Handige ruiters/amazone's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

orienta

Re: Handige ruiters/amazone's

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:33

Dat heeft TS nu toch al genoeg gezegd?
ze heeft ook meerdere keren gezegd dat het om paarden met een probleem gaat en niet de paarden die ze voor lease aanbied!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:36

en die laatste zin irriteert me dus, want er zijn ook hetere manegepaarden (iig wij hebben op de manege niet altijd de braafste paarden staan, die zijn dan ook voor de wat meer gevorderde manege ruiters.). En dat zijn echt geen lieverdjes hoor... Van somige snap ik echt niet dat de handelaar dat als manegepaard zag :') Maar ze worden wel gereden. :) Dat soort manegeruiters moet je hebben... En waarschijnlijk, de mensen die zeggen "kijk eens op een manege" die zullen zulke ruiters doelen... Die ook op de hete wannabe-manegepaarden durven en het er goed van af brengen ook. :)

Maar ik ken ook maneges waar elk paard even suffig is... Ja op zo'n manege moet je idd niet zijn.

En inderdaad, een echt sportgefokt paard daar heb je gewoon een goede ruiter voor nodig. Dan is het niet van manegeruiter of niet, dan heb je gewoon een bovengemiddelde ruiter nodig en díe zijn idd zeldzaam. Ik vraag me af of ik me zou wagen aan een "stereotype" jazz ;) En heb toch al zo lang ik me kan herinneren eigen paardenbeesten en zelden lieverdjes. Maar ik probeer het iets ruimer te kijken gezien de discussie ook wat ruimer geworden is.. :) Het ging, als ik de pagina's goed doorgelezen heb, niet meer over 1 bepaalt paard maar in het algemeen.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:38

orienta: als ik haar bericht en site goed lees, zoekt ze ook nog steeds mensen voor de bravere dieren. ;) De dingen die TS hier in het bericht vraagt zijn basis dingen waar je echt geen jaren ervaring voor moet hebben.[/quote]

ja maar ze vermeld ook dat ze het voor die paarden geen probleem vind om er een 'manegeruiter'op te zetten
maar dat ze voor de problemen paarden handige ruiters/amazones verwacht.

Dus dat verwacht TS dus dat probeerde ik aan de vorige te melden ;)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:01

Heb mijzelf even gequote:

Citaat:
Wat zet je als tekst in je advertenties?
En wat voor paarden moet de ruiter gaan rijden? Ik begrijp dat je paarden met een verleden opvangt? Hebben ze gedragsproblemen?

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:50

Ik heb dus inderdaad een nakomeling van Jazz. :D
Ik heb in het verleden ook een paar jazzen gereden.
Hij is niet zo rillerig als sommige jazzen kunnen zijn.
Je mag gewoon bewegen en gewoon je been er aan hebben zonder af te steken, wat bij sommige jazzen al te veel is en waar je al op moet oefenen.
Maar hij is dus wel gemiddeld wat wakkerder dan doorsnee paard.

Ik weet dat er hetere manege paarden zijn.
Maar dat zijn in mijn ogen nog altijd brave rustige paarden.
Dat is wel al een stapje hoger op de ladder richting een paard als die van mij, maar je mist nog altijd een paar tredes.

Wat ik al aangaf, de 2 jarige, mocht ik daar eens iemand voor zoeken weet ik zeker dat daar een minder ervaren persoon op weg kan gaan rijden.
En als er dan een leuk persoon komt die er gewoon zin in heeft maar alleen maar een jaartje manege heeft gedaan is die meer dan welkom.
En wil ik met plezier begeleiden.
En wie weet worden ze samen Z, want wedstrijd rijden mag van mij ook.
Maar als mensen zeggen dat ze een ander soort ruiter gezocht wordt dan een manege ruiter of iemand die op gelijke wijze rijdt, moet men niet meteen de stekels uitzetten als; kijk daar heb je weer zo'n arrogante trut.
Je zou ook eens aan kunnen nemen dat die persoon echt een ander soort ruiter zoekt.
En helemaal niet alles op de manege bagger vind, maar niet geschikt voor dat paard.

