Uitgelachen met mijn tuiger,, NU LACH IK veel harder !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shan

Re: Uitgelachen met mijn tuiger,, NU LACH IK veel harder !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 10:29

cadootje schreef:
oke, er zijn ook wel tuigers waarvan ik zeg woh,,.en ik vind het knap van je dat je zover bent gekomen bent met een tuiger en ik hoop voor je dat je natuurlijk nog verder komt.
maar een echte tuiger en dan bedoel ik ook die met die rechte lange ruggen vind ik voor een kar horen.

Jij loopt denk enkele generaties achter wat betreft je beeld van tuigers! Knipoog

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 10:32

ik ken dit ook ik had had alleen met me fjord en nu
sta ik in de paard en sport in en het fjordenboekje ! en ik mag z1 starten Haha!

DiamondDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 10:34

Wat een stoer verhaal!! Het komt me niet bekend voor maar klinkt wel heel leuk!! Veel succes nog verder in de sport Haha!

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:28

Ja ikke!!

Ik rijd met mijn fries wedstrijden tussen de friezen en warmbloed paarden!
Laatst had ik weer een wedstrijd tussen de wbp [warmbloedpaarden] het was selectie voor het indoor kampioenschappen!
Dus ik ging inrijden en ik was de 3e fries in de inrijbak en toen hoorde ik ook van die volwasse vrouwen Verward zeggen, "Ohh.. weer een fries! Hahahahahaha ROFL " Maar ik dacht is goed wacht maar!
En ik was 8e van de 40 Haha! met een mooie rozet! En dat was niet de eerste x!! Ik heb het zo al vaker gehad!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:01

En dat kan niet geweest zijn van "oh weer een fries?" alsin verbazing omdat er meer en meer friezen op wedstrijden komen tegenwoordig. Waar je die een paar jaar terug nog niet zo heel veel zag. Maar daar had je vast nog niet bij stilgestaan.

Wat ik me ook af vraag, hoe kan jij in rijden als je constant aan het luisteren bent wat ze aan de kant zeggen? Ik hoor nl echt helemaal niks als ik aan het losrijden ben. Mijn moeder moet me vaak zelfs drie keer roepen voor dat ik reageer omdat ik zo geconcentreerd ben. Verward Vind het maar apart.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:08

wil je daarmee zeggen dat ze dat niet gehoord kan hebben? Ik heb ook oren op mijn rug hoor, kuchje hier kuchje daar, ik hoor het wel

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:19

Smystique schreef:
wil je daarmee zeggen dat ze dat niet gehoord kan hebben? Ik heb ook oren op mijn rug hoor, kuchje hier kuchje daar, ik hoor het wel

Nee, ik wil daarmee zeggen dat als je zulke dingen hoort je niet bijzonder geconcentreerd aan het losrijden bent gezien je je concentreerd op wat andere mensen zeggen. En ik vraag me af waarom iemand zich zo kan focussen op commentaar. Ik blijf er dus bij; het zijn de eigenaars van de zogenaamde (naar eigen zeggen) "minderwaardige rassen" in de dressuurwereld, die de rassen minderwaardig maken. Beetje sneu als de enige manier om je goed te voelen over je paard is door hem te kleineren en vervolgens te zeggen "kijk eens wat ik met dát paard gedaan heb, als ik het met zo'n karreknol kan, dan beslist ook met een KWPN'er die geboren wordt met alle knopjes Ja"

Het is maar hoe je op zoek gaat naar dat trotse gevoel natuurlijk.. Mijn manier is het niet

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 08:48

karreknol? Ach ja, ieder z'n mening, maar er zijn zeer zeker wel vooroordelen, tis alleen de kunst om dan lekker je schouders op te halen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 00:46

Smystique schreef:
karreknol? Ach ja, ieder z'n mening, maar er zijn zeer zeker wel vooroordelen, tis alleen de kunst om dan lekker je schouders op te halen

over KWPN'ers zijn er ook vooroordelen, hoor je het KWPNvolk er alle vijf goed over zeuren?
Over elk paard zijn er vooroordelen, en weet je hoe dat komt? Omdat we met heeeeeeeeel veel verschillende mensen zijn en bijgevolg met heeeeeeeeeeel veel verschillende smaken. En al die verschillende smaken geven commentaar op wat ze mooi vinden maar vooral op wat ze niet mooi vinden. Kortom; je mag elk ras proberen, en bij elk ras zal je door minstens 10 mensen gekleineerd worden. Van mij mag je zoeken hoor, naar een ras waar men geen vooroordelen over heeft. Als je eentje vind nog voor ik dood ga, mag je het me komen zeggen.

Overigens is dat wat jullie er van maken. Want als het een ideaal dressuurpaard was in jullie ogen, waren jullie nu niet al negen pagina's aan het zeuren er over. Knipoog

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 08:26

Een karreknol is ook een KWPN'er. Haha!

