Bent Branderup grootmeester?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 19:14

jolin schreef:
Volgens zijn eigen zeggen had hij als kind al veel interesse voor oude paardenzaken en in het boek zie ik een foto van een erg jonge Bent (rond 20)op de buitenplaats van Escuela Andaluza del Arte Ecuestre.
Het is een paard geweest die hem, net als zovelen van ons, pas goed geleerd heeft hoe het moet.
In zijn geval een hengst met echt veel gebreken en ook nog blind.

Bedankt voor uw antwoord, weet u ook hoe lang meneer Branderup in de leer is geweest bij Escuela Andaluza del Arte Ecuestre?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:55

Marjolein29 schreef:
Ik vind Branderup het prima doen en ik denk dat iedereen die een bijdrage leverd aan meer bewustwording betreffende onze houding tegenover paarden zeer welkom.
Hetgeen ik tegen heb op Branderup en de Nederlandse tak van zijn organisatie is dat zij alleen toegankelijk zijn betreffende hun instructeurs cursussen als je eerst de standaard (KNHS,FNRS) instructeurs cursus hebt gedaan. Deze opleidingen spreken juist zijn manier van doen tegen en dus ben ik niet bereid dit eerst te doen, zo van leer eerst het verkeerde en dan helpen wij je op de goede weg.(Voest doet dit ook, absoluut belachelijk.)

Hoeft niet hoor :) . Als je al ervaring hebt en jij en je paard goed genoeg opgeleid zijn om deze opleiding aan te kunnen mag je zélfs zonder enig ander diploma deelnemen aan deze opleiding.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:04

FaberSmid schreef:
Bedankt voor uw antwoord, weet u ook hoe lang meneer Branderup in de leer is geweest bij Escuela Andaluza del Arte Ecuestre?

Zou graag willen weten wanneer hij bij Egon von Neindorff geweest is, en of hij daar een lehre gemaakt heeft?

FaberSmid

Re: Bent Branderup grootmeester?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 06:59

Ik kan u daar geen antwoord op geven, probeer ik ook juist te leren.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:01

Waarom mailen jullie de beste man zelf niet even, of probeer het eens bij Marijke de Jong, waar hij geregeld de clinics geeft.
Als je de precieze antwoorden wil dan is dat de juiste weg denk ik??
Maar vraag me eigenlijk af wat jullie nu willen bewijzen??
3 en 4 okt is hij in ned , ga daar eens een kijkje nemen en spreek de man aan, het is een heel normalen man die gewoon antwoord geeft op je vragen.
Je kan je opgeven bij www.paardenbegrijpen.nl

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 17:01

Het is dat ik niet aanwezig kan zijn, wacht geduldig de verslagen af van bokkers die wel kunnen gaan kijken.
Uw vraag wat "wij" willen bewijzen kan ik niet beantwoorden, omdat het daar om gaat. Zou gewoon antwoord en info willen over wat ik me af vraag, dat is alles gezonde nieuwsgierigheid.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:08

Wat let je dan om hem te mailen ??
Niemand hier kan jou een bevredigend antwoord geven toch en er zijn genoeg bokkers die al wel eens daar geweest zijn denk ik.
Dus mail eens naar de personen die jou wel een bevredigend antwoord kunnen geven.
Weet ook niet waar je vandaan komt, want zou zeggen kom eens langs en volg een workshop en dan kun je ook gelijk antwoorden op de meeste vragen krijgen denk ik. 14 nov is nog plaats vrij,
Als je antwoorden wil, zul je daar naar moeten zoeken en de antwoorden die je tot nu toe gehad hebt bevredigen je niet dus ja ga naar de bron dan zou ik zo zeggen, maar ja dat is mijn persoonlijke mening!

