midgie schreef:Maar hoe zijn die aan hun titel gekomen ??
Naar mijn weten heeft Branderup zijn titel van Neindorf .
Branderup sluit het rijtje, dan zou hij daar toch niet bij staan??
Gaat het ook niet om het beheersen van de rijkunst, je behaalt een aantal levels en daar hangt een naam aan,
Marijek de Jong en Angela Remie zijn ridders en als ze verder in hun opleiding zijn kunnen ze ook de titel grootmeester gaan behalen, wat als Bent overlijd voor die tijd, dan zou het grootmeesterschap daar eindigen, ook als deze dames het hoogste level hebben behaalt, denk dat ze dan wel die titel verdienen en zich ook zo mogen noemen.
Dat is dus ook mijn vraag, van waar die titel(s)?
Waarom is er nergens een bevestiging, dat menneer Branderup zijn titel van Neindorf heeft? Dan zijn alle ruiters die bij meneer van Neindorf hebben gereden zoals meneer Branderup grootmeester? Hoe zit het met de stichting van meneer Neindorff, waarom is de heer Branderup daar geen onderdeel van? Meneer Neindorff was de laatste grootmeester van Duitsland?
Van wie is die website afkomstig, volgens mij is meneer Branderup gewoon toegevoegd aan het rijtje maar niet officieel benoemd zoals de grootmeesters?
Egon von Neindorff (1923 - 2004)
Egon von Neindorff bewaakte in zijn Academie in Karlsruhe het erfgoed van Steinbrecht. Hij was de laatste grootmeester in Duitsland. "Klassiek rijden is natuurlijk rijden, zonder dwang, met veel gevoel en geduld".
Egon von Neindorff wordt wel de hoeder van de heilige graal van de klassieke rijkunst genoemd. Hij staat voor het opleiden van paard en ruiter zoals het hoort, met veel geduld en liefde voor het paard.
In de jaren vijftig maakte hij naam als ruiter en liet zich leiden door de klassieke rijkunst.
Hij schreeft vlak voor zijn dood het boek ''Die reine Lehre der klassischen Reitkunst''.
russel schreef:Maar wat vinden jullie dan van zijn rijstijl?Is dat niet grootmeester waardig? Snap anders het doel van dit topic niet zo...
Wat de heer Branderup rijden kan, doe ik na ik ben een "moderne klassieke" ruiter zoals de dressuur van meneer Klimke kan laten zien om een voorbeeld te noemen. Ik ben gewoon nieuwsgierig Russel, of ieder zich maar grootmeester kan noemen of dat er meer grootmeesters zijn dan wij weten?