Rijden op kleine pony's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:32

ik denk dat Mick de aanval in zou zetten :Y)

oh zadels hou op hou op, rellen ze niet over het feit dat ik volgens hun zwaar overgewicht heb, rellen ze wel over mijn zadel dat dus helemaal aan m aangepast is ...

Ik heb nu overigens een nieuw zadel gekocht, de zadelmaker komt dinsdag controleren
Ik dacht dus ik koop een 16" want daar pas ik nu in.. maar nu is dat zadel even lang als mijn 17" en past het dus net wel net niet op Mick zijn rug.. *zucht*

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:32

Ik dacht toen ook dat Amber het eng zou vinden, op buitenrit springt ze vet hard weg voor koeien. Maar ze vond het zo leuk, werd helemaal heet, stond te dribbelen op de plek en wilde continu achter de koeien aan :D

de Martelmachine in charme-offensief
Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:33

@Neinie: wat een leuke pony! Hoe groot ben je? Je zou nog prima op onze pony's passen, vind ik! Onze schimmel is ook 1.20-1.22 ongeveer, de zwarte hebben we nog niet gemeten, maar die is wel een stuk groter, inmiddels.
Laatst bijgewerkt door avaluna op 28-01-10 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:34

Zadels zijn idd best moeilijk, ik heb echt geluk gehad, maar goed hoef er zelf ook niet op.
Al hoop ik dat toch nog eens te kunnen doen :o

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:34

Ik vind het juist lelijk en al snel ''te groot'' eruit zien als je je beugels te kort hebt. Dan ziet het er allemaal zo opgekropt uit en niet meer in verhouding.

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:35

Saul schreef:
ik denk dat Mick de aanval in zou zetten :Y)

oh zadels hou op hou op, rellen ze niet over het feit dat ik volgens hun zwaar overgewicht heb, rellen ze wel over mijn zadel dat dus helemaal aan m aangepast is ...

Ik heb nu overigens een nieuw zadel gekocht, de zadelmaker komt dinsdag controleren
Ik dacht dus ik koop een 16" want daar pas ik nu in.. maar nu is dat zadel even lang als mijn 17" en past het dus net wel net niet op Mick zijn rug.. *zucht*

*zucht* zelfde probleem heb volgens mij nu wel 18 inch op mijn pony liggen maar stap denk ik over naar een maat kleiner :) moet ik maar gewoon zorgen dat mijn kont niet te dik wordt xD hahah
Eindelijk een goede reden om dieten vol te houden

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:36

Zadelhel noem ik het altijd. Ik zoek een Engels zadel om eens te kunnen springen. Heb er 20 opgehad, de enige die redelijk lag (en nog niet perfect) was een bruin springzadel en met korting mocht ik die voor 900 euro meenemen. Uhhh toch maar niet voor die 4x springen. Alle zadels zijn of te smal of te lang. Dus ik denk dat ik maar eens voor een wintecje ga kijken ofzo.

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:36

capopjekop schreef:
Ik dacht toen ook dat Amber het eng zou vinden, op buitenrit springt ze vet hard weg voor koeien. Maar ze vond het zo leuk, werd helemaal heet, stond te dribbelen op de plek en wilde continu achter de koeien aan :D

Afbeelding

*kwijl* wat een schatje :)

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:37

avaluna schreef:
@Neinie: wat een leuke pony! Hoe groot ben je? Je zou nog prima op onze pony's passen, vind ik! Onze schimmel is ook 1.20-1.22 ongeveer, de zwarte hebben we nog niet gemeten, maar die is wel een stuk groter, inmiddels.

Ik ben 1.56 m. (zelf ook een ukkie dus :Y) ) De pony is stiekem zonder ijzers zelfs maar 117,5 cm, maar ik maak er altijd maar 120 van, dan lijkt het nog wat }>

Lauura

Oh zadels! Vreselijk, ik heb ook nog steeds geen goed zadel voor hem. Max is 17inch, Die in nu heb is te lang. Alles zakt in door zijn ouderdom dus moet ik een super smalle boom. Wat een gedoe
Laatst bijgewerkt door Lauura op 28-01-10 23:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Zeeuwtje68

Ik heb dit zadel en het zit heerlijk. norton stockzadel maat 16inch.
Afbeelding
op mijn draver ligt een kunstoff westernzadel
Laatst bijgewerkt door Zeeuwtje68 op 28-01-10 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

capopjekop schreef:
D

Hi, zijn uiterlijk is blijkbaar schijn... Lijkt een ware knuffel beer.

Vind dat met te korte beugels dus ook niet mooi, terwijl ik zelf ook compromis zoek.
Op groter paard zou ik ook nog net iets langer rijden, dan op mijn pony.
Maar echt met je knieen in je nek omdat je pony klein is lijkt me ook niet prettig.
Bovendien zit je dan niet met je knieen in de knoop met je wrongen?

En als je voor je achterste redelijke inch maat nodig hebt, bv 18 is dat ook nog wel eens lastig
op een klein (en ook nog ) kort paard.

