Bestraffing van 'n paard dat niet doorloopt met poepen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Everyone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:34

Sat kan echt niet hoor! Het paard bij zijn oren slaan.

Qandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:59

Paard tussen de oren slaan?

Ik heb geleerd dat je hem alleen een tik op de kont ,
Of op de hals mag geven .

Als een paard niet doorloopt met het poepen is het logies dat je hem/haar voor waards wil houden ,
Maar op een ruige manier , tussen de oren slaan ,
Gaat mij inderdaad te ver.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 13:11

Ik zou mijn paard nooit tussen haar oren slaan, het is niet de bedoeling dat ze kopschuw word. Vind dit ook geen juiste bestraffing :n mijn pony luisterd al als ik haar gewoon wat harder aanspoort dan blijft ze wel doorlopen alleen iets langzamer maar dat is niet anders. Zou ze dat niet doen dan zou ik een tik op de kont geven maar nooit tussen haar oren!

Liisanneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:04

:D Ik denk dat ik voor alle bokker hiero spreek als ik zeg dat dat echt niet klopt. Als ik op een paard zit dat dan niet doorloopt zou ik nooit zo-iets doen. Mischien wel aandrijven, of een klein tikje, :o maar wie slaat er nou een paard tussen ze oren. Dan spoor je echt niet! :(

Spritz

Re: Bestraffing van 'n paard dat niet doorloopt met poepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:10

Ik heb 1x een pony tussen de oren geslagen, en dat was omdat ze héel veel steigerde. Uit protest. En nee ik vroeg niet te veel van haar, als ik alleen al aanwilde galoperen begon het geknetter al.. Daarna heeft ze het bij mij niet meer gedaan :D.

Ik vind een tik tussen de oren níét correct voor een poepend paard..

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:00

ik vind tussen de oren slaan omdat hij mest absoluut not done.
maar ik ben wat dat betreft dan zoiezo wat makkelijke, mijn paard hoeft ook niet te lopen als ie moet mesten, om de hele simpele reden dat ik zelf ook niet lopend ga poepen. maar ik rijd dan ook geen wedstrijden met mijn paarden want weet dat de jury het niet echt op prijs stelt als je paard uitgebreid staat te metsen :P

Zafinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:51

Ik vind dit te ver gaan. Oke als ze hem afstraft als hij niet doorloopt met poepen, maar direct met de zweep erop als hij stil staat, gaat mij te ver.

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:35

Ik vind dit ook wel een erg strenge manier van straffen, gewoon een tikje op de schouder of op z'n achterhand had hij ook wel begrepen...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:52

Ik vind het ook niet kunnen en ik zie het nut er niet van in, je wil toch juist dat hij gaat lopen, dus dan geef je toch een tik van achter.

TS: ik heb niet het hele topic gelezen, dus als je er al iets mee gedaan hebt, dan sorry. Als je geen klikspaan wil zijn dan kun je haar ook een waarschuwing geven. Als je nog eens zoiets flikt bij de pony dan stap ik naar de eigenaar. Ikzelf zou het als eigenaar wel graag weten, want zo iemand heb ik liever niet op mijn pony, dus ik zou het liefst hebben dat je het meteen zou zeggen :)

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:44

Belachelijk, meteen pony afpakken en haar tussen de oren slaan met de zweep. Zulke mensen kunnen beter op kickboksen ofzooo..

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:31

Ik (nu ook paardje eigenaar) heb liever dat mensen eerlijk tegen me zijn over mijn paard (of degene wie er mee omgaat) dan dat het zo meteen misloopt..

Mijn paardje loopt ook altijd door met poepen, maar ik zet hem zelf stil...

Wij gaan toch ook niet lopend poepen? :):P

Xreneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 08:32

op hoofd slaan gaat ECHT te VER het is daar idd heel gevoelig tussen de oren ! als jij het beste wil met je paard moet je het er wel met iemand over hebben die daar over gaat anders gaat dit zo door en ik neem aan dat je dat niet wilt! dan ben je totaal geen klikspaan je wilt gewoon het beste met je paard! en dat zou ik dan ook uitleggen dat je niet wilt klikken maar wel het beste voor je paard hebt ! Succes!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:26

Gister een jackpot-moment; de jonge merrie welke we nu een stapje verder onder het zadel aan het brengen zijn was ontspannen genoeg om onder het zadel in een vreemde omgeving te urineren in een situatie waar we het veilig konden belonen *\o/*

hc

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:03

Zo'n bestraffing is NOOIT goed. Zou het toch opnemen met de eigenaar, want dit kan echt niet.

BrittLandman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:39

hoe zij het doet nee.
maar ik doe het ook ik geef hem weleens een schopje.
niet te hard.

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:15

Ik laat ze als het kan gewoon stil staan bij het poepen, wij lopen ook niet graag terwijl we poepen. :o
Ik vind het ook echt niet kunnen, zo behandel je je paard niet.

xROMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:26

Ik vind het raar dat een paard niet even een pauze mag nemen als hij/zij een behoefte moet doen.
Dat doen wij toch ook?
Als wij tijdens het sporten naar het toilet moeten, doen wij het ook niet tijdens het rennen omdat het niet mag van de trainer?

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 17:43

Een paard kan desnoods gallopperend poepen. Bij mij blijft ze mooi doorlopen. Zo niet, tik op haar kont! Maar een paard op zijn hoofd slaan, dat zou ik niet doen. Dat is in paardentaal ook geen goed teken. Tik op je kont is: he doorlopen! Op een hals dat is gewoon uit ruzie, zoals paarden elkaar in de hals bijten.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:02

als ik zo`n verzorgster had hahahaha we gaan hem al meemaken die zou ik van mijn paard schoppen denk ik,.

popskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:42

wat voor nut heeft slaan tussen de oren :S als ze niet lopen gewoon tik op de kont! als je je proefje aan het rijden bent kan hij ook niet ineens stilstaan toch....daarvoor hoef je geen gevecht aan te gaan met je paard hoor...