Ts heeft ook meerdere malen aangegeven dat ze verschillende soorten paarden heeft.
En kunnen wij hier dan zeggen voor welke paarden het is en dat die paarden best een minder ervaren persoon kunnen hebben?
Lijkt me niet. ;)

Pennywise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:25

Alabaster schreef:
Aerdenhout zou het probleem van mensen vinden niet aan je zelf liggen?
Er zijn de afgelopen jaren toch heel wat mensen ook bokkers bij je geweest en stuk voor stuk waren ze niet goed genoeg in jou ogen ;)
Als er een meisje kwam en ze vertelde dat ze L/M had gereden dan werd ze eerst even uitgetest en als het niet ging zoals jij verwachte werd ze publiekelijk te kakken gezet door je. En zo ging dat ook met meiden die zeiden te konden longeren maar het niet volgens jou verwachtingen deden,maar het wel heeeel erg graag wilden leren. Dan heb je het over kritiek geven maar dat was uitjouwen en voor schut zetten en daar leert niemand van ;) Ik vondt het echt niet vreemd hoor dat ze niet meer kwamen en dat je nu niemand meer kan vinden.

Helemaal mee eens,ik heb haar ook mogen ontmoeten.. heb een paardje gedaan bij haar.
En geloof me,je moet wel een erg dikke huid hebben wil je het bij haar uithouden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:36

heb je site nog eens bekeken aerdenhout. Ik word op dit moment betaald om een paard te rijden dat goed opgevoed is, leuk rijd en nog braaf is ook.... Heb meer faciliteiten en meer vrijheid + dat ik geen commentaar krijg omdat de eigenaresse me kent en me vertrouwd met haar paard. Omdat ze geoppereerd is komt ze graag kijken om wat te doen te hebben ipv binnen te zitten maar ze laat me net zo rustig alleen gaan als zij geen vervoer heeft. Dus ik vind je aanbod, voor de prijs die jij vraagt ook maar zwakjes en ik zou er nooit op in gaan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:51

In mijn zoektocht naar een bijrijdpaard/verzorgpaard ben ik ook op de site van Aerdenhout terecht gekomen. Ik vond het geweldig klinken en ook de foto's gaven een fijne indruk. Wat mij tegengehouden heeft te reageren was de locatie (ik woon in Den Haag en voor meerdere dagen is dat toch best een afstand) en de prijs (als student heb ik nou eenmaal weinig te besteden). Maar als ik dichterbij gewoond had én het financieel breder gehad had zou ik zeker contact opgenomen hebben. Ik vind het namelijk wel een prima prijs/kwaliteit verhouding zo op het oog, om in supermarkttermen te spreken :P

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 08:57

@Aerdenhout > thnx voor het compliment :) Al ben ik hier niet gaan posten om daar naar te solliciteren, maar alleen om uit mijn eigen ervaring met je te spreken. En ik heb natuurlijk ontzettend veel mazzel met je lieve merrie :j

@Mels > geloof me, ik heb verre van een dikke huid, maar toch ga ik met plezier naar stal. En ja de eigenaresse heeft ook wel 's "kritiek" op me gehad, maar dat was terecht, en ik vind dat je daar tegen moet kunnen.

@Pharagirlke > je kan geen appels met peren vergelijken, Belgie is nou eenmaal anders dan de nederlandse randstad. Het is hartstikke leuk dat je betaald wordt, maar ik vind het eigenlijk gewoon onzinnig om dat te verlangen. Waarom (ik ga mezelf weer herhalen): omdat zowel eigenaar als bijrijder er baat bij hebben, en dan is het imo krom als alleen de eigenaar de kosten moet dragen. Mijn vorige bijrijpaarden waren verhoudingsgewijs 2 a 3x duurder.

