Wie durft er voor uit te komen?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:30

Ik meld me ook! Ik heb ook tekortkomingen. Ik ben af en toe niet rieel en kan soms erg gefrustreerd raken als het even niet wil lukken allemaal. Zeker wanneer ik me helemaal heb in gesteld op een lekker rondje rijden.

Mijn paard heeft wel eens de neiging om het op een rennen te zeker. Zeker in de galop of met springen. Dan ben ik haar helemaal kwijt. Zitten gaat niet meer want ze wipt me uit het zadel. Ik trek op die momenten soms beide teugels aan of stuur haar het hek in. Het gaat steeds beter. Ik heb een paard dat 6 jaar verkeerd gereden is en een hoop moet leren. Ook ik trek dan misschien wel een keer te hard aan een teugel in dit soort situaties. Verder merk ik wel dat het gewoon kilometers maken is en dat het steeds beter gaat.

Tuurlijk zal ik niet altijd de juiste reacties geven maar dat doet niemand volgens mij. het zijn moment opnames en soms zijn die heel fijn en goed en soms gewoon niet.

ikkelies

Re: Wie durft er voor uit te komen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:00

Niemand rijd altijd perfect!
Ik rij ook een paard die in een parcours zo heet wordt dat ze niet meer luister en blind is voor alles. Tja ik dender liever niet door de sprong heen. Ze ziet op zo'n moment alleen maar een hindernis waar ze overheen moet van zichzelf. Dus oplossing is een keer aan trekken en haar rustig maken en dan op nieuw. En dit kan niet altijd lief en vriendelijk.

AlzahraShams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:09

Ja hoor, ik rij ook echt niet altijd volgens het boekje, ik rij wel vriendelijk maar ben wel heel consuquent, en helaas heb ik nooit veel geduld, dat is echt een minpunt, maar daar werken we dan wel aan. :)

TheFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:15

Paarden zijn het probleem niet maar de mensen waarvan de paarden zijn. De meeste van die eigenaren zouden best een een flinke trap nodig hebben. Als je jezelf correct tegenover je paard gedraagt komt het vrijwel nooit voor dat een paard naar jou trapt. Doet ie het toch? dan krijgt ie van mij een trap terug. Je moet naar de oorzaak van een probleem kijken en niet naar het gevolg en daar gaat het bij veel mensen fout.[/quote]

Dan kan ik nu al zeggen wat de oorzaak is dat de pony trapt. Beestje is 1 jaar, en zodra hij vind dat hij lang genoeg heeft stil gestaan, of hij heeft er genoeg van, dan ziet ie z'n tanden in je , of hij probeert te trappen. Nou dan geef ik hem toch echt een tik, of een trap terug hoor. En verder ben ik er gewoon lief tegen, beestje heeft niks te klagen, dus hij heeft geen reden om zich zo te gedragen. Dus nee, ik vind niet dat ik zelf een trap tegen mijn kont aan moet krijgen.[/quote]

Volgens mij snap jij mijn punt niet echt.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:20

Wie snapt jouw punt niet, TheFreak? Erg onduidelijk. Verklaar je nader.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:00

Ik, de onderste helft van de quote is van mij. Wat snap ik niet aan jou quote dan, kun je dat uitleggen?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:14

Ik snap ieders quote, mits de laatste zin van the freake "volgens mij snap jij mijn punt niet echt"

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:16

Ik dacht ook dat ik haar bovenste quote gewoon begreep, maar schijnbaar dus niet. Maarja, uitleg verklaard misschien waarom ik volgens haar 'haar punt niet begreep' :)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:39

Thanx, MerelxG_R,, ben benieuwd...

SixBar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:30

als je met een sterk bit als een stang rijdt moet je niet streng door pakken zoals jij het noemt. vergeet nooit dat een stang door de ketting een martelinstrument is als je te hard trekt. bovendien bereik je niet wat je wilt als je af wilt buigen moet dat ontspannen gebeuren en niet met dwang

yip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:35

soms neemt het paard ook een loopje met de ruiter, en je moet toch corrigeren.
het hoeft íid niet altijd hard handig .ik ben ook van mening fotos zijn moment opname

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:40

nou ik rij ok wel eens niet volgens het boekje? ik rij wel met en enorm ligt bit, maar ik trek er ook wel eens een keertje flink aan als mijn arabier weer begint te klieren? En dat doet 'IEDEREEN'!!!!! bitloos, stang, trens of niet eens rijden, iedereen geeft zijn paard wel eens een straf of mep etc etc

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:44

Ja ik meld me :) Ben heel zachtaardig, maar soms schiet ik even een momentje uit mijn vel ;)

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:11

fanci_mike schreef:
Soms moet je, om goed te corrigeren, nou eenmaal een keer goed doorkomen. Ik vind dat het pas "slecht" wordt als men er een gewoonte van maakt om dan maar op voorhand zo te gaan rijden. Je kan mij vast ook wel eens op een foto zetten met een (te) strenge hand, of iets te enthousiast spoorgebruik. oliebol happens. Zolang je je er maar van bewust bent en probeert te verbeteren.

