Wat is dat toch met die dunne ruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Wat is dat toch met die dunne ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:33

@Miracle: dat klinkt me een beetje vreemd in de oren... Ik werk namelijk zelf in een winkel (het is dan wel een lingeriewinkel, maar daar zit je met hetzelfde "probleem") en wij verkopen van sommige merken tot maat 46 en dat is dan niet eens specifiek voor grote maten, dus ten eerste lijkt het me al sterk dat dit echt een winkel was voor grote maten. We verkopen overigens ook wel groter, maar dat is dan echt van de grote maten merken.

Ten tweede heb ik nu al een paar keer van diverse leveranciers gehoord dat we binnenkort de kleinere maten niet meer kunnen bestellen, omdat ze over gaan op grotere maten. Waarom? Omdat mensen tegenwoordig steeds dikker/voller worden en de kleine maten dus bijna niet meer verkocht worden, daarom is het voor onze leveranciers eigenlijk niet meer rendabel om standaard ook kleine maten te produceren. Erg jammer voor mij, gezien ik juist altijd de kleine maatjes nodig heb...

Dus wat betreft, grote maten worden bijna niet meer geproduceerd, is niets van waar, juist nu worden er meer grote maten gemaakt dan ooit te voren. Alleen moeten de winkels het wel inkopen, anders merk je daar als klant alsnog geen reet van!

Maar goed, dit raakt nu natuurlijk wat offtopic, ik vind gewoon dat iedereen elkaar in zijn waarde moet laten, of je nu mega dun, mega dik of dr tussen in bent. Paardrijden is voor iedereen en echt hele dikke mensen moeten gewoon goed opletten met hun paardkeuze.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:43

Miracle_ schreef:
Zo zou ik er nog voor geen goud niet uit willen zien, werkelijk waar niet. :n Ik vind dat echt afschuwelijk, het spijt me zeer.
Ik vind het gewoon erg jammer dat je tegenwoordig overal maar een maatje 34 voor moet hebben.

Deze foto van dat magere model is echt geen maatje 34 hoor. :n
Dit model is nog dunner dan maat 34.

Met 34/36 is niks mis. En met 38 ook niet. Er zit een heel verschil tussen mager en slank. Die foto is van een echt mager model. Maar er zijn ook veel prachtige slanke modellen zoals onze nederlandse Doutzen en Kim Feenstra. Deze hebben wel maat 34.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:43

Ik vind het indd ook wel een beetje vreemd verhaal.
Ik heb echt totaal geen kont, en vrij dunne benen, dus ik draag nog steeds spijkerbroeken in kindermaten en dat zijn ze aan de bovenkant nog vaak een flink stuk te wijd.
Maar ik kom altijd nog wel de grote maten tegen hoor. :\

edit: typefout :o

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:57

Suzanne F. schreef:
Miracle_ schreef:
Zo zou ik er nog voor geen goud niet uit willen zien, werkelijk waar niet. :n Ik vind dat echt afschuwelijk, het spijt me zeer.
Ik vind het gewoon erg jammer dat je tegenwoordig overal maar een maatje 34 voor moet hebben.

Met 34/36 is niks mis. En met 38 ook niet. Er zit een heel verschil tussen mager en slank. Die foto is van een echt mager model. Maar er zijn ook veel prachtige slanke modellen zoals onze nederlandse Doutzen en Kim Feenstra. Deze hebben wel maat 34.

Ja en volgens de getalletjes zijn ze te dun, maar als je dan kijkt naar hun bouw vind ik dat het prima kan. :) En het ziet er nog steeds heel vrouwelijk uit.

Worteltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:18

Hoihoi,

Wat hard als zoiets tegen je gezegd word!
70 kilo is helemaal niet te zwaar, ik ben zelf ook 70 kilo, en ik heb ook hele stevige benen,
chaps zijn ook moeilijk te vinden met grote kuiten.
Maar je bent absoluut niet dik hoor!

LouiseB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:34

Je bent ABSOLUUT NIET te dik. Je hebt een super figuurtje! (heb ook ff gespiekt in je profiel ;))Zoals al vele voorgangers voor mij hebben gezegd in dit topic: laat je niet gek maken en lekker genieten van je prachtige fries :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:37

Miracle_ schreef:

Laatst hoorde ik van een vriendin (maatje 42/44) dat ze in een "grote maten winkel" haar maat niet hadden, want ze gingen niet verder dan 42?!?
Moet toch niet gekker worden...

