russel schreef:Een vrouw van 92 heeft denk ik geen smal bibsje en dan is een passend zadel ook niet makkelijk te vinden op een manege. Als iemand als beginner op de lepel van het zadel bupst, niet fijn voor het paard, dat een uur lang en als hij pech heeft 2 uur lang, dat een paar keer per week en dan heb je een paard dat snel rug problemen heeft.
Vraag mij soms ook wel eens af of ruiters/amazones zelf niet beseffen dat ze het paard met hun rij ambitie niet iets aan doen?
Je hoeft dan toch niet gekwetst of beledigd te zijn om te weten dat het niet kan?
Je hebt grote koudbloeden die daar goed mee weg kunnen, het beeld is dan ook meteen weer leuk. Een kleine iele op een reus van een paard is ook geen gezicht.
Absoluut mee eens!barbara28 schreef:wilde hier een reactie plaatsen, want ik zie in enkele posts al staan dat ik aan dierenmishandeling doe
mijn mening is dat een paard niet van porselein is. Ik vind het vaak erg ver gaan, een paard kan best wat hebben.. maar goed... ik ben niet objectief, ik heb zwaar overgewicht en stap gewoon op mijn paardje zonder schuldgevoel. Ik ben van mening dat ik hem daar niet mee schaad. Voor ieder is dat natuurlijk anders. Sommige vinden dat je bij 80 kilo al te zwaar bent, ieder zijn eigen keuze. Ik ben wel benieuwd of ooit wetenschappelijk is aangetoond wanneer iemand te zwaar is?
Ben je van mening dat je hem niet schaadt omdat dat toevallig goed uitkomt?
Volgens de gewichtstabellen wat een paard mag dragen vrees ik namelijk dat je hem wel schaadt. En ja, het is wetenschappelijk aangetoond dat te zwaar zijn voor een paard schadelijk is voor het paard, helaas niet voor de ruiter. Wanneer dat is, is vrij nauwkeurig uitgerekend door dierenartsen, en foysiotherapeuten voor paarden, en kun je vrij makkelijk op internet vinden.