Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Daiss87 schreef:Ik vind het ook belachelijk dat zoveel mensen met sporen rijden,
cker mensen die hun benen niet eens stil kunnen houden, en van die kleine kinderen die met sporen rijden, gaat nergens over!!
cemi schreef:ik heb een tijdje op de manege met sporen gereden omdat mijn lerares zei dat het beter zou zijn voor mn beenligging.. omdat ik ze nogal bewoog en met sporen word je daar bewuster van.. het heeft opzich wel geholpen en mn benen liggen nu wel goed..

Yamcha schreef:Er zijn er zoveel die geen idee hebben waar alles voor is, nog geen hoofdstel passend kunnen maken, geen zadel behoorlijk op kunnen leggen, maar wel er van alles op/aan hangen (en ook aan zichzelf) omdat het nog niet gaat zoals ze willen
Mss leren rijden?
Daar word ik een beetje moe van. Zonder sporen rijden is niet per defenitie goed hoor. Jullie doen net alsof jullie geweldig zijn dat jullie zonder sporen rijden.
en ze zijn allemaal heel goed voor het been. Maargoed ik rij eigenlijk altijd op zithulpen, als ik inkom met een spoortje dan is het om mijn zithulp kracht bij te zetten, verder hangt het been eigenlijk altijd gewoon af
maar zoals ik al zei, als ik inkom, dan moet ie ook doorkomen ook

en daar gaat het om, het ego van de ruiter zal me worst zijn 
en ik heb niks tegen sporen, wel tegen verkeerd gebruik ervan 
smeetjoew schreef:Yamcha schreef:Er zijn er zoveel die geen idee hebben waar alles voor is, nog geen hoofdstel passend kunnen maken, geen zadel behoorlijk op kunnen leggen, maar wel er van alles op/aan hangen (en ook aan zichzelf) omdat het nog niet gaat zoals ze willen
Mss leren rijden?
Ben wel nieuwsgierig waar je dat op baseerd, want ik heb nog niemand meegemaakt die dat deed. Beetje ruiter heeft het beste met zn paard voor.
En buitendat probeert iedereen hier met z'n posts wel lekker te benadrukken 'hoe goed zij/hij is'.Daar word ik een beetje moe van. Zonder sporen rijden is niet per defenitie goed hoor. Jullie doen net alsof jullie geweldig zijn dat jullie zonder sporen rijden.
Ik vervloek het regelement dat ik met spoor móet rijden vanaf mijn niveau. Want als het kon reed ik zonder. smeetjoew schreef:Daar word ik een beetje moe van. Zonder sporen rijden is niet per defenitie goed hoor. Jullie doen net alsof jullie geweldig zijn dat jullie zonder sporen rijden.
. En dan heb ik het niet over jou persoonlijk, ik ken jou helemaal niet, dus daar kan ik niet over oordelen.
). Helpt echt, hou het leuk voor je paard en je krijgt het dubbel en dwars terug.