Vind dit trouwens een erg mooi filmpje van de vertekende modewereld en "schoonheid" van tegenwoordig.
http://www.youtube.com/watch?v=Zh_FFQZ_ ... r_embedded
Heeft dan niks met gewicht te maken, maar wel een beetje hetzelfde idee.

Dan moet ze naar België komen want ik vind met de beste wil van de wereld geen maatje 34 meer in de winkels terwijl ik die toch echt vaak nodig heb :roll:

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:41

Te dik??? Wat is er dik aan jou?? Ik kan echt niks ontdekken wat ik dik vind, of je moet gigantische worstentenen hebben dat ik dat niet zie. Maar alsjeblieft zeg. Ik vind je een heel mooi figuurtje hebben, vind dat JUIST mooier op en paard dan van die extreem dunne meiden.
Nee hoor, niet je gek laten maken. Volgende keer maar gewoon een opmerking terug maken van: Dan zou ik maar eens een bezoekje brengen aan de plastisch chirurg voor je gezicht als je het hebt over representatief voorkomen..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:42

joyce2 schreef:
@Miracle: dat klinkt me een beetje vreemd in de oren... Ik werk namelijk zelf in een winkel (het is dan wel een lingeriewinkel, maar daar zit je met hetzelfde "probleem") en wij verkopen van sommige merken tot maat 46 en dat is dan niet eens specifiek voor grote maten, dus ten eerste lijkt het me al sterk dat dit echt een winkel was voor grote maten. We verkopen overigens ook wel groter, maar dat is dan echt van de grote maten merken.

In paardrijkleding heb je wel nogal eens dat het veel krapper valt dan de maat is. Ik weet nog heel goed dat ik net allerlei nieuwe spijkerbroeken en pantalons maat 42 had gekocht (die heel netjes pasten) en in de ruitershop maat 46 aan moest ivm mijn gebrek aan taille, en daar hadden ze welgeteld 3 broeken van. Echt buitengewoon genant, voelde me gelijk een kamerolifant en toch lijkt maat 42 me vrij normaal voor een volwassen vrouw met kinderen.

TS, laat je niet gek maken alsjeblieft.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:33

Ik had van rijbroeken ook altijd veel groter nodig. Ik heb altijd maatje 36/38 gehad en van rijbroeken had ik altijd maat 40 nodig!

Maat 42 is echt een heel veel voorkomende maat en die mensen zijn echt niet dik! En ik kan het weten, want ik zie die dames op mijn werk dagelijks bijna helemaal bloot. Dat zijn gewoon gezonde hollandse dames!

Wel raar trouwens van die rijbroeken, want je merkt nu juist dat veel merken met de maten gaan schuiven, maar dan de andere kant op. Wat "vroeger" bijvoorbeeld een maat 36 was, valt nu uit als een 38, maar ze blijven het maat 36 noemen, omdat mensen dus dikker zijn dan vroeger. Dus de fabrikanten gaan schuiven met maten, zodat mensen niet het gevoel krijgen dat ze dikker worden. Heel appart allemaal (erg handig zo'n collega die op het TMO zit, die zit daar met haar neus bovenop!). Maar dus weer onhandig voor de dunnetjes, want ik heb nu van sommige merken lingerie XS nodig, terwijl ik die maat alleen gehad heb toen ik nog tiener was, dus mensen die nog dunner zijn dan mij, grijpen straks mis... Hopelijk zet het niet verder door en blijven merken gewoon de normale maten handhaven!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 22:47

Esmeelover9 schreef:
je bent ten 1ste nieteens dik!!!

en ten 2de gewoon niet naar gezijk luisteren en ik vind mager ook helemaal niet mooi ;) !!!

meteen fijn voor de magere mensen die er niets aan kunnen doen but hey, who cares about them, ze zijn mager, waarom zou je hen in godsnaam kunnen kwetsen? :+