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:19

De kritiek waar Mels het over heeft dat hebben helaas meerdere bokkers/personen met haar.Het is eigenlijk geen kritiek maar afsnauwen omdat het niet gaat zo als TS het wilt zien.En daar is geen huid tegen opgewassen hoor.

@Superrups:( dit is geen aanval) Ik ben blij dat Kyrana nog steeds een vaste verzorger/bijrijder heeft. Wat goed.
Als 1 paard dat verdienden dat was zij het wel.
Maar ik kan me niet voorstellen dat jij de complete vrije hand hebt in het verzorgen/rijden van Kyrana.
Alles wat je wilt doen ook al is het buitenrijden, andere instructie, hoefsmid , of nieuwe spulltjes voor haar aan wild schaffen alles moet je eerst vragen en overleggen met Ts of zij het ermee eens is en of zij het nodig vindt.
Ik kan goed begrijpen dat de mensen die ooit daar geweest zijn nooit meer terug zijn gekomen of met ruzie zijn weggegaan.
Zeg zelf jij bent 1 van de weinigen die daar een betalende halfpensioner bent.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:31

Ik zie het niet als aanval hoor :) Ik overleg inderdaad als ik iets wil kopen, maar dat vind ik niet zo heel gek, elke eigenaar heeft wel wat specifieke wensen, en daar heb je je als bijrijder aan te houden. Net als andere instructie, ik zou als eigenaar ook op m'n achterste poten gaan staan als m'n bijrijder zonder overleg een nieuwe instructeur zou nemen. Daar is aerdenhout niet anders in dan anderen. Met rijden heb ik wel aardig de vrije hand, ik zeg wel altijd wat ik ga doen, maar krijg dan meestal te horen "prima, doe maar lekker waar je zin in hebt". Ik ben zelf op het ogenblik ook druk met werk waardoor ik minder kan rijden, en daar wordt alleen maar meer dan schappelijk op gereageerd!

Maar goed, het topic gaat zich nu steeds meer richten op het wel en wee op stal aerdenhout, ook mede door mijn inbreng, sorry for that, back on topic zou ik zeggen ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:42

Hoezo heb ik er baat bij? Ik heb thuis eigen paarden staan. :) Heb echt geen paard van iemand anders nodig om te rijden. Ik moet zelfs niets doen. Daarheen gaan, zadelen, rijden, afzadelen en naverzorgen en weer weg. Alle leuke delen dus. ;) En toch word ik betaald :j

Bij een pony die ik een tijd geleden reed ging het ook zo. :) Alleen rijden en de verzorging voor en na het rijden en voor de rest moest ik niets doen. Kreeg ik ook voor betaald. Hell ik kreeg soms zelfs een fooitje twv de helft van wat ik vraag er boven op.

Iemand verleend je een dienst die je nodig hebt, daar betaal je voor. Vreemd dat dat in randstad anders gaat.... Mag je daar ook gratis dingen in de winkels halen of zijn enkel de diensten gratis?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:51

Pharalgirlke: je gaat een beetje offtopic...

Overigens vind ik het helemaal niet raar dat je overlegt over een andere instructeur of over hoefsmid en dergelijke, aerdenhout blijft eigenaar en ik snap wel dat zij haar paarden op een bepaalde manier gereden wil hebben (of vooral op bepaalde manieren níet)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:58

Nee hoor, ik ga niet offtopic, want de prijs zal zeker iets zijn dat mensen tegen houd om er te gaan rijden. ;) Zeker gezien de accomedatie enz. ;)

Als aerdenhout haar paarden op haar manier gereden wil hebben moet ze het vrees ik toch echt zelf doen.... Elke ruiter heeft zijn eigen stijl en elke ruiter verdient het om zich op zijn gemak te voeen en in die stijl te blijven. Je kan wel tips geven enz maar als de ruiter het paard correct rijd, maar niet 100% zoals jij wenst dat hij of zij het rijd, tja.... Alles wat je zelf doet, doe je beter. :)

