slofgebruik zo af en toe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:55

lijntje kan het allemaal niet bijhouden.
ik ga nu op jou reageren casper

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:58

casperrr schreef:
casperrr schreef:
Nu bekijk je het weer van de slechte kant? Waarom denk je dat alles rijtechnisch op te lossen is? Als dat zo is waren er geen hulpteugels. Het heet niet voor niets een hulpmiddel. Om je te helpen als iets niet lukt. Daarna kan je toch gewoon verder gaan zonder het hulpmiddel??
Ik weet hoe ik een paard nagevelijk moet rijden dat is mij geleerd, en wat mij ook geleerd is hoe ik een slof moet gebruiken.

lijntje87 schreef:
Dus heb jij een hulpteugel nodig. en kan je je behaalde resultaten niet halen zonder deze hulpmiddelen.
je hebt het wel degelijk gezegd

Euhhh dat kan ik daar nou niet uit opmaken dat IK heb gezegd dat Ik een hulpmiddel nodig heb om die resultaten te behalen??? Die post is in zijn ALGEMEEN bedoeld :D Niet voor mij alleen. :)

ok misschien een beetje verkeerd geinterpeteerd dat JIJ dat doet.
\maar dan kan je mijn reatie ook als algemeen gebruiken.
als men een hulpteugel nodig heeft om het resultaat te behalen wat gewenst is, en dit niet zonder kan. dan gaat er in mijn ogen iets mis.

Hoipiepeloii

Re: slofgebruik zo af en toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:00

fijn bedankt.
verkeerd geïnterpreteerd zoals bijna al je reacties hier. en dat je me steeds niet begrijpt ligt volgens mij heel erg niet aan mij :+

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:00

sjaantje schreef:
fijn bedankt.
verkeerd geïnterpreteerd zoals bijna al je reacties hier. en dat je me steeds niet begrijpt ligt volgens mij heel erg niet aan mij :+

want?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:01

sjaantje schreef:
fijn bedankt.

nee het ligt aan juni :D

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:03

casperrr schreef:
garny95 schreef:
wat een mooi spreekwoord lijntje, nog nooit gehoord...
ik zou het ook zoeken in goede instructie, ipv een hulpteugel

Ik heb uitermate goede instructrie die proffesioneel zijn en weten waar ze het over hebben, die hebben mij aangeraden om met een slof te rijden! En hij loopt nu super, ook zonder slof.

Hoezo???? Niet met slof gereden dan.
Heb met verbazing dit topic meegelezen

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:03

hihi volgens mij gaat het helemaal niet meer over wat de ts vroeg ;)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:04

Mwoh ik bekijk het glas graag half vol ipv half leeg :D Als een paard met zijn kop de lucht in loopt en de ruiter geen lessen neemt oid en er een slof om hangt en mijn snufferd tussen zijn voorbenen trekt dan denk ik mwoh kan me goed in jouw post vinden :D
Heb jij een paard die zo nu en dan heel haar rug wegdrukt kop de lucht indoen omdat ze weer eens wat ziet en jij met de slof kan verhinderen dat je haar zowat een knipoog kan geven ben ik het weer niet met je eens! (en dan bedoel ik niet dat je is even een flinke snok aan die slof moet geven :Y) )
Een slof kan je uitermate goed door een periode heen helpen hoor :j En dat kan misschien is 1 dag wezen, tijdens het losrijden, of een wat langere tijd. Je kan de slof er ook om hebben hangen terwijl je hem niet gebruikt, gebeurt er iets kan je hem gebruiken om ervoor te zorgen dat het maar beperkt blijft. :)

Met een slof kan je iets afdwingen ja, maar dat kan je ook met bit, een bitloos hoofdstel, zelfs met een halstertouwtje.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:05

sjaantje, ik heb eens terug gelezen. maar behalve de keer dat ik reageerde op een post van jou, waarin de quote van casperr zat, en dus aan casperr gericht. heb ik neit op jou gereageerd.
dus je reactie begrijp ik niet. want jij denk dat alles wat ik post op jou slaat. maar niets verwijsd naar jou. sorry

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:08

casperrr schreef:
Mwoh ik bekijk het glas graag half vol ipv half leeg :D Als een paard met zijn kop de lucht in loopt en de ruiter geen lessen neemt oid en er een slof om hangt en mijn snufferd tussen zijn voorbenen trekt dan denk ik mwoh kan me goed in jouw post vinden :D
Heb jij een paard die zo nu en dan heel haar rug wegdrukt kop de lucht indoen omdat ze weer eens wat ziet en jij met de slof kan verhinderen dat je haar zowat een knipoog kan geven ben ik het weer niet met je eens! (en dan bedoel ik niet dat je is even een flinke snok aan die slof moet geven :Y) )
Een slof kan je uitermate goed door een periode heen helpen hoor :j En dat kan misschien is 1 dag wezen, tijdens het losrijden, of een wat langere tijd. Je kan de slof er ook om hebben hangen terwijl je hem niet gebruikt, gebeurt er iets kan je hem gebruiken om ervoor te zorgen dat het maar beperkt blijft. :)

