Liever een TE actief paard of liever een wat slomer paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:12

liever wat te houwen dan te douwen :D ...als al je energie gaat zitten in het voorwaarts rijden blijft er om te werken niet zoveel over,maar het is wat je zoekt,ik denk dat je voor het wat zwaardere dressuur werk een gretig werkpaard dat wil lopen nodig hebt en voor een lekkere buitenrit een koelbloedig rustig lopend paard weer prettig is

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:17

geef mij ook maar een wat actievere dan een slome
ik hou wel van af en toe crossen door de bossen en mijn merrie ook
soms word ze iets te vrolijk en wil ze laten zien hoe hard ze eigenlijk kan }>
maar een sloom paard is ook bij tijd en wijle fijn

Vanntje

Re: Liever een TE actief paard of liever een wat slomer paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:18

Liever TE actief das mijn pony ook, maar er zit zoveel vooruitgang in ddat ze rustig loopt, ik niet hoef t emeppen en geen been hoef tegeven heel af en toen ligtelijk me been naar d'r toe draaien en dan zit ze isn 1 versnelling hoger :D

pieomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:20

Ik heb liever een actief paard als een sloom paard
Een actief paard vind ik gewoon weg makkelijker nagevelijk ect te rijden als een paard die ik constant aan het been moet houden
daarnaast vind ik als je je proef door ''sjokt'' minder fraai om te zien als een paard die gewoon wat pittiger loopt.
Als ik alleen maar bezig moet zijn met het vooruit krijgen van me paard zou ik gek worden, daar gaat zoveel energie in zitten....

Nee liever een snelle jelle als een luiwammes

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:23

Poeh dit heb ik ook ..
Ik word er soms maar wat sjaggie op haar ..
Maar nu ik elke week bijna prive les heb gaat het al wel beter :j

Ik denk heel vaak 'oh was ze maar wat slomer zoals de meeste ! '
Maar als ik ga crossen ofzo is het geweldig ! :+:

Dus ik weet het niet echt soms wel en soms niet, maar met dressuur mag ze echt heel wat normaler en slomer doen !

naaaaomii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:32

haha ja dat herken ik ook,.
soms echt irritant TE actief, maar als we in de bak rijden TE sloom XD
maar gelukkig is myne bijna altijd erg actief, en vind het toch niet zo erg, maar soms is het erg irritant.

caelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:48

ik heb liever een iets rustiger
zo heb ik het gevoel dat ik hen meer aankan

maar dat is puur een gevoel denk ik

xMoniique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:54

Hm, ja herken ik.
We hadden een fjord, die draafde alleen maar, niet te stoppen, was wel gaaf, maarja, je word er wel gek van.
Een sloom paard, alleen maar met de zweep, en aansporen, dat vind ik dus echt zo vervelend.

Liever een snel paardje, die kan je vantevoren voor het rijden nog even longeren of losgooien :D

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:05

xMoniique schreef:
Hm, ja herken ik.
We hadden een fjord, die draafde alleen maar, niet te stoppen, was wel gaaf, maarja, je word er wel gek van.
Een sloom paard, alleen maar met de zweep, en aansporen, dat vind ik dus echt zo vervelend.

Liever een snel paardje, die kan je vantevoren voor het rijden nog even longeren of losgooien :D

Als dat zou kunnen met mijn vz pony..
Die word daar alleeen maar drukker van ;)

x_Sylvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:40

Ik rijd het liefst actieve voorwaartse paarden.
Bij slome paarden rij ik met sporen en zweep en veel been wat dus eigg niet zo prettig voor t paard is.

Voorwaartse paarden laat ik vaak gewoon lopen, of die vang ik op met mijn zit of door voltes te rijden.
En dat vind ik zelf prettiger omdat ik het meer gewend ben :o

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:41

geef mij maar een sloompie, lekker sjokken over het strand

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:52

Wat me opvalt is dat veel mensen liever een heet paard hebben omdat ze liever terugrijden dan voorwaarts te moeten 'schoppen'.
Maar een heet paard moet ook voorwaarts gereden worden en ik vraag me af hoeveel mensen in dit topic dat ook daadwerkelijk kunnen?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:00

Ik heb het liefst een heet te maken paard. Een die goed aan het been te rijden is en zelf vlugge reacties heeft.

Mijn paard is zelf erg werkwillig...je zou kunnen zeggen heet.

Ik vind dat erg prettig maar ook moeilijk. Zoals kamsel al meld is het verleidelijk om terug te gaan rijden terwijl je ook bij deze paarden voorwaats aan het been moet rijden.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:23

Ik heb zelf een over actieve drammer arabier, en op zich vind ik dat fijner dan een sloom paard. Ik kan tenminste goed door rijden op de hindernissen af. Aan de andere kant moet ik behoorlijk wat moeite doen om haar fatsoenlijk op mijn benen te rijden omdat ze zo overgevoelig is op die hulpen, voor mij is vooral mijn zit hulp DE hulp. En op jumping raakt ze vaak oververhit (wegens te drammerig)

Ik moet zeggen soms vind ik het wel eens fijn om op een sloom paard te rijden?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:10

kamsel schreef:
Wat me opvalt is dat veel mensen liever een heet paard hebben omdat ze liever terugrijden dan voorwaarts te moeten 'schoppen'.
Maar een heet paard moet ook voorwaarts gereden worden en ik vraag me af hoeveel mensen in dit topic dat ook daadwerkelijk kunnen?

