Een ander op je paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RusselNuwell

Re: Een ander op je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:34

Mijn paard laat iedereen op zijn rug, dat is geen punt, het punt is echter dat meneer zich niet zomaar laat doorrijden. En dan denk ik echt niet dat het aan de ruiters ligt, aangezien sommigen echt een stuk beter rijden dan ik en een stuk meer ontspannen zijn.

Trueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 09:09

Nu ja ik zou nooit iemand anders op mijn paard laten rijden. Een paard heeft maar 1 ruiter, maar 1 manier. Ookal probeer je hetzelfde, het zal altijd anders zijn voor je paard. Je zet je paard naar je eigen hand.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 09:21

Soms ligt het aan de africhting en soms aan degene die er op stap. Er zijn paarden die het voor iedereen doen en anderen niet. Mijn eigen paardje zet diverse goed rijdende ruiters (z en hoger) zwaar voor schut. Hij laat zich niet domineren en wil graag op een vragende ipv dwingende manier gereden worden. Een meisje van 9 rijd zo de sterren van de hemel op deze "lastpak". Gelukkig ben ik wat in mn ponytijd blijven hangen :D

Trueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 09:25

JJane schreef:
Soms ligt het aan de africhting en soms aan degene die er op stap. Er zijn paarden die het voor iedereen doen en anderen niet. Mijn eigen paardje zet diverse goed rijdende ruiters (z en hoger) zwaar voor schut. Hij laat zich niet domineren en wil graag op een vragende ipv dwingende manier gereden worden. Een meisje van 9 rijd zo de sterren van de hemel op deze "lastpak". Gelukkig ben ik wat in mn ponytijd blijven hangen :D

Geweldig,
Zo was het vroeger ook, mijn moeder heeft een draver. Zij moest er niet aan denken om in de piste te rijden en al zeker niet in galop. En ik toen als 12 jarige, een mooie galop, mooi aan de teugel, een sprongetje. Ge ziet er zijn veel paarden die meer doen voor kinderen.

Debbie00

Re: Een ander op je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 10:56

Trueno schreef:
Nu ja ik zou nooit iemand anders op mijn paard laten rijden. Een paard heeft maar 1 ruiter, maar 1 manier. Ookal probeer je hetzelfde, het zal altijd anders zijn voor je paard. Je zet je paard naar je eigen hand.

Ja dat klopt wel. Mijn paard loopt bij mij ook anders dan bij een ander.

Desireex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:46

vriendin van mij:
ik ging op vakantie vroeg aan mijn vriendin die heel vaak bij mij komt en mijn paarden heel goed kent om een weeekje mijn paardte rijden, heeft ze netjes gedaan bij haar ging het supergoed en toen wou ik opstappen.
ik kon weer helemaal opnieuw beginnen....
ik doe het nooit meer dan ook maar een lekker weekje rust :)

AmandaArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:54

Ik wil wel, maar zij wil niet. Mijn merrie rend er altijd vandoor als ze een ander persoon op d'r rug voelt. Ze mogen meestal blij zijn als ze erop komen! Hardstikke fijne merrie, maar wanneer het bij anderen komt... het licht er helemaal aan hoe zij/hij rijd. Als ze harder op de bit en/of de rest van de behulpmiddelen is, dan kan het zijn dat jouw paardje zoiets heeft van: "ja, doei!" en dat zou ik ook hebben. Gewoon opletten met hoe dat persoon ermee omgaat, mischien? Soms doen mensen ook heeeel stiekem, dat ze aan de kant van het paard die jij niet ziet wel harder schoppen enzo dus... let maar op die oortjes! }>

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:02

Ik heb mijn paardje nu helemaal naar mijn eigen hand gezet, laatst ging er iemand anders op, en.. toen snapte hij er helemaal niets meer van. ik laat echt nooit iemand meer op mijn paard, behalve mijn instructrice omdat zij de zelfde 'mannier' als rijden heeft als ik.