Met een slof kan je iets afdwingen ja, maar dat kan je ook met bit, een bitloos hoofdstel, zelfs met een halstertouwtje.

opzich ben ik het wel met je eens. maar ik zou niet meteen naar die slof grijpen als je een paard hebt wat zo kijkerig is. eerst andere manieren bedenken om de aandacht bij jou te houden, en daarna weer verder gaan waar je mee bezig bent.

ik denk dat we tot een bepaald punt op 1 lijn zitten. alleen de afwerking is anders. dat zal altijd zo blijven denk ik

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:13

Ow maar dat zeg ik ook niet hoor :D En dat zou ik ook niet doen, geloof ook niet dat iemand dat hier zo heeft bedoeld :D
Ieder zo zijn mening over de slof, ik vind het een zeer positief hulpmiddel, maar dat komt omdat ik alleen naar mezelf kijk en niet naar andere. Ik gebruik hem goed dus heb er geen kwaad woord over te spreken, wat een ander doet moet ie zelf weten, daar heb ik geen tijd voor om me druk over te maken :D

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:17

Zo en van deze stilte ga ik is even gebruikt maken om aan de studie te gaan, die tentamen week gaat natuurlijk ook niet vanzelf :D :wave:

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:23

Het enige wat ik er over kwijt wil, is dat ik het een negatief hulpmiddel vind.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:31

modie schreef:

Inderdaad het zou verboden moeten worden al die smoesjes die men verzint om het gebruik van slof goed te praten. Ze zouden zich eens in de anotomie moeten verdiepen van het paard wat een slof doet met wervels en spieren.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:57

alabaster had je deze opmerking niet wat pagina's terug kunnen plaatsen, ik vind het de beste opmerking tot nu toe +:)+

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:25

Alabaster schreef:
modie schreef:

Inderdaad het zou verboden moeten worden al die smoesjes die men verzint om het gebruik van slof goed te praten. Ze zouden zich eens in de anotomie moeten verdiepen van het paard wat een slof doet met wervels en spieren.

Ja of je eigen is even goed in de slof verdiepen ipv alleen maar de negatieve dingen roepen :j :D

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:33

Heb ik gedaan, daarom vind ik het ook een negatief (hulp)middel.
Is eigenlijk geen hulp, maar een dwangmiddel

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:35

Dit is niet negatief maar juist positief bedoeld. Ik weet zeker als jij je gaat verdiepen erin , je zal schrikken wat het (onbewust )doet met het paardenlichaam. En zal je erachter komen dat er geen goed gebruik bestaat.
Laatst bijgewerkt door Alabaster op 18-01-09 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:36

Ikzelf rij nooit (meer) met slof.. Heb genoeg gezien waardoor ik dat niet meer doe... Er zijn vast ook wel mensen die wél weten hoe ze er mee moeten rijden en ieder zo zijn eigen keus, maar als er iets niet lukt grijp ik niet naar de slof maar kijk ik naar mezelf, wat ik fout doe! (en neej dit is niet wijzen naar andere mensen, vertel alleen hoe ik erover denk en dat ik dus van mening ben dat als er iets niet gaat, dat dat 9,5 van de 10 keer aan mij zal liggen ;) )
Laatst bijgewerkt door Patriesja op 18-01-09 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:37

Ja maar dan is alles een dwangmiddel :D Een hoofdstel, een bit, een zadel, een halstertouwtje, een halster en ga zo maar door :D Kan je ook een hoop schade mee aanrichten hoor :j

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:39

casperrr schreef:
Ja maar dan is alles een dwangmiddel :D Een hoofdstel, een bit, een zadel, een halstertouwtje, een halster en ga zo maar door :D Kan je ook een hoop schade mee aanrichten hoor :j

:Z

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:40

Wat? is toch zo? :D

_Google_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:41

Nee, want met een hoofdstel, een halstertouwtje en een halster kunnen ze nog altijd protesteren, en met een slof niet echt.. Dan worden ze toch wel degelijk gedwongen.
Maar dit is een discussie waar nooit iedereen met hetzelfde eens zal zijn :D

Ik ben trouwens niet tegen de slof, mits je hem goed gebruikt en weet wat je doet..

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:41

tja wat is er aan een hoofdstel wat er dwingt? wat is er aan een zadel wat dwingt? een bit idd... maar zolang je een dubbelgebroken trensje gebruikt val dat wel mee hoor.... dus vind je beetje kinderachtig doen...

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:42

Nou heb er echt wel een paar gezien die flink geprotesteerd hebben hoor met de slof, dat is pas gevaarlijk als ze omhoog komen, onderschat dat niet!

Idd een discussie waar niemand het mee eens is, maar blijft toch leuk om te discussieren :D