Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Zammie schreef:van mij zul je niet zulke voorbeelden zien, aangezien ik niet op die manier mijn paarden train.
Zammie schreef:De wereldranglijst zegt bij de dressuur niets.
KiWiKo schreef:het is toch frappant dat de grote der aarde in de hokkies zitten en een Zammie zegt dat het allemaal heeeeeelemaal fout is
KiWiKo schreef:ligt aan hun ervaring, kennis en kunde..... en absoluut niet aan de jouwe
KiWiKo schreef:lief........... lees
ik zeg alleen dat het niet handig is om commentaar op dingen te hebben die je niet begrijpt
en dat heeft niks met je eigen kennis en kunde te maken......... jij kan wel heel veel kennis en kunde hebben, uit je profiel haal ik niks, dus ik moet uitgaan van wat je hier schrijft......... maar die kennis en kunden heb je denk ik op een ander niveau dan nationaal en zeker internationaal.......
jasmijn78 schreef:Zammie schreef:van mij zul je niet zulke voorbeelden zien, aangezien ik niet op die manier mijn paarden train.
Dat jij als voorbeeld nergens (in de media, op internet etc) wordt aangehaald zou toch wel een teken aan de wand moeten zijn.... Als niemand jou als voorbeeld ziet, is er dus niemand die hetgeen wat jij doet nastrevenswaardig vind... Ik vind het op zijn minst dat wel wat arrogant overkomen dat jij jezelf met iemand gaat vergelijken die wel een voorbeeld is voor velen, en hetgeen zij doet voor velen wel nastrevenswaardig is. (of jij haar nu wel of niet wil nastreven terzijde)Zammie schreef:De wereldranglijst zegt bij de dressuur niets.
Maar wat zegt dat, dat het jou niets zegt? Uiteraard mag je je mening hebben, maar vooralsnog hechten niet veel mensen in dressuurland waarde aan jou mening. Wellicht heeft dat wat jij doet voor niemand een voorbeeld is daarmee te maken....KiWiKo schreef:het is toch frappant dat de grote der aarde in de hokkies zitten en een Zammie zegt dat het allemaal heeeeeelemaal fout is
Exact.KiWiKo schreef:ligt aan hun ervaring, kennis en kunde..... en absoluut niet aan de jouwe
zelfreflectie is altijd een teer punt op bokt
Zammie schreef:Nou, en hoe vond je de training? Ik heb er meerdere gezien met verschillende paarden. Ook met Salinero en jaren terug met andere paarden. Ik heb wel degelijk een verschil kunnen constateren in haar manier van rijden.
Zammie schreef:Nee jasmijn, het is alleen het verschil in opvatting.
Zammie schreef:Nou, blijkbaar mag ik daar geen mening over hebben volgens jullie
jasmijn78 schreef:Uiteraard mag je je mening hebben
Zammie schreef:Dit is geen discussie, maar iemand proberen de grond in te trappen. ik mag hierover mijn mening hebben net zoals jullie.
Zammie schreef:Ik zeg ook geen persoonlijke dingen over bijv. kiwiko en haar manier van rijden. Waarom niet? Omdat ik ook alleen nog maar een paar foto's van haar heb gezien en ik daar wel mijn gevoelens bij heb, maar dit echt niet zo zal zeggen op het i-net. Kortom: wie van jullie beide heeft haar weleens tijdens een training gezien?
Sannessep schreef:Misschien heeft Zammie nog niet de kans gehad om haar te bewijzen.
Sannessep schreef:En misschien heeft zij ook wel helemaal niet het doel om zich te bewijzen!
Sannessep schreef:Dat betekend nog niet dat haar rijden minder 'waardig' zou zijn als dat van iemand die wel op die wereldranglijst staat (want daar ging de discussie dacht ik om... als ik dat goed begrepen heb).
Citaat:Kiwiko vergelijkt zichzelf niet met iemand als Anky die een voorbeeld voor veel anderen is
, maar ik kom er niet uit. En aangezien hier mensen zitten die wel verstand hebben van dressuur: [WD-V] Harnachement, wel of niet toegestaan?
Ik heb eens opgelet in mijn biologie les
KiWiKo schreef:een mening mag......... tuurlijk.......... maar dan moet je wel enigsinds weten waar je het over hebt toch?
ik heb geen mening over wat de beste manier is over het bouwen van een dakkapel........... want ik weet hoe het eruit moet zien, maar hoe het technisch in elkaar steekt snap ik geen jota van
het paard blijft gewoon waard wat die waard is...... en een kapot paard is niks waard
. Het antwoord daarop is waarschijnlijk omdat het succes zich nog steeds betaalt in bijzaken als een kledinglijntje en wat lesjes. Niet alleen primair, maar ook secundair.