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 17:30

Zal een email sturen, geen probleem.
Maar hoe u er aan komt dat geen een bokker, een bevredigend antwoord kan geven? Waar heb ik dat geschreven?
Even langskomen om deel te nemen, is niet zo makkelijk helaas.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 19:49

Dat zul je nergens geschreven hebben, maar dat idee krijg ik.
Zijn al best duidelijke dingen naar boven gekomen, hoe ver wil je gaan??
Maar als je antwoord hebt op je mail , willen wij uiteraard ook weten hoe het nu echt zit dan.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 19:52

Ben gewoon nieuwsgierig op welke leeftijd meneer Branderup waar begonnen is, wanneer en hoe lang welke opleidingen en welke paarden wanneer en hoe lang hoe getraind.
Meneer Branderup zijn werkwijze interesseert me, al kan ik niet zijn titel begrijpen. Dat wil niet zeggen dat ik tegen meneer Branderup ben.
Zal om toestemming vragen of ik de email mag plaatsen of mag quoten.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:55

Ok, ik snap hem.
Maar snap niet waarom je zijn titel niet begrijpt, hij si echt een grootmeester in zijn ding, maakt het dan uit hoe hij daar aankomt?
Hij is ook historicus en weet enorm veel en werkt ook heel nauw samen met onderzoekers enz.
Helaas zijn zijn leermeesters overleden, maar wij kunnen nog enorm veel van deze leermeester leren, ik tenminste wel.
Nou is hij geen heilige hoor, want er zijn meer goeie leermeesters, die ook bij mekaar in de leer zijn geweest.
Zo heeft ieder zijn ding.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 21:23

Van mij mag meneer Branderup zich noemen zoals meneer zelf wil of anderen willen.
Onder grootmeester versta ik iets anders, maar dat is mijn mening denk dat ik zijn titel te letterlijk neem.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:25

Wat versta jezelf onder grootmeester dan??

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 22:34

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:59

Maar hoe zijn die aan hun titel gekomen ??
Naar mijn weten heeft Branderup zijn titel van Neindorf .
Branderup sluit het rijtje, dan zou hij daar toch niet bij staan??
Gaat het ook niet om het beheersen van de rijkunst, je behaalt een aantal levels en daar hangt een naam aan,
Marijek de Jong en Angela Remie zijn ridders en als ze verder in hun opleiding zijn kunnen ze ook de titel grootmeester gaan behalen, wat als Bent overlijd voor die tijd, dan zou het grootmeesterschap daar eindigen, ook als deze dames het hoogste level hebben behaalt, denk dat ze dan wel die titel verdienen en zich ook zo mogen noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 08:31

Maar wat vinden jullie dan van zijn rijstijl?Is dat niet grootmeester waardig? Snap anders het doel van dit topic niet zo...

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 09:33

midgie schreef:
Maar hoe zijn die aan hun titel gekomen ??
Naar mijn weten heeft Branderup zijn titel van Neindorf .
Branderup sluit het rijtje, dan zou hij daar toch niet bij staan??
Gaat het ook niet om het beheersen van de rijkunst, je behaalt een aantal levels en daar hangt een naam aan,
Marijek de Jong en Angela Remie zijn ridders en als ze verder in hun opleiding zijn kunnen ze ook de titel grootmeester gaan behalen, wat als Bent overlijd voor die tijd, dan zou het grootmeesterschap daar eindigen, ook als deze dames het hoogste level hebben behaalt, denk dat ze dan wel die titel verdienen en zich ook zo mogen noemen.

Dat is dus ook mijn vraag, van waar die titel(s)?
Waarom is er nergens een bevestiging, dat menneer Branderup zijn titel van Neindorf heeft? Dan zijn alle ruiters die bij meneer van Neindorf hebben gereden zoals meneer Branderup grootmeester? Hoe zit het met de stichting van meneer Neindorff, waarom is de heer Branderup daar geen onderdeel van? Meneer Neindorff was de laatste grootmeester van Duitsland?
Van wie is die website afkomstig, volgens mij is meneer Branderup gewoon toegevoegd aan het rijtje maar niet officieel benoemd zoals de grootmeesters?