En dat merk ik in dit topic best erg in dit topic. Ik vraag me stiekem zelfs af of aerdenhout wel echt iemand wilt voor haar paarden. :) Je moet kunnen accepteren dat als je een ruiter vraagt, die anders rijd dan jij.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:11

Het ging me meer over de opmerking of je in Nederland ook gratis kon winkelen in de supermarkt, een irrelevante opmerking vind ik dat, heel andere discussie. Ik denk ook dat het hier niet relevant is om over wel/niet te betalen te gaan discussiëren, omdat aerdenhout geen particulier is die een bijrijder zoekt maar meer een bedrijf.

En tuurlijk rijdt een bijrijder nooit 100% zoals je wilt, maar dat benaderen moet toch met bvb zelfde instructeur wel lukken :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:23

SuperRupsje schreef:
@Aerdenhout > thnx voor het compliment :) Al ben ik hier niet gaan posten om daar naar te solliciteren, maar alleen om uit mijn eigen ervaring met je te spreken. En ik heb natuurlijk ontzettend veel mazzel met je lieve merrie :j

@Mels > geloof me, ik heb verre van een dikke huid, maar toch ga ik met plezier naar stal. En ja de eigenaresse heeft ook wel 's "kritiek" op me gehad, maar dat was terecht, en ik vind dat je daar tegen moet kunnen.

@Pharagirlke > je kan geen appels met peren vergelijken, Belgie is nou eenmaal anders dan de nederlandse randstad. Het is hartstikke leuk dat je betaald wordt, maar ik vind het eigenlijk gewoon onzinnig om dat te verlangen. Waarom (ik ga mezelf weer herhalen): omdat zowel eigenaar als bijrijder er baat bij hebben, en dan is het imo krom als alleen de eigenaar de kosten moet dragen. Mijn vorige bijrijpaarden waren verhoudingsgewijs 2 a 3x duurder.

Hoezo offtopic? :D
Als je iemand wil aanspreken spreek dan de juiste aan ;) Mijn bericht was geheel offtopic gezien de vergelijking diende om wat duidelijk te maken. Ik zou eerder denken dat een bedrijf sneller zou betalen, en hoezo irrelevant, ze vraagt toch geld en dat kan een grote factor zijn om het niet te doen. Wat is er nou irrelevant aan? :? Betaal jij om iemand anders zijn of haar probleem op te lossen?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-07-09 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:24

Heino snapt 'm.

Pharagirlke, ik rij zelf bij aerdenhout, ik denk dat ik toch iets beter kan beoordelen hoe en wat dan jij. En hoezo heb jij het opeens over de accomOdatie, ben je er wel eens geweest dan? Van internet is het moeilijk oordelen. En nogmaals, jouw situatie is dus compleet anders dan de meeste bijrijders hier met je eigen paarden aan huis, dus het is appels met peren vergelijken. Ik ga m'n argument niet nog een keer herhalen over wederzijdse dienst, als je het niet wilt begrijpen, laat dan maar. en misschien ook handig om eens een keer de d en dt regel door te nemen

En ik verontschuldig me voor het off topic gaan ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:26

Ik heb haar site gelezen, sommige mensen doen dat wel eens voor ze zich in een discussie gooien :j

Ik geloof niet dat het hier ging om dt fouten. Als die je niet aan staan lees je er maar overheen. Ik stel voor dat je de inhoud van mijn berichten aan valt. Als je niets hebt om die inhoud aan te vallen, kan je beter niets zeggen ;) Kwestie van de discussie eerlijk en een tikkeltje volwassen te houden? ;) Vind het altijd zo heerlijk kinderachtig en een teken van onmacht als mensen je gaan pakken op fouten zeker als ze geen idee hebben hoe het komt dat je die fouten maakt :D
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-07-09 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:27

Weet je wat pharagirlke, laat maar, je leest totaal selectief, op die manier valt geen gesprek te voeren.