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:20

Volgens mij zeur ik helemaal niet en kraak ik de gangbare kwpn niet af? Ik zeg alleen dat het mijn voorkeur heeft, zal mij een rotzorg zijn of iemand op een belg komt, een shetlander, een arabier of wat dan ook....als je er maar plezier mee hebt en er goed voor zorgt.

Niemand die hier zegt dat het het ideale dressuurpaard is, dus snap niet waar je die wijsheid vandaan haalt. Bijzonder ook dat je zo aanvallend reageert

paarden4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:14

Ik ken dat wel. Ik heb ook moeten knokken maar het gaat na 3 jaar nu ook beter met ons (ikke en mijn tuugje). Terwijl ze zeiden misschien kan je dr beter weg doen gaat het na veel geduld een stuk beter. Suc 6 met je topper tuugjes rule!

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:18

En dan expres zwaaien he ! Lachen

Laat ze maar eens wat zien !

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:25

wat goed:D

ja ik ken ook z'n pony op de manege,
dat is een draver en toen die bij ons kwam kon die niks (geen galop of wat dan ook)
de mensen waar die van was zeiden dat het niks met die pony kon worden.
en nu..

hij loopt nog niet perfect maar galoppeerd, (nog wel heel hard en gehaast) en in stap en draf loopt ie stukjes naar beneden.
de vorige eigenaren die wonen hier in de buurt en kijken verbaast op dat die pony dit nu kan.

flugeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 11:11

pharagirlke schreef:
Smystique schreef:

over KWPN'ers zijn er ook vooroordelen, hoor je het KWPNvolk er alle vijf goed over zeuren?
Over elk paard zijn er vooroordelen, en weet je hoe dat komt? Omdat we met heeeeeeeeel veel verschillende mensen zijn en bijgevolg met heeeeeeeeeeel veel verschillende smaken. En al die verschillende smaken geven commentaar op wat ze mooi vinden maar vooral op wat ze niet mooi vinden. Kortom; je mag elk ras proberen, en bij elk ras zal je door minstens 10 mensen gekleineerd worden. Van mij mag je zoeken hoor, naar een ras waar men geen vooroordelen over heeft. Als je eentje vind nog voor ik dood ga, mag je het me komen zeggen.

Overigens is dat wat jullie er van maken. Want als het een ideaal dressuurpaard was in jullie ogen, waren jullie nu niet al negen pagina's aan het zeuren er over. Knipoog

Mijn topic bedoelde ik met alle blessures en ellende die hij gehad heeft en ja per ongeluk is hij ook een tuiger (kwpn hihih) ik ben trots op mijn kereltje en ben blij dat het nu gewoon zo goed gaat...jij bent de gene die hier het kwpn-tuiger vooroordeel naar voren haal

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 00:51

Dan zou ik mijn eigen topic nog maar eens goed lezen Knipoog Ik ben nl niet degene die het vooroordeel naar voren haalt. Menig bokker had dat al voor me gedaan. En daar reageerde ik op. Knipoog

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:12

Blijkbaar heb je zelf nog nooit meegemaakt dat je continu, 24/7, door anderen wordt afgekraakt vanwege het ras, exterieur etc van je paard..

TS is gewoon trots op wat ze heeft bereikt ondanks alle negatieve woorden etc van anderen. Ik ken veel mensen die zijn gestopt omdat ze het niet meer aankonden om elke keer te horen te krijgen dat hun paard niet "het geschikte ras" was om dressuur mee te rijden. Het kan je ontzettend omlaag halen en je zelfvertrouwen wegnemen. (dit waren trouwens allemaal arabieren)

Waarom laat je haar hier niet gewoon trots op zijn ipv 9 pagina's lang door te zeuren over wat jij wel kan en een ander niet. Jij kan je misschien afsluiten voor anderen, iemand anders niet of minder. Ik hoor ook ALLES als ik aan t inrijden ben, maar toch ben ik 100% gefocust op mijn paard.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:18

Ik ga vanaf januari ook starten met m'n tuigpaard. Ze heeft tot haar 13de nooit iemand op haar rug gehad en nu op haar 15de willen we in de B gaan starten.
Ik ben al trots als ik een (voor mijn gevoel) net proefje kan neer zetten, daar hoef ik helemaal geen winstpunten voor te krijgen!
Het maakt mij niks uit wat anderen van m'n paard zeggen, ik ben nu al trots hoever ik gekomen ben! Haha!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:05

Hardstikke leuk joh!
Veel succes, het zal best lukken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:19

Fem_daf schreef:
Blijkbaar heb je zelf nog nooit meegemaakt dat je continu, 24/7, door anderen wordt afgekraakt vanwege het ras, exterieur etc van je paard..

