Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Miracle_ schreef:Zo zou ik er nog voor geen goud niet uit willen zien, werkelijk waar niet.Ik vind dat echt afschuwelijk, het spijt me zeer.
Ik vind het gewoon erg jammer dat je tegenwoordig overal maar een maatje 34 voor moet hebben.
Suzanne F. schreef:Miracle_ schreef:Zo zou ik er nog voor geen goud niet uit willen zien, werkelijk waar niet.Ik vind dat echt afschuwelijk, het spijt me zeer.
Ik vind het gewoon erg jammer dat je tegenwoordig overal maar een maatje 34 voor moet hebben.
Deze foto van dat magere model is echt geen maatje 34 hoor.
Dit model is nog dunner dan maat 34.
Met 34/36 is niks mis. En met 38 ook niet. Er zit een heel verschil tussen mager en slank. Die foto is van een echt mager model. Maar er zijn ook veel prachtige slanke modellen zoals onze nederlandse Doutzen en Kim Feenstra. Deze hebben wel maat 34.
Miracle_ schreef:Zo zou ik er nog voor geen goud niet uit willen zien, werkelijk waar niet.Ik vind dat echt afschuwelijk, het spijt me zeer.
Laatst hoorde ik van een vriendin (maatje 42/44) dat ze in een "grote maten winkel" haar maat niet hadden, want ze gingen niet verder dan 42?!?
Moet toch niet gekker worden...
Vind dit trouwens een erg mooi filmpje van de vertekende modewereld en "schoonheid" van tegenwoordig.
http://www.youtube.com/watch?v=Zh_FFQZ_ ... r_embedded
Heeft dan niks met gewicht te maken, maar wel een beetje hetzelfde idee.
joyce2 schreef:@Miracle: dat klinkt me een beetje vreemd in de oren... Ik werk namelijk zelf in een winkel (het is dan wel een lingeriewinkel, maar daar zit je met hetzelfde "probleem") en wij verkopen van sommige merken tot maat 46 en dat is dan niet eens specifiek voor grote maten, dus ten eerste lijkt het me al sterk dat dit echt een winkel was voor grote maten. We verkopen overigens ook wel groter, maar dat is dan echt van de grote maten merken.
Ayasha schreef:Esmeelover9 schreef:je bent ten 1ste nieteens dik!!!
en ten 2de gewoon niet naar gezijk luisteren en ik vind mager ook helemaal niet mooi!!!
meteen fijn voor de magere mensen die er niets aan kunnen doen but hey, who cares about them, ze zijn mager, waarom zou je hen in godsnaam kunnen kwetsen?
Mindim schreef:Iemand zei laatst dat mensen die slank zijn niet moeten zeuren, want die kunnen immers alles eten wat ze willen, hoefden niet op dieet en daarom geen recht van spreken hadden
Mindim schreef:Ik zit nu op maat 36/38. Heb hard moeten werken om er te komen. Ik had minder dan maat 34 en moest tussen de kinderkleding snuffelen. Ik ben 1,73 en woog een goede 46 kilo. Was altijd moe en idd duizelig, ik at alles wat los en vast zat, maar het mocht niet baten. Na mijn zwangerschap bleef er eindelijk wat zitten.
Ania schreef:Ik word regelmatig geconfronteerd met het feit dat ik eigenlijk te dik ben voor een ruiter.
Ik ben 180cm en weeg 72 kilo. Heb broekmaat 40 en heb helaas de pech dat ik XL kuiten heb (43-44 cm omtrek).
Ik begrijp er echt niks van. Behalve dat ik stevige benen heb, is mijn BMI gewoon goed. Mijn conditie is goed en ik heb niet het idee dat ik in de categorie dik val. Mijn buik is ook gewoon plat.
Toch krijg ik regelmatig te horen dat ik te dik ben voor een amazone. Op een stal werd er zelfs van me verwacht dat ik "enkele kilo's" afviel omdat ik niet representatief zou zijn zo. Het paste in het totaalplaatje/uitstraling van de stal. Oftewel ik viel op tussen alle andere meiden met maatje 34/36.
Laatst werd ik zelfs aangesproken dat ik maar beter moest gaan mennen. Omdat dat beter bij me zou staan. Komt best hard aan allemaal.
Ligt het nou aan mij of is het echt zo dat het allemaal maar smaller en mooier moet? Ben ik echt te dik om representatief te kunnen zijn voor een amazone? Is er tegenwoordig een limiet aan broekmaten om te mogen paardrijden? Zijn er meer mensen die dit mee hebben gemaakt? Hoe gaan jullie ermee om?
xLoki schreef:Ik vind dat we niet in dit topic alle dunne mensen af moeten gaan kraken, want vaak kunnen ze er niet eens wat aan doen.
Ik ben zelf 1.80 en weeg ongeveer 58kg. Ik ben onwijs mager en je kan me ribben tellen, en guess what? ik eet maar door en door. Als ik 1 weekje intensief sport ben ik zo een paar kilo kwijt, en eigenlijk had ik liever een breder postuur.
Ik vind de TS prima op haar fries passen en je moet je helemaal niks aantrekken van die andere mensen die zo onwijs naar doen. Misschien moet je is een keer voor jezelf opkomen en zeggen dat er geen bal van waar is!
Suzanne F. schreef:Miracle_ schreef:Zo zou ik er nog voor geen goud niet uit willen zien, werkelijk waar niet.Ik vind dat echt afschuwelijk, het spijt me zeer.
Deze foto van dat magere model is echt geen maatje 34 hoor.
Dit model is nog dunner dan maat 34.
Met 34/36 is niks mis. En met 38 ook niet. Er zit een heel verschil tussen mager en slank. Die foto is van een echt mager model. Maar er zijn ook veel prachtige slanke modellen zoals onze nederlandse Doutzen en Kim Feenstra. Deze hebben wel maat 34.
joyce2 schreef:@Miracle: dat klinkt me een beetje vreemd in de oren... Ik werk namelijk zelf in een winkel (het is dan wel een lingeriewinkel, maar daar zit je met hetzelfde "probleem") en wij verkopen van sommige merken tot maat 46 en dat is dan niet eens specifiek voor grote maten, dus ten eerste lijkt het me al sterk dat dit echt een winkel was voor grote maten. We verkopen overigens ook wel groter, maar dat is dan echt van de grote maten merken.
Ten tweede heb ik nu al een paar keer van diverse leveranciers gehoord dat we binnenkort de kleinere maten niet meer kunnen bestellen, omdat ze over gaan op grotere maten. Waarom? Omdat mensen tegenwoordig steeds dikker/voller worden en de kleine maten dus bijna niet meer verkocht worden, daarom is het voor onze leveranciers eigenlijk niet meer rendabel om standaard ook kleine maten te produceren. Erg jammer voor mij, gezien ik juist altijd de kleine maatjes nodig heb...
Dus wat betreft, grote maten worden bijna niet meer geproduceerd, is niets van waar, juist nu worden er meer grote maten gemaakt dan ooit te voren. Alleen moeten de winkels het wel inkopen, anders merk je daar als klant alsnog geen reet van!
Maar goed, dit raakt nu natuurlijk wat offtopic, ik vind gewoon dat iedereen elkaar in zijn waarde moet laten, of je nu mega dun, mega dik of dr tussen in bent. Paardrijden is voor iedereen en echt hele dikke mensen moeten gewoon goed opletten met hun paardkeuze.