Irisjuuuhh schreef:Ik vind het echt niet kunnen!!
Wie hier JA zegt, hoort hier niet thuis!
Hoe zou jij het dan in dramatische gevallen oplossen?
En wie hoort waar niet thuis?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Irisjuuuhh schreef:Ik vind het echt niet kunnen!!
Wie hier JA zegt, hoort hier niet thuis!
Urielle schreef:detour schreef:Echt? nou, dan valt Monty toch ff heel erg door de mand bij me.. Voel me ineens beetje naief...
Buckstopper wordt wel alleen in de hele extreme gevallen toegepast, en mag ook niet aan klanten verkocht worden maar goed, ik heb hem bij een demonstratie wel eens uit de kast gehaald zien worden.
detour schreef:En weet je? je hoeft helemaal geen begenadigd Z ruiter te zijn, hoor, want dat ben ik niet.

midgie schreef:detour schreef:3 Steigeraars?
Oeii...
ja maar dat is niet mijn fout, maar van de vorige eigenaars, doordaar ook weg gedaan, in fouten handen gaan ze idd de lucht in, maar als je er normaal mee omgaat is er niets aan de hand, het zijn schatjes maar met een gebruiks aanwijzing.
Als je die leert kennen dan is er niets aan de hand, maar helaas lezen heel veel mensen de gebruiksaanwijzing niet.
detour schreef:Oke, dan snap ik je- al is angst iets dat voor mij al een grens te ver is bij een paard (of ander dier, of de bewoners waar ik bij werk) want dan is er al eea verloren (vertrouwen, kunnen handelen, etc)...
vind de paarden nl veel leuker en schappelijker dan hun baasjes. Dit maakt me vast niet popie hier.
Een andere ruiter kan tijdelijk het vertrouwen even terug geven maar de confrontatie komt ergens toch weer naar voren. Als de ruiter zelf heeft kunnen voelen van: als ik bewust mijn bovenbenen openzet, mijn ademhaling rustig hou en niet in zijn mond ga hangen, kalmeert mijn paard ook weer
dan kan ze dat volgende keer zelf toepassen. detour schreef:Maar jullie helpen tenminste nog mensen, ik heb daar dan misschien te weinig geduld voor,vind de paarden nl veel leuker en schappelijker dan hun baasjes. Dit maakt me vast niet popie hier.
bij een paard hoef je alleen maar direct en eerlijk te zijn 
detour schreef:Maar jullie helpen tenminste nog mensen, ik heb daar dan misschien te weinig geduld voor,vind de paarden nl veel leuker en schappelijker dan hun baasjes. Dit maakt me vast niet popie hier.
KiWiKo schreef:Absoluut Sul!!! je lijf moet echt meewillen..............
daarom doe ik het nu niet meer, na het overlijden van mijn moeder ben ik op kantoor gaan zitten (om haar zaak voort te zetten) en ik heb nu het uithoudingsvermogen, de snelheid EN de kracht niet meer om op een gekkenhuis te zitten
danieke94 schreef:als je het paard eenmaal goed hebt aan gepakt kun je er volgens mij mee lesen en schrijven !
Wuppie-power schreef:Sommigen mensen doen het idd met steigeren.
Als je zeker weet dat het niks medisch is, dus het echt klot.en is, dan zal ik haar misschien wel een tik of een ei tussen haar oren geven.
midgie schreef:detour schreef:Maar jullie helpen tenminste nog mensen, ik heb daar dan misschien te weinig geduld voor,vind de paarden nl veel leuker en schappelijker dan hun baasjes. Dit maakt me vast niet popie hier.
Ik denk dat je juist de mensen moet helpen , paarden zijn idd eerlijker en leuker , maar als je de mensen kan leren hoe hun paard in mekaar zit help je het paard er nog beter mee, want een paard weer vertrouwen in de ruiter geven en dan weer terug moeten geven aan de niet ook omgeschoolde eigenaar , dat lijkt me moeilijk, vandaar dat ik er te veel heb staan met een gebruiksaanwijzing
ais schreef:KiWiKo schreef:Absoluut Sul!!! je lijf moet echt meewillen..............
daarom doe ik het nu niet meer, na het overlijden van mijn moeder ben ik op kantoor gaan zitten (om haar zaak voort te zetten) en ik heb nu het uithoudingsvermogen, de snelheid EN de kracht niet meer om op een gekkenhuis te zitten
En het moet ook leuk blijven, het is en blijft een hobby, althans ik zie het zo, als ik het niet meer leuk zou vinden weet ik niet of het wel zou blijven doen.
. Ik zeg liever heel eerlijk dat ik zo'n paard met ruiter eerst eens moet zien in het echt. Wat gebeurt er nou precies op zo'n moment? Wat geeft het dier daadwerkelijk aan? En daar ga je dan wat aan doen? En nee, niet door te meppen met een zweep op het hoofd. Daar geloof ik totaal niet in, zal dat ook nooit doen.

suleilitha schreef:Dan ben je alleen maar verstandig als je het niet doet, Kim. Je had mij anderhalf jaar geleden moeten zien strompelen toen ik dat gekkenhuis van mezelf aan het beleren was, ik liep als een oud mens van achter in de tachtig. Zestien jaar lang amper zelf gereden en dan een groene hormonenbom onder de kont.... pffft!!!! Geen aanrader, want het was voor mijzelf echt, echt afzien en pijn lijden. Goddank is mijn conditie nu weer tiptop maar dat is het niet altijd geweest en ik merk ook dat je dan met minder "guts" op een peerd klimt.
uiteindelijk been wel los
zelfs rolstoelgebonden 

Urielle schreef:sorry vergeten bij te zetten ik heb het ook niet over paarden die je recht moest zetten maar over rotbokken die gewoon kl*tendanieke94 schreef:als je het paard eenmaal goed hebt aan gepakt kun je er volgens mij mee lesen en schrijven !
Dat is met mijn zwartje toch ook echt niet het geval hoor![]()
Als je die onder zijn mieter slaat krijg je hem wekenlang niet eens van stal gepakt, geloof me![]()
Die moet ook beetje bij beetje zijn beschadigde herinneringen achter zich leren laten, die kan ook instinctief ineens heel idioot reageren. Vertrouwen opbouwen kost heel veel tijd. Slachtoffers van jarenlange misbruik of mishandeling zullen dit ook met moeite achter zich kunnen laten, net als slachtoffers die dit al ondergaan in hun kindertijd. Ik denk dat je over mishandeling van paarden ook niet te licht moet denken.
tenminste dat werkt bij de meesten die ik rijd wel