@capopjekop, gewoon springen met dressuur zadel een optie? Doe ik al jaren.
(sprong toch regelmatig, kan nu niet meer, maar deed dat doodleuk met mijn dressuur zadel.
Met westernzadel inderdaad wat lastig...)
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 28-01-10 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:38

ik ga de vision van pfiff bestellen :) dus iemand ervaring?
laat er meteen zadel maker bij komen, we hebben de new lord van pfiff er al wel opgehad en dit zadel leek heel goed te liggen,, alleen new lord is echt een van de goedkopere en ben bang dat de boom of zo dan scheef zou gaan

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:38

Ik rij een Haflo-Arabo, niet heel stevig gebouwd, 't is geloof ik net of net niet een E. Ik voel mezelf er best groot op, groter dan op de Fjord van 1.35 waar ik eerst op reed. Maar ze kan het makkelijk hebben en ik ben gewoon geen paardenruiter.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:40

Ik vind jullie pony's ook allemaal keileuk trouwens, zeker Uk! Die zie ik wel vaker hier op bokt en ik vind hem zo'n ontzettend stoere uitstraling hebben :+:

neinie

@avaluna: ik keek net even in je topic, maar wat zijn dat 2 ontzettend gave pony's zeg! :~

Jodieee

heb zelf ook wel eens op een smalle E gereden, nou dan voelde ik me groter dan op die kleine van 1.40 :) nee,, geef mij maar een lekkere dikbil onder mijn kont

Saul

die van mij is overdreven kort.. maar wat ik niet begrijp is het volgende:

Het Euroriding zadel staat in dat het een 17" is, zitvlak is 39CM, van de kussens naar de kamer is 45CM

Het Prestige zadel, staat in dat het een 16" is, zitvlak is 39CM, van de kussens naar de kamer is 45CM

AfbeeldingAfbeelding

Wat klopt hier niet ???

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:41

melsh schreef:
Ik vind jullie pony's ook allemaal keileuk trouwens, zeker Uk! Die zie ik wel vaker hier op bokt en ik vind hem zo'n ontzettend stoere uitstraling hebben :+:

welke van de 15 ukkies hier? :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:41

Sjolvir schreef:
capopjekop schreef:
D

Hi, zijn uiterlijk is blijkbaar schijn... Lijkt een ware knuffel beer.

@capopjekop, gewoon springen met dressuur zadel een optie? Doe ik al jaren.
(sprong toch regelmatig, kan nu niet meer, maar deed dat doodleuk met mijn dressuur zadel.
Met westernzadel inderdaad wat lastig...)

Tjah als ik er dan toch een moet kopen dan liever een spring of een veelzijdigheids, want het is alleen voor het springen en dan vind ik dat toch wel het fijnst.

Mooi zadel Saul.
Hans is een onwijs poepig ponytje, echt mijn knuffelbeer, hij is alleen eigenzinnig, dus dat wordt wat als hij aangespannen gaat worden :')

Funfun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:42

Ik ben zelf 1m60. Wanneer ik in Nederland "ponykamp" deed was ik vaak op een pony gezet. Zelf vindt ik it fijn. Ik rij liever op en klein paard/grote pony. Ik vindt het soms well raar uitzijn maar het stoord me niet zolang de rijder niet "hevig" is.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:43

Ik vind je nieuwe zadel langer tonen als je oude zadel. Ik weet niet of dat vertekend? Ze zijn zoiezo te lang, volgens mij liggen de kussen al voorbij zijn laatste rib?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:44

neinie schreef:
@avaluna: ik keek net even in je topic, maar wat zijn dat 2 ontzettend gave pony's zeg! :~

Dank je :o , ik plaats bijna nooit foto's, deze zijn al oud en niet echt spectaculair.
De witte is van onze dochter, kreeg ze voor haar derde verjaardag, inmiddels 2,5 jaar geleden en de zwarte is een cadeautje van mijn man voor mij, mijn eerste eigen pony ;) , die hebben we nu twee jaar.

Mooie maat heb jij om pony's te kunnen blijven rijden.
Ik heb gelukkig nog even, doordat onze dochter nog zo jong is, maar ben bang dat ze er ook uit gaat groeien en maar afwachten of ze wilt blijven rijden, natuurlijk :D.

Zelf men ik dus met de welshkes.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:45

capopjekop schreef:
Mooi zadel Saul.
Hans is een onwijs poepig ponytje, echt mijn knuffelbeer, hij is alleen eigenzinnig, dus dat wordt wat als hij aangespannen gaat worden :')

dank je, ben alleen bang dat het niet past.
Heb het idee dat het 16" zadel meer op de lendenen drukt dan het 17" zadel hoe stom dat ook klinkt ..

S__L het zwarte zadel is net aan, dit is aangepast en ligt prima volgens 3!!! zadelmakers en fysio.
Het bruine zadel zou een maat kleiner moeten zijn, maar toont idd langer.. waar ik ontzettend van baal.

De zadelmaker komt dinsdag langs en ik vraag het morgen ook even aan de fysio..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:46

Saul schreef:
melsh schreef:

welke van de 15 ukkies hier? :D

Die van jou :P
En Lodewijk, ik ben fan van Lodewijk! :D