Snoevie schreef:wat bedoel je dan precies met echte rijpaarden?
Ik bedoel niet dat manegepaarden géén 'echte rijpaarden' zijn. Want ik heb daar niets op tegen, ik heb zelf ook een hele poos op een manege gereden. En heel veel mensen hebben op een manege paard leren rijden.
Het is dus ook niet écht het goede woord. Maar mijn ervaring is tóch.. dat je in zo'n groepsles op de manege vaak tóch een beetje achter elkaar aanrijd. En die paarden dondersgoed weten wat ze moeten doen met al die kinderen, en dat je dan niet goed leert wat je moet doen als je een ander paard hebt, een niet-manege-paard, die niet goed weet wat de bedoeling is, en echt begeleiding nodig hebt.
Dus ik bedoel eigenlijk met een 'echt-rijpaard' een paard die je écht goed moet rijden, en waar niet iedereen op kan springen etc.
ik kan 't niet beter uitleggen, maar ik hoop dat je 't een beetje snapt.
. Wanneer ik in een advertentie zie staan niet voor beginners en ik ben op zoek naar een rustig, betrouwbaar en fijn te rijden paard dan scrol ik rustig verder. Ben ik op zoek naar een uitdaging neem ik contact op.
.
In een advertentie wordt de term beginner vaak gebruikt om de koper te beschermen en is vaak niet bedoelt in de zin van de definitie van de FNRS. Mischien daarom de verschillende oogpunten?

)....