Bitloos

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:51

Toen ik aankwam stond ik gelijk naast hem en de dame, en ik heb ze ook alleen maar negatieve dingen horen zeggen. Was er dan helemaal NIETS positiefs te zien die avond?? Ik kreeg daar ook heel erg het gevoel dat die mensen hun oordeel over bitloos al gemaakt hadden en het sowieso niet zouden herzien. Dit artikel bevestigd voor mij dat gevoel.

Waarom moet er in deze discussie ineens geroepen worden dat de zogenaamde "bitloos fanatiekelingen" bitrijders voor vanalles en nog wat uitmaken? Dat is hier helemaal niet aan de orde, en in dit topic helemaal niet besproken. Door op zo'n manier te gaan communiceren draait dit topic weer op hetzelfde uit als altijd. Zullen we gewoon on-topic blijven?

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 20:26

sanne83 schreef:
k begrijp totaal niet waarom je iemand beoordeelt op het rijden van een proef, terwijl ze duidelijk niet een proef rijd
Het lijkt me wel erg duidelijk dat het hier om een stretchende positie gaat, om die op de verzameling te gaan beoordelen, slaat helemaal nergens op.

Je moet even beter je best doen de discussie te volgen. Dat filmpje werd door Arabesk aangehaald als HET voorbeeld dat bitloos hetzelfde resultaat haalbaar is als met bit. Dus daarom trek ik de vergelijking met het ideaal wat met in de dressuur wil zien. Vergelijk dit met bijvoorbeeld de meest recente proeven van Edward en Totilas (een goed voorbeeld van een eindresultaat van een training MET bit) en zoek de rijtechnische verschillen. Ik vind het een wereld van verschil.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:06

Het zal wel druk geweest zijn in de nabije omgeving van Johan. Want volgens mij heeft half bokt naast 'm gestaan op de proefwedstrijd ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:27

Arabesk bedankt weer voor de filmpjes, paardrijden is NIET paardvriendelijk. Allemaal dat zielige oog. Krab achter oren of ik er wel nog op wil gaan zitten....

Na de zoveelste discussie, zou ik het wel leuk vinden als de discussie een volwassen wending neemt om met elkaar te komen tot een conclusie welke bitloze optoming het paardvriendelijkst is.

Ook zou het niet gek zijn dat Bitloos zich zelf zo serieus neemt dat ze doordrongen worden dat ze het paard van achteren naar voren leren rijden met de zit en benen en dat het kadootje van voren van zelf komt. Dan is bitloos een succes en zal het op wedstrijd mensen doen stilzetten. Hoop dat die groep gaat komen. Dus heel veel oefenen en laten zien dat je je paard met zoveel plezier in samenwerking zo kan laten lopen.

Als mijn geit dan nog leeft, doe ik mee, moet wel eerst nog jaren oefenen :+ , maar heb de centjes voor mijn bontzitding bij elkaar, als jullie nu beslissen welk bitloze optoming het beste is, paardvriendelijkste of wat nog eigenlijk op de markt zou moeten komen, dus een geheel nieuwe, zullen we een mega verschuiving op de dressuur gaan maken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 21:38

Anoeska schreef:
Het zal wel druk geweest zijn in de nabije omgeving van Johan. Want volgens mij heeft half bokt naast 'm gestaan op de proefwedstrijd ;-)

Ja echte bokkers he die laten de kans niet lopen om naast een VIP te staan.
Hij heeft ook een aardig volume gehad dus :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:38

Hmmm, heeft die beste man soms flinke doppen voor zn ogen wanneer hij naar bitruiters kijkt?

Dat ze op de voorhand denderen en niet ontspannen en over de rug lopen heeft niks met de optoming te maken, wel met de kund, of onkunde, van de ruiter.
Want ik zie het genoeg bij bitruiters, en ook op wedstrijden, keuringen ed..

Ik ken die man niet maar de gedachte alleen al dat je geen horizontaal evenwicht kan bereiken zonder bit.... :=
Waar heeft die beste man leren paardrijden? Wil eigenlijk nieteens weten hoe zn rijden eruitziet :=

Billy

Re: Bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:41

Grappig, je hebt nog nooit van de man gehoord, maar hebt wel een vernietigend oordeel klaar.......
Beetje sneu....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 21:41

x_Marr schreef:
Ik ken die man niet maar de gedachte alleen al dat je geen horizontaal evenwicht kan bereiken zonder bit.... :=
Waar heeft die beste man leren paardrijden? Wil eigenlijk nieteens weten hoe zn rijden eruitziet :=

Dat zegt meer over hoe jij je mening bepaalt, dan over Johan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:41

e_horse schreef:
Nee hoor, zoals ik net al zei: dat doe ik niet.
Verder mag hij best commentaar geven, maar niet zo onaardig en zoveel.

Dit is ECHT HILARISCH! Natuurlijk mag Johan Hamminga zoveel commentaar geven als hij nodig vindt, natuurlijk wel! Als iemand genoeg verstand heeft van paardrijden en hoe een paard hoort te gaan, is hij het wel. Wat de bitloze garde zou moeten doen is de gelegenheid aangrijpen om te rade te gaan bij hem, luister kritisch naar zijn boodschap, ga naar huis en kijk nog een goed naar je eigen rijderij (ik bedoel dus iedereen die zich zo aangeschoten gedraagd hierover) en DOE iets met het advies dat in zijn kritiek verscholen zit.