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 23:32

Ik kan zo kwaad worden als ik dit lees,die reactie die je van de mensen op je stal hebt gekregen,mijn bloed kookt er echt van! Ik weet precies hoe je je voelt want ik heb het zelf ook meegemaakt helaas. Ik reed gewoon paard op een manege en was echt niet te dik,had wel stevige bovenbenen maar verder niks belachelijk uit proportie ofzo. Tijdens de lessen waar ik toen ik reed kreeg ik elke keer van de andere meiden haatdragende scheldpartijen te verduren,als ze langs me reden werd ik dikke trol genoemd en later riepen ze het gewoon keihard door de bak heen zodat iedereen het kon horen. Blijkbaar vond iedereen (inclusief instructrice) het normaal want ze werden er verder ook niet over aangesproken. Toen was ik een jaar of 15 en erg onzeker en durfde ook zelf mijn mond niet open te trekken om er tegen in te gaan. De treiter partijen werden op een gegeven moment zo erg dat ze me ook nog wijs gingen maken dat ik op andere paarden moest rijden dan dat me was toegewezen en ik elke keer speciaal moest gaan vragen of ik écht wel op dit of dat paard moest. Op het laatst werd ik na de les door een van die meiden aangegrepen toen ik op weg was naar huis (was een soort donkere gang waar verder niemand zicht op had) waar ze me wel even ging vertellen hoe gigantisch ze me wel niet in elkaar zou slaan als ik 'nog één keer het gore lef had om nog terug te komen'. Ik had nog wel het verstand om haar weg te duwen wat ik beter niet had kunnen doen want ik werd buiten opgewacht door de andere meiden en hun vriendjes op scooters die me min of meer van het erf af jaagde. Na dit voorval ben ik nooit meer naar die rijschool terug gegaan is was mijn zelfvertrouwen zo beschadigd dat ik nooit meer op een paard ben gestapt. Nu ben ik 23 en eindelijk weer zo ver dat ik weer wil gaan paardrijden. Zo erg kan het dus worden als je je net als ik te veel aantrekt van wat anderen van je denken en ook nog eens een keer over je heen laat lopen. Laat die mensen je alsjeblief niet gek maken en verhuis desnoods naar een gemoedelijke stal waar mensen je nemen zoals je bent. En laat ik het nog maar een keer zeggen,je bent écht niet te dik!

loveRoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 23:48

Heb even in je profiel gekeken, volgens mij is er echt helemaal niets maar dan ook echt niets mis met jou gewicht, gewoon 'normaal'!
Het is heel moeilijk maar je moet je er echt niets van aantrekken!
Zelf ben ik wel redelijk slank maatje 34/36 soms wel 38. Maar echt ik ben een keertje gevraagd door een modellenbureau of ik bij hun model wilde worden, maar dan moest k wel nog even afvallen hoor! nou mooi niet dus, graatje mager zodat je om de 10 sec neer valt en nooit meer mag genieten van eten (heel belangrijk voor mij :) ) Blijf lekker zoals je bent en laat je niet verplicht voelen om er uit te zien zoals andere mensen je graag zien!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:06

Ayasha schreef:
Esmeelover9 schreef:
je bent ten 1ste nieteens dik!!!

en ten 2de gewoon niet naar gezijk luisteren en ik vind mager ook helemaal niet mooi ;) !!!

meteen fijn voor de magere mensen die er niets aan kunnen doen but hey, who cares about them, ze zijn mager, waarom zou je hen in godsnaam kunnen kwetsen? :+

Iemand zei laatst dat mensen die slank zijn niet moeten zeuren, want die kunnen immers alles eten wat ze willen, hoefden niet op dieet en daarom geen recht van spreken hadden ;(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:14

Mindim schreef:
Iemand zei laatst dat mensen die slank zijn niet moeten zeuren, want die kunnen immers alles eten wat ze willen, hoefden niet op dieet en daarom geen recht van spreken hadden ;(

Vreselijk... Inderdaad, ik kan alles eten wat ik wil, heb dat ook wanhopig geprobeert maar buiten dat ik me slecht voelde ging ik toch echt niet boven die 34 :x Heerlijk! Echt, als je lichaam energie zo snel verspeelt dat je eigenlijk vrijwel de hele dag moet eten om er doorheen te raken zonder te duizelen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:17

Ik zit nu op maat 36/38. Heb hard moeten werken om er te komen. Ik had minder dan maat 34 en moest tussen de kinderkleding snuffelen. Ik ben 1,73 en woog een goede 46 kilo. Was altijd moe en idd duizelig, ik at alles wat los en vast zat, maar het mocht niet baten. Na mijn zwangerschap bleef er eindelijk wat zitten.

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:21

Weet niet op wat voor een stal jij staat maar jij als normaal mens tussen niet normale mensen. Niet normale mensen geven rare reacties. Dit is helemaal niet op zijn plaats!!

Pas is er een topic gesloten over dik/dun! Had ik ook al geen nette woorden voor. mensen weten gewoon niet meer wat ze zeggen en vooral wat voor een effect dat kan hebben!

