FaberSmid schreef:Die onzin hoeft u mij niet wijs proberen te maken. Ik heb van alle marteltuigen de wantoestanden gezien. Sjorketting met stikkende hond, prikband met geperforeerde hond, teletac met spastischw hond, veldtelefoon (stroom) met geëlektrocuteerde hond. Ik heb ook zat "geleiders" gegrepen zien worden door hun eigen honden of anderen honden, gericht en ongelukjes. Minder schade? De schade richt de mens toe door middel van marteltuigen. Omdat ze het persoonlijk alleen niet kunnen redden. Hoeveel honden en paarden "verdwijnen", hoeveel honden en paarden redden de africhting, hoeveel honden en paarden kunnen hun dienst hun gehele leven draaien?
Ik heb gelukkig meer te doen dan de hele dag op bokt hangen, dus hier heb ik overheen gelezen.
Omdat je er zo nadrukkelijk om vraagt, zal ik toch even reageren.
Natuurlijk een ander antwoord had ik niet verwacht.Nu gaan we de hond weer met het paard vergelijken, zoals ik het lees (zal het wel weer hélemaal fout hebben) denk jij dat in de dressuur ook martelwerktuigen gebruikt worden?
Nou, zo zwartgallig zie ik het niet in.
U niet waarschijnlijk omdat u nog niet zo veel ervaring heeft. En dan niet alleen met dressuur, alle paardensporten, ook western. Bent u bekend met een halsriem met "spijkers", om het paard een lesje cutting te leren? Dat het paard tot bloedens toe zich kapot laat rijden? En mensen dan nog staan te klappen, hoe mooi cutting wel niet is om te zien? De wonden worden dan verzorgd, let wel de sporen gewist. En het paard krijgt zijn wel verdiende verzorging, zo slecht heeft het paard toch niet.Onze hond is niet naar een cursus geweest, maar luistert geweldig, complimenten en gehoord dat we hem naar een politieopleiding moesten sturen. Nouja, het was onze hond, dus dat deden we maar niet.
Maar hij is wel het voorbeeld van een liefdevol tehuis met een liefdevolle, doch consequente opleiding!!!
En vaak vergeet met dat laatste, dieren blijven dieren, daar moet je consequent mee omgaan.
Ik zie dus niet echt de toevoeging van je post, aangezien ik neit zo zwartgallig kan kijken.
Wat weet u van het africhten van politiehonden af en wat voor hond schrijft u over? Maar dit is geen reactie te noemen, blijft u nog steeds bij uw mening dat prikbanden een welzijn voor de hond zijn?