En dan nog even over dat objectieve, meneer Hamminga weet als geen ander wat er in het disciplinereglement beschreven staat en ik kan zonder enige twijfel aannemen dat hij elke combinatie binnen die kaders heeft bekeken en dat zijn oordeel dus betekent dat de combinaties niet voldeden aan het objectieve beeld zoals dat omschreven staat in het regelement. Dit is een hele belangrijke boodschap en nogmaals: DOE er iets mee!

Echt, ik zou blij zijn met zoveel gratis advies van een deskundige.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:45

Is dat gek met iemand die zoiets zegt? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:45

x_Marr schreef:
Waar heeft die beste man leren paardrijden?

Warendorf. En nog wat andere interessante plekjes.
Waar heb jij paardje leren rijden?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:46

Ach, de onderschatting van Hamminga door bitloze ruiters is een goed voorbeeld van de interesse en de betrokkenheid van die groep bij de sport.
Iedereen die zich een beetje heeft verdiept in de ruitersport kent de naam Hamminga en heeft daar respect voor. Dat dit soort bitloze ruiters daar geen kaas vn heeft gegeten bestempelt ze imo tot knolhobbelaars zonder verdieping :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:49

Dat van die doppen op de ogen vind ik ook echt een laagbijdegrondse opmerking, hoe durft iemand :(.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:50

Ach, dat is de overmoed van een broekie die zich over een jaar of wat als ze tot haar verstand gekomen is de ogen uit de kop schaamt over deze opmerking...
Als ze tenminste naast bitloos ook niet hersenloos is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:51

Of spoorloos...

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:52

Het goede advies om een levensverzekering af te sluiten? Of aan de alcohol te gaan? Iemand die zulke opmerkingen plaatst is m.i. bevooroordeeld, de westrijd was nog maar net begonnen!
Ik weet dat hij zeer kundig is, dat heb ik al diverse malen mee mogen maken, maar na dit soort uitspraken is mij wel duidelijk dat hij niet zo heilig is als sommige mensen hem hier afschilderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:53

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en Johan is in ieder geval wel al zover dat hij de aandacht heeft. Nu moet alleen aan de andere kant het kwartje nog vallen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:53

Niemand zegt dat hij heilig is, wel dat hij kundig is, een paardenman in hart en nieren.....
En dat hij zich wat onparlementair uitliet op de wedstrijd valt in het niet bij de onnozelheid die hier verkondigd wordt.....

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:54

Lovely schreef:
Dat van die doppen op de ogen vind ik ook echt een laagbijdegrondse opmerking, hoe durft iemand :(.

Ik weet niet hoor, maar zie jij dan geen op de voorhand lopende paarden, dus met een neppe krul op dressuurwedstrijd?
Ik zie alleen al op bokt topics voorbij komen..

En hoe rijden ze daar bij warendorf?

Ach Billy, die opmerking van hem vind ik nou een opmerking zonder verdieping :)
Niet iedereen vind de wedstrijdsport ongelooflijk interresant, hoef je geen bitloze ruiter voor te zijn hoor :')

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:54

Daan_Ordeal schreef:
Waarom moet er in deze discussie ineens geroepen worden dat de zogenaamde "bitloos fanatiekelingen" bitrijders voor vanalles en nog wat uitmaken? Dat is hier helemaal niet aan de orde, en in dit topic helemaal niet besproken. Door op zo'n manier te gaan communiceren draait dit topic weer op hetzelfde uit als altijd. Zullen we gewoon on-topic blijven?

sorry,maar ik heb er toch wel het een en ander over gelezen!

maar je hebt gelijk,het is offtopic en als men wat meer begrip voor elkaar kan opbrengen word het topic al een stuk vriendelijker.

ik ben erg benieuwd naar een evt 2e bitloze wedstrijd.
wellicht dan met meer deelnemers zodat een algemener oordeel geveld kan worden?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:55

Billy schreef:
Ach, dat is de overmoed van een broekie die zich over een jaar of wat als ze tot haar verstand gekomen is de ogen uit de kop schaamt over deze opmerking...
Als ze tenminste naast bitloos ook niet hersenloos is ;)

Gelukkig weet ik 100% zeker dat ik dat niet zal doen.

Sorry maar jullie vinden die opmerkingen dus serieus geloofwaardig en kloppend?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:56

Er mochten geloof ik toch ook maar 20 deelnemers komen?
Dan kan je ook niet meer verwachten nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:56

Het zou inderdaad verstandig zijn als er nog een paar testwedstrijden zouden komen, dan krijgt men een beter beeld van de bitloze rijderij.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:57

x_Marr schreef:
En hoe rijden ze daar bij warendorf?

_O-

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:57

Ja, en ja, ik was erbij.
Ikm was zo te horen wel de enige die niet naast meneer Hamminga stond :))