ARTIKEL: Wanneer is een paard oud genoeg om erop te stappen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Re: ARTIKEL: Wanneer is een paard oud genoeg om erop te stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 21:59

Noah2006 schreef:
ja ze geven het beestje een andere naam denk ik, ik zie weinig verschil tussen een zweep en zo'n ander ding behalve de kleur Clown

Dat ligt dan toch echt aan jou en maakt helder dat er nooit één in hánden hebt gehad. Dat heet een ongefundeerde mening, een oordeel voor je feiten hebt, een voor-oordeel.

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:00

Toch knap hoe jij steeds denkt voor anderen, HC Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:01

en nu on-topic graag.

Over pnh, nh en pn zijn genoeg andere topics.

Dít topic begint met een feitelijk onderbouwd artikel over groeischijven in de ruggensgraat welke pas met zes sluiten.

hc

Huertecilla

suleilitha schreef:
Toch knap hoe jij steeds denkt voor anderen, HC Haha!

Dit is off topic en persoonlijk.

hc

Anoniem

Dank u wel, mod. Ik wil het nog wel even toelichten, waarschijnlijk komt dat doordat jij constant je gelijk wilt halen.

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:04

Even een stipje, interessant topic!

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:05

suleilitha schreef:
Belachelijk. Bovendien waarom moet je zo'n gek ding hebben? Als je het niet meer afkan met je blote handen?

Bij sommige van je reacties vraag ik me echt af of je ooit al een paar level-boeken van hem in handen hebt gehad en bestudeerd, wat dvd's bekeken ..
Vind het maar wat respectloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:07

Ik heb een keer een boek ingekeken en het spreekt me totaal niet aan. Bovendien heb ik het niet nodig, mijn paarden luisteren zo ook wel en gehoorzamen echt niet omdat ze bang voor me zijn.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:10

Jawel hoor, ik heb vaak genoeg zo'n ding gezien bij mijn leraar, maar met mijn zweep lukt het ook. Maar bedankt dat jij mij verwoord hebt.

Noah

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:11

suleilitha schreef:
Ik heb een keer een boek ingekeken en het spreekt me totaal niet aan. Bovendien heb ik het niet nodig, mijn paarden luisteren zo ook wel en gehoorzamen echt niet omdat ze bang voor me zijn.

ieder zijn ding, maar met een boek inkijken kan ik niet weten waar het over gaat.
Ik heb het nodig gehad bij mijn paard, anders was hij in de handel terechtgekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:13

Waarom zou hij anders in de handel terecht zijn gekomen dan? Kon je hem niet aan?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:14

Noah2006 schreef:
Jawel hoor, ik heb vaak genoeg zo'n ding gezien bij mijn leraar, maar met mijn zweep lukt het ook. Maar bedankt dat jij mij verwoord hebt.

Noah

Als je deze reactie plaatst op een ter zake doend topic kan ik je inhoudelijk antwoord geven dat ´het´ nooit kan lukken met een zweep omdat dit mechanisch onmogelijk is. Hier is dat off-topic dus helaas.

hc

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:16

Nou er zijn best wat paarden met een kronkel of iets hebben meegemaakt die dit een goede basis en vertrouwen biedt.
HC, jij wordt persoonlijk, wij niet. Wij hebben het over de voor -en nadelen van bepaalde leermethodieken. Ik heb zo'n idee dat jij dit artikel plaatst ter promotie van jouw eigen activiteiten. Misschien zou je eerst goed Nederlands kunnen leren lezen en schrijven, en daarna anderen gaan doceren.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:17

suleilitha schreef:
Waarom zou hij anders in de handel terecht zijn gekomen dan? Kon je hem niet aan?

Bij hem was het geen ding van 'aankunnen'. Maar vind jij het leuk werken met een paard dat continu bang is? ik kon hem aan hoor, alleen was dat de verkeerde manier geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:18

Had je zonder Parelli ook binnen een week wel kunnen oplossen mits je genoeg paardenkennis hebt, dunkt me.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:20

suleilitha schreef:
Had je zonder Parelli ook binnen een week wel kunnen oplossen mits je genoeg paardenkennis hebt, dunkt me.

Er zijn genoeg mensen langsgeweest met jarenlange paardenkennis en hebben me niet kunnen helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:21

Raar, ik heb ook wel eens van die paarden getraind, en wist het altijd op te lossen... maar goed, ik weet niet van wat voor kaliber de mensen waren die hebben geprobeerd je te helpen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:22

suleilitha schreef:

Wat een tendentieuze vraag is dat!

