aan de teugel leren lopen door druk: ja of nee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moll

Re: aan de teugel leren lopen door druk: ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:02

druk? weerstand biedende hand, hoeveel spanning is er dan in jullie beleving, hoeveel gewicht heb je dan in je hand?

bijzetten in een stapmolen? gebrek aan intresse voor het paard? te weinig tijd?
of gewoon een domme zet.

mol

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:05

Moll schreef:
druk? weerstand biedende hand, hoeveel spanning is er dan in jullie beleving, hoeveel gewicht heb je dan in je hand?

Heel, heel erg weinig, maar het blijft een mate van druk.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:17

Bij mij idd ook het liefst zo min mogelijk druk. Gewicht schatten ben ik niet goed in, dus daar kan ik niks over zeggen.

Zelf train ik de paarden niet in de stapmolen, maar alleen onder het zadel of aan de longe. Maar aangezien ik op een fokkerij rijd en daar dus regelmatig paarden getraind moeten worden met keuringen in zicht zet de eigenaar de paarden zelf op dagen dat andere geen tijd hebben om die paarden te trainen de paarden in de stapmolen (beetje kromme zin :\ ).
De eigenaar kan zelf niet paardrijden en is vaak te druk om de paarden een voor een aan de longe te trainen, aangezien hij ook de mensen op de zorgboerderij leidt door de weeks. In de stapmolen kunnen meerdere paarden op het zelfde moment getraind worden.
Dus dit is idd uit tijdgebrek, maar zeker niet uit desintresse!
Domme zet wil ik het ook zeker niet noemen, aangezien het alleen gebeurd op dagen dat er echt geen tijd is om de paarden op een andere manier te trainen.