Ik denk dat de meesten het niet door hebben ;)
Maar inderdaad was mijn bijzonder loperige paard feitelijk niet voorwaarts, ondertussen hebben we daar wel wat werk aan gedaan. Feit blijft dat ik me meer aangetrokken voel door loperige paarden dan door gemakzuchtige, hoewel zo'n gemakzuchtige best een aardige afwisseling kan opleveren. ;)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:13

Ik heb beide gehad..
Mijn vorige paard was wel voorwaards maar die moest je voorwaards houden. Dat was af en toe vervelend, maar goed te rijden (het was niet echt een slome, meer van dat je hem actief moest houden)

Het paard wat ik nu rijd is heet en voorwaards. Nu ik haar wat meer ga kennen leer ik hoe ik ermee om moet gaan en kan ik er ook een beetje aan gaan rijden, maar in het begin was het net als TS schrijft voor spek en bonen meeliften :=

xxilse14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:27

ik heb liever een wat actiever paard :):)
dan eentje die niet vooruit te branden is :Z
zelf heb ik ook een rustig karakter dus dat is makkelijk over te brengen naar het paard
8-)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:43

Liever een actiever paard, heb ook 3 van die ADHDers. :D Ben zelf veel te rustig voor een flegmatiek paard, dan komen we helemaal niet vooruit.
Als je zelf druk en nerveus bent kun je beter een wat rustiger paard hebben, ben je rustig kun je meestal wel een wat drukker paard hebben.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:12

kamsel schreef:

Ik vind dat iig erg moeilijk!

Mijn gevoel zegt; liever een te actief paard, maar ik weet dat ik dan wel moeite heb met echt vanuit mijn been naar mijn hand te blijven rijden.
Een wat slomer paard voelt minder prettig, maar op het moment dat ik die aan het lopen heb, weet ik wel dat ik m echt correct voor elkaar heb!
Dus tja.. het liefst een rustig paard wat je goed heet kan krijgen in het rijden. ;)

Lolaax3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:40

Liever een wat vlugger paard,want een paard heeft dan de drang naar voren,alhoewel hierbij SOMS de ontspanning ver te zoeken is.
Een slome pony is ook niet alles,vaak gaat je houding dan naar de knoppen.

xjenniifer94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:15

Ik heb liever een te actief paard, zodra ik op een sloom paard ga zitten, merk ik dat mijn beenhouding, echt afschuwelijk wordt. Mijn houding op een te actief paard is dan beter, alhoewel ik het gevoel heb dat ik dan af en toe te veel met mijn handen ga rijden ;) Het liefst een paard tussen te actief en te sloom dus :P

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:19

Mijn ene haflinger is een lekker actief paardje, maar de rest :') Vooral lekker stappen is erg zwaar voor ze... }:0

Aminola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:45

Ik heb liever een té actief paard. Het is makkelijker om een pony langzamer te laten lopen,
dan hem steeds te moeten aandrijven en dat dat niks uitmaakt. Mijn pony is in de bossen een dikke
speedo, en in de bak krijg je hem niet vooruit gebrand. Maar met sporen en een zweep weet hij nu
wel dat ie bij mij niet moet flikken om langzaam te lopen. Het is echt een lieverdje, maar moet wel
hard aangepakt worden, vooral in de bak!!!

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:15

Aminola schreef:
Ik heb liever een té actief paard. Het is makkelijker om een pony langzamer te laten lopen,
dan hem steeds te moeten aandrijven en dat dat niks uitmaakt. Mijn pony is in de bossen een dikke
speedo, en in de bak krijg je hem niet vooruit gebrand. Maar met sporen en een zweep weet hij nu
wel dat ie bij mij niet moet flikken om langzaam te lopen. Het is echt een lieverdje, maar moet wel
hard aangepakt worden, vooral in de bak!!!

beetje oftopic... maar ga jij maar lekker door met je paard verpesten ;( Sporen zijn er om je hulpen te verfijnen, niet om je paard harder te laten lopen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:03

Ik rijd ook een hete dribbelkont. Even verzitten en madam zit in draf. En draven is ook echt draven, harder, harder, hardst. Ik vind het leuker dan een slome, dat past niet bij mij.
Maar af en toe vind ik het wel vreselijk vermoeiend. Constant maar ontspannen, terugnemen, ontspannen, ademen. Soms zou het wel fijn zijn als ze niet op élk klein dingetje als een raket zou reageren.

Maar ze is nog jong dus ik heb nog hoop dat het goed komt :D