Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Women schreef:Ik vind het eigenlijk een beetje een oneerlijke discussie... Wat ik helemaal met ?vorame? eens ben. Wij mogen niet zeggen over de mensen die het NH en het griondwerk verhherlijken, hun zijn geweldig. Wij doen het al jaren op onze manier, alleen wij worden af geschilderd als medogenloos, bot, grof, slecht of we nooit iets goed doen. Terwijl ik zeker weet dat een hele boel van jullie een paard rijdt door een iemand als ons zadelmak is gemaakt.
En ja, ik heb een hekel aan zweverige types die niets onderbouwen en alleen praten in termen van zielig...
En zoals gezegd... de markt bestaat uit paardenmensen, de rest zijn mensen met paarden

lianne__ schreef:Arabesk schreef:Zou een dergelijke reactie wél geaccepteerd worden (door de mods) als er zou staan 2,5 jarige @ work onder het zadel?
misschien moet iemand dat is proberen![]()
natuurlijk wel met een niet op waarheid beruste titel.
Women schreef:Ik vind het eigenlijk een beetje een oneerlijke discussie... Wat ik helemaal met ?vorame? eens ben. Wij mogen niet zeggen over de mensen die het NH en het griondwerk verhherlijken, hun zijn geweldig. Wij doen het al jaren op onze manier, alleen wij worden af geschilderd als medogenloos, bot, grof, slecht of we nooit iets goed doen. Terwijl ik zeker weet dat een hele boel van jullie een paard rijdt door een iemand als ons zadelmak is gemaakt.
En ja, ik heb een hekel aan zweverige types die niets onderbouwen en alleen praten in termen van zielig...
En zoals gezegd... de markt bestaat uit paardenmensen, de rest zijn mensen met paarden

). 
x_Marr schreef:Waar komt al dat artrose ed. dan vandaan op redelijk jonge leeftijd bij paarden? Dat komt echt niet alleen erfelijk mee of een keer van een blessure.
Heeft er iemand al eens aan gedacht dat dat misschien ook wel van te vroeg inrijden kan komen? Aangezien het kraakbeen in de benen dan nog niet voldoende ontwikkeld is.
x_Marr schreef:Het laatste deel van de benen sluit tussen 3 en 3,5
De bekken pas tussen 3,5 en 4.
Ik ben het ook echt met je eens dat er met te weinig beleid, kennis en gevoel naar jonge paarden wordt gekeken. Volgens mij vindt iedereen dat in dit topic, trouwens
)
) moet je gewoonweg heel vroeg ruitermak maken gewoonweg omdat ze dan in iedergeval DAT stukje kennen als ze later groot zijn 
Women schreef:x_Marr schreef:En dat is niet nodig als de lat niet zo hoog wordt gelegd in de paardensport.
Want het gata altijd over de rug van de dieren.
Het slaat gewoon volkomen door.
Gebeurd niet alleen in de paarden... Ook in de hondenfokkerij, en daar misschien nog wel veel
en veel erger.
Ninx schreef:Women schreef:Waarom krijg ik steeds meer het idee dat er twee kampen ontstaan... Voor en tegen.
Er ontbreekt vooral kennis aan de vraagkant ja... Mensen die denken in emotioneel, lief en schattig...
Over welke categorie mensen heb je het dan in dit geval?
KiWiKo schreef:Ninx moet misschien eens begrijpen dat er ook andere paarden zijn .............. dan die in haar wereld
dat er paarden zijn die zelf gewoon vertellen wat ze vandaag willen, dat er paarden zijn die dat eisen............ dat er paarden zijn die vinden dat ze heer en meester zijn (en met hun 650 kilo zijn ze dat ook, laten we wel wezen!!) en zich zo voelen.......
gewoon van huis uit voelen ze zich zo............ en dat zijn de paarden waar ik mee gewerkt heb:)
niet je huis tuin en keuken fjord
Women schreef:x_Marr schreef:En dat is niet nodig als de lat niet zo hoog wordt gelegd in de paardensport.
Want het gata altijd over de rug van de dieren.
Het slaat gewoon volkomen door.
Gebeurd niet alleen in de paarden... Ook in de hondenfokkerij, en daar misschien nog wel veel
en veel erger.