zeer ja.
mensen die zeggen "trek 'm om" hebben nog niet vaak op eentje gezeten die écht gaat.Dat lukt je in een piste met een paard dat een sprintje trekt maar niet met eentje die het meent en zeker niet buiten.
Enige wat je buiten kán doen als ze echt gaan is laten weten dat je er op zit (ophouding) en bidden.
die van mij gaat niet vaak. Maar ALS hij gaat dan zit er geen rem meer op.
dit heb ik dus dan ook wel eens op een volte of met een wending wanner ze dit niet wil.