Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar ze worden wel gereden.
Dat soort manegeruiters moet je hebben... En waarschijnlijk, de mensen die zeggen "kijk eens op een manege" die zullen zulke ruiters doelen... Die ook op de hete wannabe-manegepaarden durven en het er goed van af brengen ook. 
En heb toch al zo lang ik me kan herinneren eigen paardenbeesten en zelden lieverdjes. Maar ik probeer het iets ruimer te kijken gezien de discussie ook wat ruimer geworden is..
Het ging, als ik de pagina's goed doorgelezen heb, niet meer over 1 bepaalt paard maar in het algemeen.
De dingen die TS hier in het bericht vraagt zijn basis dingen waar je echt geen jaren ervaring voor moet hebben.[/quote]

Alabaster schreef:Aerdenhout zou het probleem van mensen vinden niet aan je zelf liggen?
Er zijn de afgelopen jaren toch heel wat mensen ook bokkers bij je geweest en stuk voor stuk waren ze niet goed genoeg in jou ogen![]()
Als er een meisje kwam en ze vertelde dat ze L/M had gereden dan werd ze eerst even uitgetest en als het niet ging zoals jij verwachte werd ze publiekelijk te kakken gezet door je. En zo ging dat ook met meiden die zeiden te konden longeren maar het niet volgens jou verwachtingen deden,maar het wel heeeel erg graag wilden leren. Dan heb je het over kritiek geven maar dat was uitjouwen en voor schut zetten en daar leert niemand vanIk vondt het echt niet vreemd hoor dat ze niet meer kwamen en dat je nu niemand meer kan vinden.
Al ben ik hier niet gaan posten om daar naar te solliciteren, maar alleen om uit mijn eigen ervaring met je te spreken. En ik heb natuurlijk ontzettend veel mazzel met je lieve merrie
Ik overleg inderdaad als ik iets wil kopen, maar dat vind ik niet zo heel gek, elke eigenaar heeft wel wat specifieke wensen, en daar heb je je als bijrijder aan te houden. Net als andere instructie, ik zou als eigenaar ook op m'n achterste poten gaan staan als m'n bijrijder zonder overleg een nieuwe instructeur zou nemen. Daar is aerdenhout niet anders in dan anderen. Met rijden heb ik wel aardig de vrije hand, ik zeg wel altijd wat ik ga doen, maar krijg dan meestal te horen "prima, doe maar lekker waar je zin in hebt". Ik ben zelf op het ogenblik ook druk met werk waardoor ik minder kan rijden, en daar wordt alleen maar meer dan schappelijk op gereageerd!
Heb echt geen paard van iemand anders nodig om te rijden. Ik moet zelfs niets doen. Daarheen gaan, zadelen, rijden, afzadelen en naverzorgen en weer weg. Alle leuke delen dus.
En toch word ik betaald 
Alleen rijden en de verzorging voor en na het rijden en voor de rest moest ik niets doen. Kreeg ik ook voor betaald. Hell ik kreeg soms zelfs een fooitje twv de helft van wat ik vraag er boven op.
Zeker gezien de accomedatie enz.

Je moet kunnen accepteren dat als je een ruiter vraagt, die anders rijd dan jij.
SuperRupsje schreef:@Aerdenhout > thnx voor het complimentAl ben ik hier niet gaan posten om daar naar te solliciteren, maar alleen om uit mijn eigen ervaring met je te spreken. En ik heb natuurlijk ontzettend veel mazzel met je lieve merrie
![]()
@Mels > geloof me, ik heb verre van een dikke huid, maar toch ga ik met plezier naar stal. En ja de eigenaresse heeft ook wel 's "kritiek" op me gehad, maar dat was terecht, en ik vind dat je daar tegen moet kunnen.
@Pharagirlke > je kan geen appels met peren vergelijken, Belgie is nou eenmaal anders dan de nederlandse randstad. Het is hartstikke leuk dat je betaald wordt, maar ik vind het eigenlijk gewoon onzinnig om dat te verlangen. Waarom (ik ga mezelf weer herhalen): omdat zowel eigenaar als bijrijder er baat bij hebben, en dan is het imo krom als alleen de eigenaar de kosten moet dragen. Mijn vorige bijrijpaarden waren verhoudingsgewijs 2 a 3x duurder.

Mijn bericht was geheel offtopic gezien de vergelijking diende om wat duidelijk te maken. Ik zou eerder denken dat een bedrijf sneller zou betalen, en hoezo irrelevant, ze vraagt toch geld en dat kan een grote factor zijn om het niet te doen. Wat is er nou irrelevant aan?
Betaal jij om iemand anders zijn of haar probleem op te lossen?

Kwestie van de discussie eerlijk en een tikkeltje volwassen te houden?
Vind het altijd zo heerlijk kinderachtig en een teken van onmacht als mensen je gaan pakken op fouten zeker als ze geen idee hebben hoe het komt dat je die fouten maakt
Dat het antwoord je niet aan staat kan ik niets aan doen maar dan moet je me geen verwijten maken.
Aerdenhout is op zoek naar ruiters, en ook die ruiters zonder paarden steken er tijd en moeite in. Dat is ook een dienst, immers als ze het zelf kon zou ze het doen dus ze heeft ze nodig. Overigens moet je niet je bericht veranderen en dan zeggen dat ik selectief lees 
Maak anders een lijstje en stuur dat via PB door.... Dan hoef je het niet in het topic te doen.
Vind je dat eerlijk? Je mag gratis een dier rijden met een probleem, ishet probleem weg en heb je dus een betrouwbaar fijn rijdier, dan mag je gaan dokken... Terwijl jij er alle tijd en moeite in gestoken hebt om dat dier goed te krijgen.