Waarom beleer jij driejarigen? Kan jij volwassen paarden niet aan? Moet jij daarom groentjes overbelasten?
Let wel, voor de overduidelijkheid; dat is sarcastisch illustratief bedoeld en niet persoonlijk en ook niet als vraag.

Wel serieus is de vraag waarom jij vind dat je op driejarigen kan gaat zitten terwijl je kennis hebt van de inhoud van de ts?
Jouw antwoord was toch: ik vínd dat ik het wel kan want ik vínd dat ik het goed doe en ik verdien er geld mee. ?!
Wat is dan de onderbouwing van die mening??? Op basis waarvan víndt jij dat het wel kan terwijl er wetenschappelijk onderbouwd is dat het éxtra schadelijk is?

hc

hc
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 18-10-08 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:22

suleilitha schreef:
http://hoefnatuurlijk.nl/index_js.htm?h ... /index.htm

Lieve hemel, moet je dit zien, het lijkt wel een religie!!!!!!

Ik kijk op die site en zie opeens beelden van Tom Cruise voor me en Scientology spreekzalen Clown

Ach, iedereen zijn eigen ding...Mij iets te commercieel, maar ik denk dat je er zeker nuttige zaken uit kan oppakken of minstens iets van een andere kant kan bekijken.

Maar nu weer ff on-topic:

Ik denk dat iedereen in dit topic doet wat hij/zij het beste acht voor zijn/haar paard.
oké, de een is het volledig eens met het artikel en de ander niet.
Beide partijen kunnen hun mening onderbouwen (de een wat genuanceerder dan de ander Knipoog ) én beide partijen hebben gelijk.

let's agree to disagree, people!

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:24

suleilitha schreef:
Raar, ik heb ook wel eens van die paarden getraind, en wist het altijd op te lossen... maar goed, ik weet niet van wat voor kaliber de mensen waren die hebben geprobeerd je te helpen.

2 mensen met een eigen trainingsstal onder andere. enja, elk paard is anders. de een ziet al meer monsters dan de andere.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:25

nobel1 schreef:

Dan hoeven we er geen topic over te openen, en al zeker geen discussie over te voeren Knipoog Gezien de feiten in de openingspost....wat kan wel voor zes jaar, en wat kan niet?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:26

nobel1 schreef:

Op basis waarvan?

De ts is een wetenschappelijk verantwoord artikel met een heldere conclusie. Er zijn ruiters die daar hun handelen op baseren.

Waarop baseren ruiters een mening dat ze op een driejarige kunnen stappen?

hc

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:30

Citaat:
Ik kijk op die site en zie opeens beelden van Tom Cruise voor me en Scientology spreekzalen Clown

Ach, iedereen zijn eigen ding...Mij iets te commercieel, maar ik denk dat je er zeker nuttige zaken uit kan oppakken of minstens iets van een andere kant kan bekijken.

Vork wat denk je dat de dekjes, dekens, getten, bandages,... in allerlei kleuren en motiefjes zijn dan Vork dat is pas commercie van een zwaarder kaliber dan de dingen die je 1X koopt en de rest van je leven meegaan. Bovendien zijn ze nog handig ook Pling

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:30

Bandida schreef:
nobel1 schreef:

Dan hoeven we er geen topic over te openen, en al zeker geen discussie over te voeren Knipoog Gezien de feiten in de openingspost....wat kan wel voor zes jaar, en wat kan niet?

Kijk dát is nu een helder uitgangspunt.

Meer dan tijdelijk incidenteel licht belasten van botten voor de groeischijven gesloten zijn is overbelasting en kan niet.

Wat wel kan is gefaseerd compleet basis-beleren, verkeersmak en zadelmak maken. Zelfs het hele Kikkuli-programma kan je onbelast uitvoeren.

hc

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 22:39

suleilitha schreef:
Dank u wel, mod. Ik wil het nog wel even toelichten, waarschijnlijk komt dat doordat jij constant je gelijk wilt halen.

Al zou het al zo zijn. Het is niet zo gek dat iemand bij zijn mening blijft omdat hij zich ECHT verdiept heeft in de materie en op basis van informatie een mening heeft geformuleert. Al helemaal niet als dit in de praktijk blijkt te werken. Ooit van Evidence based practice en best practice gehoord?