Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
suleilitha schreef:Landelijk nivo zegt niks, net als dat bijvoorbeeld Z dressuur niet alles zegt over je vermogen om te kunnen omgaan met een lastig paard

Ik ben een dressuurruiter en ik kreeg mijn pony prima door M2/Z1 oefeningen zonder sporen of zweep!
love_western schreef:suleilitha schreef:Landelijk nivo zegt niks, net als dat bijvoorbeeld Z dressuur niet alles zegt over je vermogen om te kunnen omgaan met een lastig paard
Nee, maar met dressuur rijden ze allemaal met zweepjes en sporen. Maar bij mijn paint moet je dat echt niet doen!!
Krijg je een rodeo effect. Maar die mensen die op hem gereden hebben, die hebben op de moeilijkste probleem paarden gereden.
Maar bij hun lukt het echt niet, om zomaar op hem weg te rijden.
.
pharagirlke schreef:wat is dat voor een vreselijk idioot vooroordeel?!
"rijden ze allemaal"Ik ben een dressuurruiter en ik kreeg mijn pony prima door M2/Z1 oefeningen zonder sporen of zweep!
Als je dressuurruiters zodanig overschat kwa hulpmiddelen gebruik, zou het me niet verbazen als je je eigen paard ook danig overschat
soppieee schreef:Hoe kom je daar bij?
Jij begint met 'alle dressuurpaarden zijn zielig en worden in de krul getrokken'. Daar beledig je best een boel mensen mee ja. Vind je dat respectvol?
love_western schreef:soppieee schreef:Hoe kom je daar bij?
Jij begint met 'alle dressuurpaarden zijn zielig en worden in de krul getrokken'. Daar beledig je best een boel mensen mee ja. Vind je dat respectvol?
Ik zeg gewoon mijn ervaring en als je daar over valt, niet mijn probleem. Vind deze forum ook niks meer aan,
iedereen heeft commentaar op andere mensen. Dus bij deze! de mazzel.
Bokt heeft het weer voor elkaar.
) kunt denken...
Billy schreef:love_western schreef:
Ik zeg gewoon mijn ervaring en als je daar over valt, niet mijn probleem. Vind deze forum ook niks meer aan,
iedereen heeft commentaar op andere mensen. Dus bij deze! de mazzel.
Bokt heeft het weer voor elkaar.
Meid, kom over een paar jaar terug als je wat genuanceerder (woordenboek) kunt denken...
Niet alles is zwart-wit, en jij hebt niet voldoende (levens-) ervaring om bepaalde dingen goed te kunnen beoordelen
love_western schreef:Sorry, maar als ik niet voldoende levenservaring heb, weet ik ook niet meer! Mijn halve familie is dood aan kanker gegaan,
heb zelf kanker, mijn zusje heeft een zware hartafwijking, 2 leerkrachten van mij zijn overleden, jarenlang gepest en zo kan ik wel even doorgaan...
En ik kan dingen heel goed beoordelen. En iedereen die zegt in indeze topic, dat je niet in 1,2,3 op paard weg kan rijden, worden zowat de grond in geboort, omdat jullie het niet kunnen inzien dat het waar is. Omdat jullie altijd gelijk willen hebben!
Citaat:Ik overschat mijn paarden niet. Mijn haflinger x fries is eerder mishandeld en sinds 2 jaar schrikt ze bijna niet meer en durft ze eindelijk over een zeiltje te lopen. En mijn paint krijg ik sinds een jaartje pas de bak rond.
En als ik zie hoe de paarden in dressuur lopen, krijg ik acuut medelijden met de paarden.
Moeten de hele tijd in de krul lopen en worden de hele tijd geport en zo kan ik nog wel even verder gaan
pharagirlke schreef:Het spijt me dat te lezen maar ik denk niet dat Billy dat bedoelde eerlijk gezegd.
Mij is altijd geleerd dat er altijd iemand is die beter is dan jou. Kan jij op het paard rijden, is er dus nog iemand die het kan. Jij beledigt hier alle dressuurruiters door te zeggen dat het mishandelende **** zijn. Mag je bij mij en waarschijnlijk bij alle andere bokkers in dit topic die dressuurrijden gaan kijken. Ben eens benieuwd hoeveel sporen en zwepen je zal zien... En ik ben vooral benieuwd hoeveel zielige paarden je gaat zien.
Het feit is wel, dat alle mensen die jij hier als slecht afschildert, over paarden beschikken die door iedereen gereden kunnen worden. En jij een paard hebt dat kennelijk met zoveel ruiters gooit... Dan vraag ik me spontaan af of die zogenaamde slechte dressuurruiters niet net wat beter zijn met paarden...... Voor mijn paard(en) hoe je geen schrik te hebben, en daar ben ik heel trots op.... Ik heb medelijden met de paarden die zogenaamd maar door een persoon gereden kunnen worden en nauwelijks respect voor baasjes die daar ook nog eens trots op zijn....
En voor de zoveelste keer! Het is niet mijn paard. En hij gooit er geen mensen af, maar hij valt steeds naar binnen en of vliegt de stalluifel onder
En die ''slechte"'dresuurruiters zijn heus niet beter! En alleen de eigenaar heeft op hem gereden, voordat ik kwam. En bij de eigenaar doet hij dit niet, wel bij andere mensen, wat ook erg logisch is! Maar als ik nou Katinka als voorbeeld neem, kan iedereen er op weg stappen, want zij is door meerdere personen al gereden en ook heeft ze eerder dressuur gelopen. Wat je helaas nu soms nog kan merken. En bij Buck moet je eenmaal respect verdienen. En dan kun je wel zeggen, het paard moet gewoon naar je luisteren, maar daar doe ik dus net niet even aan. En de mensen die daar graag met mij wil over discusseren, stuur mij dan ff een pm. En zoals ik ook al in een eerdere berichtje heb geplaats. Jullie zeiken alle mensen af, die zeggen dat op hun paard niet zomaar 1,2,3 weg kunt rijden. En nu weer ontopic graag en ik reageer hier ook niet meer
love_western schreef:pharagirlke schreef:wat is dat voor een vreselijk idioot vooroordeel?!
"rijden ze allemaal"Ik ben een dressuurruiter en ik kreeg mijn pony prima door M2/Z1 oefeningen zonder sporen of zweep!
Als je dressuurruiters zodanig overschat kwa hulpmiddelen gebruik, zou het me niet verbazen als je je eigen paard ook danig overschat
Ik overschat mijn paarden niet. Mijn haflinger x fries is eerder mishandeld en sinds 2 jaar schrikt ze bijna niet meer en durft ze eindelijk over een zeiltje te lopen. En mijn paint krijg ik sinds een jaartje pas de bak rond.
En als ik zie hoe de paarden in dressuur lopen, krijg ik acuut medelijden met de paarden.
Moeten de hele tijd in de krul lopen en worden de hele tijd geport en zo kan ik nog wel even verder gaan
sielug
)