Egon von Neindorff (1923 - 2004)

Egon von Neindorff bewaakte in zijn Academie in Karlsruhe het erfgoed van Steinbrecht. Hij was de laatste grootmeester in Duitsland. "Klassiek rijden is natuurlijk rijden, zonder dwang, met veel gevoel en geduld".
Egon von Neindorff wordt wel de hoeder van de heilige graal van de klassieke rijkunst genoemd. Hij staat voor het opleiden van paard en ruiter zoals het hoort, met veel geduld en liefde voor het paard.
In de jaren vijftig maakte hij naam als ruiter en liet zich leiden door de klassieke rijkunst.
Hij schreeft vlak voor zijn dood het boek ''Die reine Lehre der klassischen Reitkunst''.

russel schreef:
Maar wat vinden jullie dan van zijn rijstijl?Is dat niet grootmeester waardig? Snap anders het doel van dit topic niet zo...

Wat de heer Branderup rijden kan, doe ik na ik ben een "moderne klassieke" ruiter zoals de dressuur van meneer Klimke kan laten zien om een voorbeeld te noemen. Ik ben gewoon nieuwsgierig Russel, of ieder zich maar grootmeester kan noemen of dat er meer grootmeesters zijn dan wij weten?

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:22

FaberSmid schreef:
jolin schreef:
Volgens zijn eigen zeggen had hij als kind al veel interesse voor oude paardenzaken en in het boek zie ik een foto van een erg jonge Bent (rond 20)op de buitenplaats van Escuela Andaluza del Arte Ecuestre.
Het is een paard geweest die hem, net als zovelen van ons, pas goed geleerd heeft hoe het moet.
In zijn geval een hengst met echt veel gebreken en ook nog blind.

2 Veel te korte jaren zoals hij het zelf omschrijft, daarna zelf de grote meesters opgezocht.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 16:25

FaberSmid schreef:
Wat de heer Branderup rijden kan, doe ik niet na ik ben een "moderne klassieke" ruiter zoals de dressuur van meneer Klimke kan laten zien om een voorbeeld te noemen. Ik ben gewoon nieuwsgierig Russel, of ieder zich maar grootmeester kan noemen of dat er meer grootmeesters zijn dan wij weten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:04

Haha, oke, niet :D .

Ik denk dat als hij zich onterecht grootmeester noemt, dat hij dan de eerdere grootmeesters al op zijn dak gehad had. Iig de leerscholen die hem op de vingers zouden hebben getikt.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:16

Geloof niet dat er meerdere zijn, ze zijn wel in opleiding, in Duitsland is al een meester en daarna is het grootmeesterschap.

En idd wat Russel zegt , hij zal echt wel zijn erkenning hebben verdient, je moet het denk ik ook zien als levels die je behaalt hebt, je begint in het B en werkt jezelf op naar een hoger level.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 17:05

russel schreef:
Haha, oke, niet :D .

Ik denk dat als hij zich onterecht grootmeester noemt, dat hij dan de eerdere grootmeesters al op zijn dak gehad had. Iig de leerscholen die hem op de vingers zouden hebben getikt.

Hoe willen de echte grootmeesters dat doen, als die overleden zijn? In plaats zich in hun graf draaien uit hun graf als zombies de titel terug halen? Wat betreft de leerscholen, die vermelden niks.

midgie schreef:
Geloof niet dat er meerdere zijn, ze zijn wel in opleiding, in Duitsland is al een meester en daarna is het grootmeesterschap.

En idd wat Russel zegt , hij zal echt wel zijn erkenning hebben verdient, je moet het denk ik ook zien als levels die je behaalt hebt, je begint in het B en werkt jezelf op naar een hoger level.

Dacht u nu werkelijk dat meneer Branderup de enige leerling was? Of de enige leerling was die tot grootmeester benoemd zou zijn? Lees mijn vragen met deze er bij, waarom is er nergens een vermelding te vinden. Behalve wat de heer Branderup of opvolgers beweren (schrijven)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 18:47

Heb je hem al gemaild met de vraag hoe hij aan zijn titel komt?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 18:50

Ja

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 18:51

Maar u heeft waarschijnlijk geen antwoord gekregen?