TS is gewoon trots op wat ze heeft bereikt ondanks alle negatieve woorden etc van anderen. Ik ken veel mensen die zijn gestopt omdat ze het niet meer aankonden om elke keer te horen te krijgen dat hun paard niet "het geschikte ras" was om dressuur mee te rijden. Het kan je ontzettend omlaag halen en je zelfvertrouwen wegnemen. (dit waren trouwens allemaal arabieren)

Waarom laat je haar hier niet gewoon trots op zijn ipv 9 pagina's lang door te zeuren over wat jij wel kan en een ander niet. Jij kan je misschien afsluiten voor anderen, iemand anders niet of minder. Ik hoor ook ALLES als ik aan t inrijden ben, maar toch ben ik 100% gefocust op mijn paard.

twee jaar aan een stuk, met bedreigingen om hem te vergiftigen toe, is dat genoeg voor je of? Knipoog Kortom; jawel hoor, weet verdomt goed wat het is. Knipoog Net daarom dat ik weet dat verzuipen in zelfmedelijden helemaal niets uit haalt, dus misschien zouden jullie nog net wat harder aangepakt moeten worden, de ene ezel moet zich al wat harder stoten dan de andere om tot de jaren der verstand te komen.

Als je alles rondom je hoort kan je niet 100% gefocussed zijn, wil je dat ik je dat theoretisch onderbouw? Dan wil ik er nl mijn psychologieboeken bij halen. Knipoog Maar dat is dus wetenschappelijk bewezen dat dat niet mogelijk is.

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:27

Hey Flugeltje,

Super goed dat je hebt doorgezet!
Veel plezier met je wedstrijden.

Ik rij zelf ook een pittige tuiger ruin , nu 16 jaar , maar hoe ouder hoe gekker...
Afgelopen jaar was het "dressuur" kwartje bij hem gevallen maar door een blessure kon ik helaas afgelopen september niet starten in de onderlinge wedstrijd bij onze vereniging.
Ben nu sinds een week of 2 weer begonnen met trainen maar heel rustig aan doen met hem. Vertel dat een tuiger maar dat ie rustig moet doen. Hij denkt zelf dat ie al helemaal beter is maar ben bang als ik te snel ga dat ie weer terug valt.
Hoop dat ik in februari kan starten met de onderlinge...

In ieder geval, je zweet en tranen zijn zeer bekend...
Heel veel succes OK dan!

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:50

Ik heb een halve tuiger, van 1.58 ongeveer.
Heb haar eerder altijd bij de pony's gereden waar ik bijna nooit prijzen reed. Het rijden ging toen slecht. Rug vast, kop erop, knieën omhoog en staart omhoog Tong uitsteken
Toen ik eenmaal bij de paarden kwam, heb ik een andere instructeur opgezocht.
Dit ging in het begin erg slecht, tot dat we eindelijk snapte.
Zat altijd bij de eerste 3 meestal 1ste.
Nu ben ik Z2+100 Haha! en laat ik alle dure dressuurpaarden ver achter mij op de uitslagenlijst.
Nog hoor ik veel commentaar; van moet je haar zien met die tuiger!! En dan denk ik altijd bij mezelf wacht maar af bij de prijsuitreiking Tong uitsteken
Heb ook altijd tegen bekenden gezegd van wanneer ze commentaar had, van tja halve tuiger en pony maar ze doet het toch allemaal maar even Lachen
Ben zo trots op me knollie, en lach iedereen nu heel hard uit.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:51

Ohhhhh Z2 da's echt mijn droom, maar ik ben niet zo gedisciplineerd Haha!, hij heeft wel de capaciteiten dat weet ik zeker, absoluut mooie gangen, ruim, mooi achterbeen en mooi voorbeen die hij wel kan beheersen (tenzij hij gaat showen Haha! )

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:37

pharagirlke schreef:
En dat kan niet geweest zijn van "oh weer een fries?" alsin verbazing omdat er meer en meer friezen op wedstrijden komen tegenwoordig. Waar je die een paar jaar terug nog niet zo heel veel zag. Maar daar had je vast nog niet bij stilgestaan.

Wat ik me ook af vraag, hoe kan jij in rijden als je constant aan het luisteren bent wat ze aan de kant zeggen? Ik hoor nl echt helemaal niks als ik aan het losrijden ben. Mijn moeder moet me vaak zelfs drie keer roepen voor dat ik reageer omdat ik zo geconcentreerd ben. Verward Vind het maar apart.

Ik kwam net de bak binnen toen ik dat hoorde Lachen

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:39

Smystique schreef:
Ohhhhh Z2 da's echt mijn droom, maar ik ben niet zo gedisciplineerd Haha!, hij heeft wel de capaciteiten dat weet ik zeker, absoluut mooie gangen, ruim, mooi achterbeen en mooi voorbeen die hij wel kan beheersen (tenzij hij gaat showen Haha! )

Nou als dat je droom is dan moet je daar gewoon voor gaan, ik had ook nooit verwacht dit te halen. Wist niet eens toen ik met haar begon dat het bestond Tong uitsteken

Mijn lieve merrie zit op dit moment weer lekker vast in de rug, ga haar de komende tijd weer vaker longeren (3xin de week) daar word ze altijd wel wat losser van. En in 2009 weer een rust periode. Doet haar altijd heel goed, gewoon even helemaal niks doen Lachen