Voorbeeld: ik zeg dat je van internet geen oordeel zomaar kan vormen over een accomodatie, ga jij roepen dat je haar site hebt bekeken, wat een fantastisch argument :roll:

[Off topic]
En goed spellen kan je later nog baat bij hebben :(:)
[/off topic]

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:29

Ik antwoord gewoon op je bericht :? Dat het antwoord je niet aan staat kan ik niets aan doen maar dan moet je me geen verwijten maken. :) Aerdenhout is op zoek naar ruiters, en ook die ruiters zonder paarden steken er tijd en moeite in. Dat is ook een dienst, immers als ze het zelf kon zou ze het doen dus ze heeft ze nodig. Overigens moet je niet je bericht veranderen en dan zeggen dat ik selectief lees :')

en SR: ik ben daar al heel lang mee aan het werk omdat ik dat idd wil kunnen maar het lukt voorlopig nog niet 100%. Is er nog iets persoonlijks dat je wil aanvallen of ben je nu klaar? :) Maak anders een lijstje en stuur dat via PB door.... Dan hoef je het niet in het topic te doen. ;)

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:30

Weet je wat meis, je hebt gelijk.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:32

SuperRupsje schreef:
Weet je wat meis, je hebt gelijk.

:+

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:35

Ok, mijn oprechte excuses voor mijn opmerking over het spellen.

En ik wil je verder helemaal niet persoonlijk aanvallen, maar ik mag toch wel zeggen dat je telkens voorbij gaat aan mijn argument over dienst en wederdienst in het geval van "normaal" bijrijden? En in het geval van de moeilijke paarden van aerdenhout, ze zegt toch ook dat het in het begin gratis is. Als het paard eenmaal op de rails is, dan betalen.

Ach, ik denk dat we het nooit eens zullen worden. Maar ik ben nu echt weg uit dit topic voordat er alleen nog maar off topic wordt gegaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:37

Ja, dus als jij het probleem hebt opgelost met veel moeite, zodat aerdenhout het dier kan gebruiken voor anderen, dan moet degene die het probleem opgelost heeft ineens betalen voor haar eigen werk dat ze geleverd heeft? :) Vind je dat eerlijk? Je mag gratis een dier rijden met een probleem, ishet probleem weg en heb je dus een betrouwbaar fijn rijdier, dan mag je gaan dokken... Terwijl jij er alle tijd en moeite in gestoken hebt om dat dier goed te krijgen.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:47

Pharagirlke
jij zei eerder mijn berichten kortzichtig te vinden en je zei ook het volgende:
Maar ik probeer het iets ruimer te kijken gezien de discussie ook wat ruimer geworden is.

Hou je daar dan ook aan :D
Ik vind jou nu nog korter dan de korste bocht hoor.

In het zuiden van het land en ik denk ook belgie wordt er niet betaald voor een bijrijder.
Dat is zo.

Maar in het westen, waar je hoge pensionprijzen betaald ligt dat toch anders.
Daar kun je het niet mee eens zijn, maar dan bedenk maar dat je blij bent dat je daar niet woont.

Bij mij hoeft een bijrijder niet te betalen omdat ik al lang blij ben dat ik iemand kan vinden die past bij het paard. En het hier ook niet gewoonlijk is.
Hoefsmid betaal ik, dus regel ik ook.
Instructie een ander geen moeite mee, maar wel in overleg.
Dat lijkt me niet erg vreemd.
Ik ben bijvoorbeeld geen voorstander van de Anky manier.
Als dan een bijrijder ineens daarmee aan gaat komen ga ik niet zomaar akkoord.
Dat wil helemaal niet zeggen dat iemand niets mag, maar het is dan toch wel mijn paard.
Dekjes, setjes, desnoods hoofdstel maakt me allemaal niets uit, maar een ander bit of zadel daar integen dan bijvoorbeeld weer wel.
Is dat zo raar dat zoiets in overleg zou gaan?