Wat is (de) Rollkur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Wat is (de) Rollkur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:08

En ik krijg maar geen antwoord op mijn vraag :')

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:09

Professor, ik maak er geen persoonlijke aanval van. Ik heb u slechts 2 dingen gevraagd na uw vele postenb hier in dit topic.

1. dat filmmateriaal en
2. wat u dan ziet.

Op beide krijg ik geen antwoord. Wanneer er inhoudelijk iets aan u gevraagd wordt dan haakt u af...jammer want we kunnen allemaal van elkaar leren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:09

vur schreef:
KiWiKo schreef:
maar dat is gesneden koek.............. dat is basis Vur :)

niks meer of minder dan dat........... sorrie :)

Tja, ik dacht, ik zet het er nog maar een keer neer, voor het geval er onduidelijkheid mocht bestaan. Echt sluiten kom je volgens mij pas aan toe als je richting lichte tour, Grand Prix aan het werken bent, dus veel mensen weten misschien niet hoe het zit. ;)

zie je goed :) eerst de nageefijkheid in b en l dan richting de oprichting in m en z dan dan pas het echte sluitwerk vanaf het z

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:10

nee phara net als in alle vorige topics zullen wij met die ene vraag blijven zitten want dat is het proobleem er wordt niet gevoeld want niemand wie anti is staat open voor discussie.... to bad

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:10

En dan hebben we dus meteen bewijs dat dit boekenwijsheid is. En dat zal men kost wat kost willen vermijden.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:13

tja dat zou kunnen inderdaad...

Proffesor wil je mij een antwoord geven op boven gestelde vraag? Heeft u ooit op een CORRECT getraind paard gereden welken getraind is op deze wijze?

Mijn moeder zei altijd tegen mij; Raantje je mag pas zeggen dat je iets niet lust eer je het geproefd hebt....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:13

modie schreef:
KiWiKo schreef:
@ moddie...........

zullen we er dan maar vanuit gaan dat onze Olympische paarden allemaal trapzakken zijn met een harde mond......... die doof en gevoelloos zijn voor de ruiter????

Onze Olympische paarden??
Zeggen en schrijven 1

En onze Europese paarden was ik niet zo weg van.
Al vond ik het bij Parzival nog wel meevallen, nog wel..

huh......... volgens mij doen er meer dan een paard mee voor Nederland op de os.......

maargoed al zal het die ene zijn......... Salinero is vast een trapzak met een harde mond :D

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:14

Ik wel, en mijn paard werd het zo gruwelijk heet van en niet meer stil staan. Hij werd wel heerlijk licht in de hand trouwens, maar ja, hij gooide zijn achterhand omhoog in de galop en dat was nou ook weer niet wat ik wilde, dus ik ben er maar weer mee gestopt. ;)

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:16

Rana schreef:
nee phara net als in alle vorige topics zullen wij met die ene vraag blijven zitten want dat is het proobleem er wordt niet gevoeld want niemand wie anti is staat open voor discussie.... to bad

Ik wil gerust "open" staan voor een discussie: als iemand mij kan vertellen wat het grote voordeel van LDR is.
En niet aankomen met "extra lossigheid", want dat krijg ik ook voor elkaar als ik klassiek rij.

Ik heb al veel filmpjes, live-beelden, foto's gezien van LDR.
Nergens zie ik tact, regelmaat, "goede" aanleuning, lengte in de hals, een paard die "over de rug" loopt, die verzameld is, die een goede "verzamelde" uitgestrekte draf laat zien en nog zo wat meer.

Dus, wie de voordelen uit kan leggen, hoor het graag.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:16

hihi .......... beter Vur :D :D

voor mij is het ook niet weggelegd hoor............. ik heb er ook echt het talent niet voor :) :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:17

Een CORRECT gereden LDR paard..... :o Geen eerste poging met een eigen paard. No offence trouwens, ik wil niet zeggen dat je je paard niet correct rijd, maar ik bedoel een meer ervaren LDR paard gereden door een ervaren ruiter... De eerste passage op een eigen paard zal ook niet voelen als de passage van een GP paard. Dus begrijp me vooral niet verkeerd, ik wil echt je rijkunsten niet ondermijnen. Maar ik vroeg het meer om te weten of iemand het échte al gevoeld heeft... Zoals het hoort te zijn.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 07-09-09 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:19

Ik niet (ervaring op een LDR-getraind paard), tenminste niet bij mijn weten. Ik hou me eerlijk gezegd niet zo bezig met welke trainingsmethode er gebruikt wordt. Het ene paard reageert fijn op het ene en het andere paard weer op het andere. Of een combinatie en het zal me worst wezen eerlijk gezegd. Als het werkt en het paard loopt er fijn door dan vind ik het allang goed.

