Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ben heel zachtaardig, maar soms schiet ik even een momentje uit mijn vel
fanci_mike schreef:Soms moet je, om goed te corrigeren, nou eenmaal een keer goed doorkomen. Ik vind dat het pas "slecht" wordt als men er een gewoonte van maakt om dan maar op voorhand zo te gaan rijden. Je kan mij vast ook wel eens op een foto zetten met een (te) strenge hand, of iets te enthousiast spoorgebruik. oliebol happens. Zolang je je er maar van bewust bent en probeert te verbeteren.

Vudress schreef:Ik ben echt in shock dat er zoveel mensen zijn die regelmatig hun geduld verliezen en dat niet eens erg lijken te vinden.
Volgens mij valt dat best mee, iedereen hier is gewoon eerlijk en zegt dat dat af en toe best gebeurd. Wij zijn ook maar mensen...
Problemen moet je oplossen door goed te rijden. De meeste problemen komen voort uit een slechte basisafrichting en daar is een ruiter verantwoordelijk voor.
Gelukkig worden alle ruiters geboren als Anky en kunnen ze direct alle problemen oplossen![]()
Ik zie regelmatig om mij heen gebeuren dat paarden slecht voor elkaar zijn waar dan een ruiter opzit die uit frustratie hard gaat gillen of maar dom gaat zitten schoppen of trekken zonder enig doel.
En dan ben je slecht bezig, ben ik helemaal met je eens!!
Soms moet je harder zijn in je hulpen om door te komen. Zolang dit maar geen gewoonte wordt zie ik het probleem niet. Je moet dan eerder de discussie gaan voeren 'wat is het verschil tussen consequent en streng optreden of daadwerkelijk je geduld verliezen en uit frustratie je paard afrossen.

Vudress schreef:Ik ben echt in shock dat er zoveel mensen zijn die regelmatig hun geduld verliezen en dat niet eens erg lijken te vinden.
Problemen moet je oplossen door goed te rijden. De meeste problemen komen voort uit een slechte basisafrichting en daar is een ruiter verantwoordelijk voor.
Ik zie regelmatig om mij heen gebeuren dat paarden slecht voor elkaar zijn waar dan een ruiter opzit die uit frustratie hard gaat gillen of maar dom gaat zitten schoppen of trekken zonder enig doel.
niet erg realistisch denk ik zo.