Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
casperrr schreef:casperrr schreef:Nu bekijk je het weer van de slechte kant? Waarom denk je dat alles rijtechnisch op te lossen is? Als dat zo is waren er geen hulpteugels. Het heet niet voor niets een hulpmiddel. Om je te helpen als iets niet lukt. Daarna kan je toch gewoon verder gaan zonder het hulpmiddel??
Ik weet hoe ik een paard nagevelijk moet rijden dat is mij geleerd, en wat mij ook geleerd is hoe ik een slof moet gebruiken.lijntje87 schreef:Dus heb jij een hulpteugel nodig. en kan je je behaalde resultaten niet halen zonder deze hulpmiddelen.
je hebt het wel degelijk gezegd
Euhhh dat kan ik daar nou niet uit opmaken dat IK heb gezegd dat Ik een hulpmiddel nodig heb om die resultaten te behalen??? Die post is in zijn ALGEMEEN bedoeldNiet voor mij alleen.
casperrr schreef:garny95 schreef:wat een mooi spreekwoord lijntje, nog nooit gehoord...
ik zou het ook zoeken in goede instructie, ipv een hulpteugel
Ik heb uitermate goede instructrie die proffesioneel zijn en weten waar ze het over hebben, die hebben mij aangeraden om met een slof te rijden! En hij loopt nu super, ook zonder slof.
Als een paard met zijn kop de lucht in loopt en de ruiter geen lessen neemt oid en er een slof om hangt en mijn snufferd tussen zijn voorbenen trekt dan denk ik mwoh kan me goed in jouw post vinden 
)
En dat kan misschien is 1 dag wezen, tijdens het losrijden, of een wat langere tijd. Je kan de slof er ook om hebben hangen terwijl je hem niet gebruikt, gebeurt er iets kan je hem gebruiken om ervoor te zorgen dat het maar beperkt blijft. 
casperrr schreef:Mwoh ik bekijk het glas graag half vol ipv half leegAls een paard met zijn kop de lucht in loopt en de ruiter geen lessen neemt oid en er een slof om hangt en mijn snufferd tussen zijn voorbenen trekt dan denk ik mwoh kan me goed in jouw post vinden
Heb jij een paard die zo nu en dan heel haar rug wegdrukt kop de lucht indoen omdat ze weer eens wat ziet en jij met de slof kan verhinderen dat je haar zowat een knipoog kan geven ben ik het weer niet met je eens! (en dan bedoel ik niet dat je is even een flinke snok aan die slof moet geven)
Een slof kan je uitermate goed door een periode heen helpen hoorEn dat kan misschien is 1 dag wezen, tijdens het losrijden, of een wat langere tijd. Je kan de slof er ook om hebben hangen terwijl je hem niet gebruikt, gebeurt er iets kan je hem gebruiken om ervoor te zorgen dat het maar beperkt blijft.
Met een slof kan je iets afdwingen ja, maar dat kan je ook met bit, een bitloos hoofdstel, zelfs met een halstertouwtje.
En dat zou ik ook niet doen, geloof ook niet dat iemand dat hier zo heeft bedoeld
modie schreef:Het enige wat ik er over kwijt wil, is dat ik het een negatief hulpmiddel vind.
Alabaster schreef:modie schreef:Het enige wat ik er over kwijt wil, is dat ik het een negatief hulpmiddel vind.
Inderdaad het zou verboden moeten worden al die smoesjes die men verzint om het gebruik van slof goed te praten. Ze zouden zich eens in de anotomie moeten verdiepen van het paard wat een slof doet met wervels en spieren.
)