Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xRomanxMir schreef:Heey,
ik ben er achter gekomen dat mensen op het gebied ppc verschillende meningen hebben.
en ik ga er binnenkort naartoe dus dan wil ik is weten hoe het daar is enz.
Hou het gezellig.
(ik heb zowat hetzelfde topic geplaats bij young rider talk, dat was perongeluk verkeerd geplaatst)
Leanee schreef:Ik ben er vaak geweest en heb het er geweldig gehad! Ik vind zelf die pony's er absoluut niet slecht uit zien. Ik denk dat ze het daar beter hebben dan de paarden/pony's op een aantal maneges. Natuurlijk worden een aantal pony's afgejakkert, maar ik denk dat vooral de kleinere pony's het daar heerlijk moeten hebben, verwend worden door kleine kindjes van een jaar of 4 (die zitten er echt niet de hele dag op)
Dat ze geen bit meer mochten gebruiken is nieuw voor me. Ben er vorig jaar oktober een weekend geweest (pony lekker bij het huisje en anders er gezellig mee wandelen, vanwege lengte) en toen was het nog niet zo.
edit: rechte bitten hebben ze daar de laatste jaren niet gehad. We zijn er in totaal zo'n 13/14 jaar heengegaan (toen ik er nog niet was ook, maar van ouders/broer gehoord dat ze daar ook gewoon gebroken trensjes hadden).
Een aantal jaar geleden hadden ze wel nog grote pony's en paarden. Vooral veel haflingers en fjorden. Die pony's en paarden zijn eruitgegaan omdat er teveel ongelukken gebeurden. Grote groepen jeugd van zo'n 17/18 jaar gingen erheen, 1 pony/paard krijg je bij je huisje, de rest die huurde gewoon bij.
xRomanxMir schreef:Vjestagirl:
Daar heb je gelijk ik heb heel veel mensen gezien die ze laat zeggen ( mishandelen ) ze verdienen een betere plek die shets. Daarom heb ik een topic geopent om iedereen te laten vertellen wat diegene vind.
, dus is al een poosje terug. In die tijd heb ik ook eens eentje voor de winter daar weg gehad. Je kon toen de hele winter een pony (waren toen weinig shetties en veel grotere ponies) voor niets (je verzorgde/voerde hem dan zelf) krijgen. Mijn vriendin heeft zo jarenlang iedere winter een pony gehad. Ik heb geen idee of dat nu ook nog wordt gedaan, maar zie de vrachtwagen nog weleens rijden van het park...
), ik moet zeggen dat ik schrok van sommige dingen.
maar wat zij zelf doen ook niet.
) die ik bij me had dus ik heb ze er één rondje op laten zitten en verder mochten ze van mij alleen knuffelen en borstelen en stukken met de pony wandelen (met mij erbij
).Chanelll schreef:Sinds dit seizoen mag er trouwens niet meer met bit gereden worden,
en zit het ook niet meer aan de halsters van PPC zelf.
Getrek in de mond komt dus niet meer voor.
.
denk dat die beestjes het nu zonder bit daar best fijn krijgen (ze kunnen het slechter treffen) eppie38 schreef:Mijn kinderen hebben zeker wel respect voor de pony's rijden hoeven ze niet eens want dat kan thuis ook wel en alles wat niet thuis is, is in hun ogen toch al zielig, zelfs al staan ze in de koninklijke stallen.
.
Noortje_444 schreef:Chanelll schreef:Ikzelf rij bijna niet op Easy, dat is de pony daar die ik altijd neem.
quote]
Neem jij altijd Easy? Die pony met spikkeltjes
Ik heb daar een weekend lang zoveel plezier mee gehad
.