Ik heb geen les nodig, ik kan al goed genoeg rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:50

Province schreef:
Maar verschil tussen wat? Je deed het immers al goed?

Ik kan je echt niet volgen hoor [naam]. Met wat voor paard heb je prive lessen? En bij wie les je?

Je leest niet goed dus.

- Ik les op een manege met manegepaarden.

- Ik heb in de zomer privéles voor 'n week.

- Ik rijd recreatief een kwartiertje met m'n verzorgpony 2/ 3 x per week.

Sorry hoor maar ik kan echt geen discussie hebben met mensen die overal overheen lezen omdat ze toch hun mening al klaarhebben.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:51

Kom ik even tussendoor zetten ;)

Ik moet wel zeggen dat het nog moeilijk is om een goede instructeur te vinden, en dan nog een goede die tijd heeft. Vandaar dat het lessen er soms bij ons bij in schiet.

Van elke instructeur kun je wat leren, dat is wel zo, maar om echt een les-relatie (;)) op te bouwen vind ik dat het wel moet klikken met instructeur en combi.

Anoniem

suleilitha schreef:
Ik krijg bij elke les op mijn donder :D en niet te zuinig!!!
Verder scheer ik niet alle maneges over een kam, maar er zijn maar enkele uitzonderingen die echt echt echt goed zijn. Die moet je met een lampje zoeken.

En dat zei je dus eerst van niet. 'Want op een manege leer je per definitie niks'

Anoniem

Hoezo over 10 jaar?

Ik hoor ook vaak genoeg negatieve dingen hoor, bijv dat ik mijn linkerhand wel eens wil vastzetten.
Dan zegt ze met een bulderende stem: LINKERHAND en ik oke oke :D ;)

Province

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:52

Anoniem schreef:
Province schreef:
Maar verschil tussen wat? Je deed het immers al goed?

Ik kan je echt niet volgen hoor Juul. Met wat voor paard heb je prive lessen? En bij wie les je?

Je leest niet goed dus.

- Ik les op een manege met manegepaarden.

- Ik heb in de zomer privéles voor 'n week.

- Ik rijd recreatief een kwartiertje met m'n verzorgpony 2/ 3 x per week.

Sorry hoor maar ik kan echt geen discussie hebben met mensen die overal overheen lezen omdat ze toch hun mening al klaarhebben.

Heb je anders eens zin om een keertje op mijn hengst te komen rijden?
Dan kun je misschien (als je het goed doet) eens echt verschil voelen tussen een manege paard, een een correct gereden particulier paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:53

Province schreef:
Heb je anders eens zin om een keertje op mijn hengst te komen rijden?
Dan kun je misschien (als je het goed doet) eens echt verschil voelen tussen een manege paard, een een correct gereden particulier paard?

Jahoor. De vraag is alleen wil jij mij wel op je hengt hebben. Ik heb toch paarden in een mum van tijd verpest? ;)

Province

Re: Ik heb geen les nodig, ik kan al goed genoeg rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:54

Dat merk je toch vanzelf? Als jij zit te klootvioolen, kun je er donder op zeggen dat hij gaat rennen of je eraf gooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:55

Province schreef:
Dat merk je toch vanzelf? Als jij zit te klootvioolen, kun je er donder op zeggen dat hij gaat rennen of je eraf gooit.

Dat is niet wat jij eerder zei, maargoed. Prima hoor. :D Waar staat 'ie?

Anoniem

Re: Ik heb geen les nodig, ik kan al goed genoeg rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:55

Dat wil ik graag zien! :D

NdewildeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:56

laat iedereen in zijn waarde! niet iedereen is even goed en weet even veel en is evenveel prestatie gericht! hier bedoel ik niemand mee hoor! maar ik vind het een beetje onodig om te zeggen van stap op mijn paard dan kan ik zien hoe je rijd! en niet ieder paard is overigens hetzelfde! en iedereen heeft weer een andere manier van rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:56

NDewilde: Dit is ook gewoon een discussie hoor, ben het eens dat er wat aanvallende berichten staan maar drama is het nou ook weer niet. :)

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:57

Wat een onzin, bij ons op de manege zijn zelf ouders die zo over hun kinderen denken.
Een halfjaar geleden bijv. , meisje heeft 2 lessen gehad, kan nog net op het paard blijven zitten..
Krijgt zo'n kind een paard van 3 jaar om in te rijden van haar ouders, vertikt ze het om ermee les te nemen ?
Nee hoor, ze kan al goed genoeg rijden :+
Soms schrik ik er echt van, moet nog wat worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:57

Op een manege als de jouwe leer je inderdaad niet veel Juul en de naam van het bedrijf wat ik noemde had ik eerst ook even niet paraat, het is alweer een paar jaar geleden dat ik daar tijdens vakanties vaak kwam. Het schoot me eerst even niet te binnen en daar wil je me op afrekenen, tja, jouw keus :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:58

Mitchall schreef:
Wat een onzin, bij ons op de manege zijn zelf ouders die zo over hun kinderen denken.
Een halfjaar geleden bijv. , meisje heeft 2 lessen gehad, kan nog net op het paard blijven zitten..
Krijgt zo'n kind een paard van 3 jaar om in te rijden van haar ouders, vertikt ze het om ermee les te nemen ?
Nee hoor, ze kan al goed genoeg rijden :+
Soms schrik ik er echt van, moet nog wat worden..