Blijkbaar werkt het want op de EK waren ze 1,2 en 3 dus ik begrijp niet zo goed waarom er nu weer bokkers zijn die het beter lijken te weten. Die heb ik namelijk nog nooit op een EK als dit gezien :+

typefoutje
Laatst bijgewerkt door maikeltje op 07-09-09 21:21, in het totaal 2 keer bewerkt

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:19

pharagirlke schreef:
Een CORRECT gereden LDR paard..... :o Geen eerste poging met een eigen paard.

Ik wil wel eens graag een foto zien van een CORRECT gereden LDR paard :D
Die heb ik nog niet in mijn "verzameling" :+

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:20

Ik ben weg. Ga in dromenland bedenken hoe ik mijn paardje morgen weer het beste kan voorbereiden op de komende wedstrijden. :D

Ayasha
Blogger

Moet je een paar pagina's terug kijken. Krijg steeds meer het idee dat jij gewoon zonder bijlezen bent binnen gevallen?

maikeltje

modie schreef:
pharagirlke schreef:
Een CORRECT gereden LDR paard..... :o Geen eerste poging met een eigen paard.

Ik wil wel eens graag een foto zien van een CORRECT gereden LDR paard :D
Die heb ik nog niet in mijn "verzameling" :+

Dus die paarden op het EK zijn allemaal verkeerd gereden/ verreden?

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:22

Afbeelding

gut wat is dit toch een verschrikkelijk vervelend beeld om naar te kijken.... :Y)

maikeltje

modie schreef:
Rana schreef:

Ik wil gerust "open" staan voor een discussie: als iemand mij kan vertellen wat het grote voordeel van LDR is.
En niet aankomen met "extra lossigheid", want dat krijg ik ook voor elkaar als ik klassiek rij.

Ik heb al veel filmpjes, live-beelden, foto's gezien van LDR.
Nergens zie ik tact, regelmaat, "goede" aanleuning, lengte in de hals, een paard die "over de rug" loopt, die verzameld is, die een goede "verzamelde" uitgestrekte draf laat zien en nog zo wat meer.

Dus, wie de voordelen uit kan leggen, hoor het graag.

Heb je geen filmpje van jezelf met je paard op de klassieke manier want ik begin nu toch wel nieuwsgierig te worden naar een echt CORRECT gereden paard.

KiWiKo

euh.... totilas, salinero, ferro, bonfire die toch al heel oud is heel

noem maar op.............

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:23

Maar dit is niet LDR, toch? Tenminste, Laag Diep Rond, hmm nee. Nu moet ik wel zeggen dat ik al die trainingsmethoden maar vaag en onafgebakend vind :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:23

Rana: die zit nog net niet :') Dus dat zal nog niet goed genoeg zijn... Je weet toch dat een paard in piaffe op de grond moet zitten. >;)

Heino; hij word wel LDR getraind. ;) Als er twee boegbeelden van LDR zijn, zijn het Edward en Anky wel.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:24

vind er niks verschrikkelijks aan

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:25

nee dit is wat het creeert een los gezellig beest wat wilt werken na een jarenlange training

nee kim inderdaad zal het sterker vertellen ik kan er gruizig van worden als ernaar kijk haha!!

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:26

Ik ook niet, geweldig....
Lijkt wel wat op Salinero 5 jaar geleden, die was ook zo goed.....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:26

pharagirlke schreef:
Heino; hij word wel LDR getraind. ;) Als er twee boegbeelden van LDR zijn, zijn het Edward en Anky wel.

Ja ok, maar dan vind ik die foto een beetje nietszeggend :) Ik had een foto verwacht van een paard dat ontspannen LDR gereden werd zegmaar omdat daar om gevraagd werd :P