Voila, en met deze uitspraak is alles gezegd! :j

Ik geloof niet dat iedereen altijd even perfect rijdt, anders waren we allemaal prof. ruiters, toch? Er is ook niks mis met een keer je geduld verliezen en wat harder inwerken dan normaal, ZOLANG je er maar bewust van bent dat je fout zat.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:18

Ik ben echt in shock dat er zoveel mensen zijn die regelmatig hun geduld verliezen en dat niet eens erg lijken te vinden.

Problemen moet je oplossen door goed te rijden. De meeste problemen komen voort uit een slechte basisafrichting en daar is een ruiter verantwoordelijk voor.

Ik zie regelmatig om mij heen gebeuren dat paarden slecht voor elkaar zijn waar dan een ruiter opzit die uit frustratie hard gaat gillen of maar dom gaat zitten schoppen of trekken zonder enig doel.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:46

eigenlijk ben ik met rijden nooit uit mijn slof geschoten (wel bijvoorbeeld eens op zijn plaats gezet) , het gaat er meer om aan de hand als mijn paard weer eens doorbeukt ofzo!
dan kan hij best een tik verwachten!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:06

Vudress schreef:
Ik ben echt in shock dat er zoveel mensen zijn die regelmatig hun geduld verliezen en dat niet eens erg lijken te vinden.
Volgens mij valt dat best mee, iedereen hier is gewoon eerlijk en zegt dat dat af en toe best gebeurd. Wij zijn ook maar mensen...
Problemen moet je oplossen door goed te rijden. De meeste problemen komen voort uit een slechte basisafrichting en daar is een ruiter verantwoordelijk voor.
Gelukkig worden alle ruiters geboren als Anky en kunnen ze direct alle problemen oplossen :n
Ik zie regelmatig om mij heen gebeuren dat paarden slecht voor elkaar zijn waar dan een ruiter opzit die uit frustratie hard gaat gillen of maar dom gaat zitten schoppen of trekken zonder enig doel.
En dan ben je slecht bezig, ben ik helemaal met je eens!!

Soms moet je harder zijn in je hulpen om door te komen. Zolang dit maar geen gewoonte wordt zie ik het probleem niet. Je moet dan eerder de discussie gaan voeren 'wat is het verschil tussen consequent en streng optreden of daadwerkelijk je geduld verliezen en uit frustratie je paard afrossen.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:08

en daar zit idd een heel groot verschil in!
en met frustratie kan je beter niet paardrijden...

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:08

Apple schreef:
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat :+

_O-

:Y) mooie mooie :P

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:09

Vudress schreef:

Niemand is een geboren goede ruiter ;)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:16

Tuuurlijk wel, de eerste dag dat ik op een paard ging zitten, reed ik er correct mee weg, ik heb in mijn leven nog nooit een paard gehad dat niet precies deed wat ik wilde, alsof ze mijn gedachten konden raden.

_O- niet erg realistisch denk ik zo.

Jullie hebben het wel over geboren 'Anky's', maar je gaat mij niet vertellen dat Anky ooit begonnen is zoals bovenstaande in deze post :P

Wij zijn ook maar mensen - met een karakter - die willen werken met dieren - die weer hun eigen karakter hebben -

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:24

Van mij mag je trekken en schoppen wat je wilt, mits je er maar een doel mee voor ogen hebt. Dat het niet vanzelf gaat is logisch, dat is bij niemand maar dat is nog geen vrijbrief om maar te gaan gillen of op een andere manier je frustraties te botvieren.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:26

Nou Vudress, ik begin liever de mopperen als dat ik ze gelijk een dreun verkoop

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:28

Vudress schreef:
Van mij mag je trekken en schoppen wat je wilt, mits je er maar een doel mee voor ogen hebt. Dat het niet vanzelf gaat is logisch, dat is bij niemand maar dat is nog geen vrijbrief om maar te gaan gillen of op een andere manier je frustraties te botvieren.

deze mening heb ik ook!

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:32

Nja ik heb toen alleen geschreeuwd "******* gaat nou is gewoon op 4 benen vooruit idioot paard". Mag je mij vertellen hoe ik correct had moeten reageren als een paard ieder rondje opnieuw een stuk bak probeert te ontwijken. Zodra ik in de buurt kwam ging ze eerst zijwaarts, vervolgens remde ze af om daarna heel hard achteruit te gaan. Was ik haar bij dat zijwaarts voor en ging ze dus wel die kant op stuiterde ze dat hele gedeelte, als ze niet bokkend wegrende. Haar galop is al heel 'bokkig' (ze springt constant overkruist en alle mogelijke variaties). Ik weet dat ze absoluut niet bang was, misschien de eerste keer. Maar ze doet het elk rondje opnieuw. Negeren is nog het beste, maar soms werd het me écht te gek.