Ieuw, dat is eng!!!!!
Ik ben een oud wijf, van over de veertig maar zodra ik een paard zadelmak heb gaat ie meteen mee de les in!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:59

suleilitha schreef:
Op een manege als de jouwe leer je inderdaad niet veel [naam] en de naam van het bedrijf wat ik noemde had ik eerst ook even niet paraat, het is alweer een paar jaar geleden dat ik daar tijdens vakanties vaak kwam. Het schoot me eerst even niet te binnen en daar wil je me op afrekenen, tja, jouw keus :D

Nee daar gaat het helemaal niet over. Dit had niks met mijn manege te maken.
Het gaat erover dat jij een berichtje postte waarin je zei dat manegepaarden geen goede leerpaarden zijn en je op maneges niks leert. Daar zei je niks over de enkele goede maneges.

Province

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:00

Juul schreef:
Province schreef:

Zoals ik al zei, wat op je op een manege paard leert, heb je niks aan op een particulier paard, dus dat betekend dat het ongelukken zou betekenen als ik jou op een 7-jarige hengst zou zetten die net 4 maanden onder het zadel is. En omdat ik graag wil dat je over 10 jaar tegen mij kan vertellen dat je inderdaad veel te eigenwijs was, en het rijden als uit gevonden had op je 18e, en dat je na 5 jaar erachter kwam dat je nog een hoop moest leren, kunnen we het beter niet doen.

Maar je mag natuurlijk wel kijken, hij staat in Zuidland.

NdewildeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:00

jorine_falco: ja dat begreep ik al ja:+ maar al snap ik niet dat dit zo ver hoeft te gaan haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:01

Jorine_Falco schreef:
Dat wil ik graag zien! :D

Ga je mee toch? :D

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:02

whaha..
aan de ene kant vind ik wel dat je op een manege veeeeel te wijnig leert en 9 van de 10 dingen die je leert daar zijn ook nog eens verkeert.
maar er zullen vast een paar goeden tussen zitten

NdewildeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:03

Mag je gelijk de mijne rijden ik heb niet zoveel zin om te rijden haha!

bedoel er niet mee te zeggen dat je niet kan rijden hoor:+

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:03

ja ik heb ook heel lang gedacht dat ik al heel goed kon rijden enz.
maar nu ik me eigenpony heb, heb ik toch nog wel heel erg veel te leren, kwa recht richten, achterhand er onder enz.

even over de FNRS proeven en de KNHS:
ik vind ook dat je van FNRS naar KNHS toch wel erg door de mand valt.
bij de FNRS jureren ze de ruiten hoe die rijd, zit enz. en word cerder niet naar het paard gekeken.
dat omdat de proeven gebaseerd zijn op manege paarden

bij de KNHS word er gejureerd op combinatie dus op de ruiter en het paard en hoe het paard loopt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:04

Province: nu vindt ik dat je jezelf tegenspreekt, maar dan in een andere vorm. Daarnet mocht ze ernog op.

Ik weet zeker dat je wat je op een GOEDE manege leert op een PARTICULIER paard kan toebrengen, en geloof me, ik heb ervaring. ;)

Na De F10 gaan ze ook kijken naar de combinatie + nageeflijkheid en ontspannenheid :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:04

Ndewilde schreef:

Durf je dat wel aan? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:05

Ndewilde schreef:

Staat die daar ook? Kom maar op :D. Vindt t alleen maar leuk hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:05

Province schreef:
[naam] schreef:

Zoals ik al zei, wat op je op een manege paard leert, heb je niks aan op een particulier paard, dus dat betekend dat het ongelukken zou betekenen als ik jou op een 7-jarige hengst zou zetten die net 4 maanden onder het zadel is. En omdat ik graag wil dat je over 10 jaar tegen mij kan vertellen dat je inderdaad veel te eigenwijs was, en het rijden als uit gevonden had op je 18e, en dat je na 5 jaar erachter kwam dat je nog een hoop moest leren, kunnen we het beter niet doen.

Maar je mag natuurlijk wel kijken, hij staat in Zuidland.

Jammer.. zou het graag doen. :) Vind het wel een beetje grappig zo. Dit was dus alleen maar bedoelt om mij voor gek te zetten?