Lekker aan je rijlaars lappen!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:25

Mindim schreef:
Ik zit nu op maat 36/38. Heb hard moeten werken om er te komen. Ik had minder dan maat 34 en moest tussen de kinderkleding snuffelen. Ik ben 1,73 en woog een goede 46 kilo. Was altijd moe en idd duizelig, ik at alles wat los en vast zat, maar het mocht niet baten. Na mijn zwangerschap bleef er eindelijk wat zitten.

:(:) Fijn dat er nu wat blijft zitten, mensen die zo spreken weten echt niet wat het is als er niets blijft zitten :x

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:00

Moderatoropmerking:
Zullen we het hier netjes ontopic houden, zonder elkaar te bewonderen via het profiel om te oordelen of iemand wel of niet te dik is. Dat is namelijk niet de achterliggende gedachten van dit onderwerp. Dus graag alleen reageren als je ook echt iets toe te voegen hebt over de openingspost.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:19

Ik moet eerlijk zeggen dat ik je titel niet echt handig gekozen vinden, als of alle 'dunne ruiters' zo zijn.

Maar meid laat je niet gek maken, je bent helemaal niet dik en laat die meiden lekker kletsen.
Het is echt niet snel goed, er zijn altijd wel mensen die het nodig vinden om een negatieve opmerking te maken.

Eerst was ik heel mager, krijg je ook allerlei opmerkingen over. Nu heb ik inmiddel meer vorm gekregen maar verder ben ik nog steeds dun en kan je mijn ribben zien, zodra ik dan een bikini aantrek denken mensen ook weer dat ik een borstvergroting heb ondergaan of zoals iemand een keer zei: 'Dat is gewoon niet natuurlijk'
Met shirtjes valt het minder op, maar dan vinden mensen wel weer wat anders zoals mijn schoenmaat 35 'Ook knap dat je daar op kan lopen, je koopt zeker veel kinderschoenen' }:0

Kortom je kan nooit iedereen tevreden stellen, het beste is gewoon doorlopen. Zolang jezelf tevreden en gelukkig bent is het goed.

eversdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 13:14

Ik wist niet dat paardrijden tegelijkertijd een modeshow is ;) Als 70 kgs voor een ruiter teveel is wat moeten al die mannen dan? Uiteraard moet het gewicht/bouw van de ruiter en het gewicht/bouw v.h. paard wel in overeenstemming met elkaar zijn maar deze uitspraak lijkt mij afkomstig te zijn van mensen die wellicht een perfect figuur hebben maar in het hersen gedeelte iets achter blijven ;)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:25

Ania schreef:
Ik word regelmatig geconfronteerd met het feit dat ik eigenlijk te dik ben voor een ruiter.
Ik ben 180cm en weeg 72 kilo. Heb broekmaat 40 en heb helaas de pech dat ik XL kuiten heb (43-44 cm omtrek).
Ik begrijp er echt niks van. Behalve dat ik stevige benen heb, is mijn BMI gewoon goed. Mijn conditie is goed en ik heb niet het idee dat ik in de categorie dik val. Mijn buik is ook gewoon plat.
Toch krijg ik regelmatig te horen dat ik te dik ben voor een amazone. Op een stal werd er zelfs van me verwacht dat ik "enkele kilo's" afviel omdat ik niet representatief zou zijn zo. Het paste in het totaalplaatje/uitstraling van de stal. Oftewel ik viel op tussen alle andere meiden met maatje 34/36.
Laatst werd ik zelfs aangesproken dat ik maar beter moest gaan mennen. Omdat dat beter bij me zou staan. Komt best hard aan allemaal.

Ligt het nou aan mij of is het echt zo dat het allemaal maar smaller en mooier moet? Ben ik echt te dik om representatief te kunnen zijn voor een amazone? Is er tegenwoordig een limiet aan broekmaten om te mogen paardrijden? Zijn er meer mensen die dit mee hebben gemaakt? Hoe gaan jullie ermee om?

Niet hele topic door gelezen , dat ga ik na mn bericht ff doen.

Maareh : http://img154.exs.cx/img154/8337/92797dsc001825ja.jpg
Waar moet ik een rol vet oid zien? ik vind je ook niet stevig gebouwt of zo!
Ik ben 1,75 weeg ook in de 70 maar ben wel stevig gebouwt helaas , beetje brede schouders en zo :\ niet cool maar ben niet te dik (wel lang gedacht) en jij dus al zeker niet !!
Ik ben wel vaak uitgemaakt voor buffel/bouwvakker omdat ik breed ben, deed me ook zeer, heb ze (2 vrienden van me waarvan het 1 wel heel bont maakte) er wel op aangesproken want ik hoor niemand alleen hun 2 erover.

Ik vind het ronduit belachelijk dat jij niet bij het 'totaal plaatje' van de stal hoort? :? Zijn ze wel helemaal goed wijs?
Daarbij rijd je een Fries en geen slanke Arabier bij wijze van.
Dat zijn zowieso iets stevige paarden dus kunnen zat hebben joh, en nog maals ookal woog je 80 kilo, je bent in mijn ogen lang en slank en je paard kan je met gemak aan.
Echt belachelijk dit, hun zijn misschien allemaal super slank maar het ligt net aan je bouw joh :)
Er is geen limiet , ookal doen hun alsof dat wel zo is , maar de maten gaan tot XXL of zo qua rijbroeken.
Ik vind dat ze je heel onzeker maken, en waarom?
Bijna elke ruiter heeft wat dikkere bovenbenen/kuiten want jah die trainen we, dus zijn ze wat gespierder.
Don;t wurry :(:) je weet zelf beter :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:31

Vind het echt belachelijk! Ik ben zelf ook de dunste niet, maar heb echt nog nooit zulke opmerkingen gehad... en wie bepaald wat voor maat je moet hebben om paard te kunnen rijden...

mijn haffie en ik hebben het prima... iedereen kan zeggen wat ie wil, maar zolang mn paard gezond is, blijf ik lekker zo doorgaan! en dat zou jij ook moeten doen meis! gewoon laten kletsen en lekker genieten van je paard!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:54

xLoki schreef:
Ik vind dat we niet in dit topic alle dunne mensen af moeten gaan kraken, want vaak kunnen ze er niet eens wat aan doen.
Ik ben zelf 1.80 en weeg ongeveer 58kg. Ik ben onwijs mager en je kan me ribben tellen, en guess what? ik eet maar door en door. Als ik 1 weekje intensief sport ben ik zo een paar kilo kwijt, en eigenlijk had ik liever een breder postuur. ;)

Ik vind de TS prima op haar fries passen en je moet je helemaal niks aantrekken van die andere mensen die zo onwijs naar doen. Misschien moet je is een keer voor jezelf opkomen en zeggen dat er geen bal van waar is! :)

Maar ik denk niet dat jij de wat vollere mensen belachelijk maakt? Dus dan hebben we het ook niet specifiek over "magere" mensen, maar over de dunne mensen die de "dikke" mensen afkraken. Want er zijn zeker mensen die er niks aan kunnen doen, en dat is heel erg. Maar dat is andersom ook zo, want ook de mensen met een maatje meer kunnen er soms niks aan doen.

Suzanne F. schreef:
Miracle_ schreef:

Ik bedoelde ook niet dat het meisje van de foto maatje 34 had ;)

joyce2 schreef:

Ten tweede heb ik nu al een paar keer van diverse leveranciers gehoord dat we binnenkort de kleinere maten niet meer kunnen bestellen, omdat ze over gaan op grotere maten. Waarom? Omdat mensen tegenwoordig steeds dikker/voller worden en de kleine maten dus bijna niet meer verkocht worden, daarom is het voor onze leveranciers eigenlijk niet meer rendabel om standaard ook kleine maten te produceren. Erg jammer voor mij, gezien ik juist altijd de kleine maatjes nodig heb...

Dus wat betreft, grote maten worden bijna niet meer geproduceerd, is niets van waar, juist nu worden er meer grote maten gemaakt dan ooit te voren. Alleen moeten de winkels het wel inkopen, anders merk je daar als klant alsnog geen reet van!

Maar goed, dit raakt nu natuurlijk wat offtopic, ik vind gewoon dat iedereen elkaar in zijn waarde moet laten, of je nu mega dun, mega dik of dr tussen in bent. Paardrijden is voor iedereen en echt hele dikke mensen moeten gewoon goed opletten met hun paardkeuze.

Tsja ik heb het ook maar gehoord van haar. Geen idee waar het was, en welke winkel het was hoor.

irene1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:58

wat een vreselijke onzin,
Je rijdt toch op je eigen paard, waarom moet een ander zich daar dan in vredesnaam mee bemoeien!