Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kristie14 schreef:0_saskia_0 schreef:@kristie
Ik vidn het er vrij gespannen uit zien. Niet over de rug wat zich uit in een onderhals en hele gespannen staart. Wat mij ook opvalt is dat je zelf ook gespannen lijkt te zitten, alsof je jezelf forceert om netjes te zitten. Klopt dat? Zo ja, dan denk ik dat het al een heel verschil zal zijn als jij zelf gaat ontspannen. Is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaanIk heb er zelf ook veel moeite mee.. Je zit trouwens wel mooi stil in het zadel!
Ik zou je paardje ook liever wat langer in de hals zien. Probeer hem maar eens echt 'in' je hand te rijden, met het neusje wat meer richting de grond.
Je hebt wel mooi de rust erin, nu dat nog omzetten in ontspanning
Edit: heel offtopic maar ik heb even in je profiel gekeken, wat ben jij mooi!!
Bedankt voor je reactie! Jammer dat je het er gespannen uit vindt zien, zelf ervaarde ik dit toen ik er op zat helemaal niet zo! Maar ik zet het niet voor niks op internetZijn staart houdt hij eigenlijk altijd wat hoger ook in de wei, in dit topic wordt dit gezien als spanning maar ik denk niet dat hij zijn staart ooit lager zal dragen? Ik heb zelf niet echt het idee dat ik mijn houding forceer maar wat wel zo is dat ik hem telkens terug rijd, iedere stap. Hij was vrij vlug en moest dus steeds met mijn zit de hulp geven om terug te rijden wellicht dat het daarom wat geforceerd wordt?
Normaal rijd ik hem ook langer in de hals maar we zijn nu even een nieuwe weg in aan het gaan omdat hij door dat langere heel erg op de voorhand ging lopen (heb hiervan ook foto's geplaatst in dit topic zal ze er straks eventjes bijzoeken!:) ) Daarom moet ik hem van mijn instructrice nu direct korter in de hals nemen en proberen hem op de achterhand te krijgen. De ontspanning is er voor mijn gevoel wel maar hoe denk jij dat ik die ook beter naar voren kan laten komen?
Hahah, bedankt voor je compliment!
Kyarahh schreef:Heb hier een tijd geleden eens een foto geplaatst dacht ik, en ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie er nu van vinden? Is van vanmiddag.
[ Afbeelding ]
LoveUggs schreef:@Avanti, Leuk paard! Tips heb je eigenlijk al heel veel gekregen... Ik denk dat ik je niet veel verder kan helpen.... Ik zou zeggen, ga lekker aan de slag met de tips die gegeven zijn, en geniet! Je hebt een mooie houding vind ik trouwens.
En dan nu... BLIJ!!!!! Hoofdstel paste goed, alleen de keelriem moet ik even wat gaatjes bij maken.
Joolien, heel erg bedankt voor je tips! Heb zelf tijdens het longeren wat foto's en een filmpje gemaakt. Het is nog niet helemaal waar ik hem wil hebben, want hij kruipt nog steeds achter die loodlijn.
Ik zal 2 foto's laten zien en de rest in linkjes + het filmpje..
Dit was in het begin, hij kreeg een beetje door wat de bedoeling was. Hij loopt hier niet zo heel veel achter de loodlijn. Activiteit is nog best ver te zoeken... =(
[ Afbeelding ]
Op de volgende foto, zakt hij een stuk mooier vanuit de schoft. Oogt heel ontspannen (dat hij ook echt was!) Hij lijkt hier wel wat op de voorhand te lopen. En nog steeds geen activiteit.
foto 2
Hier beter beengebruik, en wat meer wakker. Wel met zijn neus netjes rond de loodlijn, en niet erachter. Dit beeld ben ik best tevreden mee.
foto 3
Hier heel fijn beeld. Hij mag hier meer uit de schoft zakken. Oogt ontspannen, en mooie ruime passen. Jammer dat zijn achterbenen er niet opstaan.. Ook de loodlijn komt hij weer beter in de buurt. Hij loopt er volgens mij ietsjes achter..
foto 4
Hier ook een fijn beeld. Lengte in de hals, en ruime passen. Actief.
foto 5
En zo zie ik hem dan wel graag lopen! Actief, niet te veel en niet te weinig lengte in zijn hals, mag hier iets minder achter de loodlijn.
[ Afbeelding ]
Hier het filmpje. Passen mogen hier wel ruimer, maar wat ik wel belangrijk vind is dat hij ontspannen loopt. Filmpje is ergens halverwege gemaakt. Sorry voor de bar slechte (mobiel) qualiteit. Met de camera lukte het me niet om het filmknopje in te drukken
[ Video ]
Sorry voor de vele foto's, kon moeilijk kiezen, en wou de duidelijke vooruitgang tijdens 1x longeren laten zien. Ben echt super BLIJ!
Edit: Ohja! En zoals mij verteld werd, heb ik hem dit keer door laten galoperen. Niet hard, maar activiteit gevraagd.
kristie14 schreef:@ Sjolvir Bedankt voor je inbreng!Met korter in de hals bedoel ik eigenlijk teugels korter nemen. Maar wel met weinig druk op mijn handen, enkel contact! Om dat contact minimaal te houden is moeilijk dus hier moet ik steeds alert op blijven.
Dit doen we omdat als ik hem met wat langer teugel rijd hij heel erg de neiging heeft om dus op de voorhand te gaan lopen. Ik snap wat je bedoelt maar denk wel dat dit de enige manier is om hem weer van die voorhand af te krijgen, hij kon op een gegeven moment alleen nog maar over de kop lopen en dit doet hij nu al helemaal niet meer enkel als hij moe wordt af en toe nog wel iets te diep.
Dat actiever maken is inderdaad zo! Ik ben dan zo aan het focussen op het terugrijden dat ik vergeet om ook vooruit te rijden en de impuls te behouden.![]()
Nog een hoop werk inderdaad, soms word ik even moedeloos hoor hahaMaar krijg erg goede begeleiding en als ik terugkijk gaan we vooruit, al is het langzaam aan! Zitten nu gewoon een flinke stap aan het teruggaan om die achterhand sterker te maken. De proeven lijken nu nog even ver weg!
Maar we gaan vrolijk verder! Ik moet soms denk ik ook nog meer denken aan BLIJ rijden, maar OEF soms zo moeilijk!
Sjolvir schreef:Je bedoelde het dus inderdaad anders.
Tja, erg he, soms zo moeilijk en dan legt iemand het uit en dan denk je, zo moeilijk klinkt het niet.
Maar om die theorie vloeiend in praktijk te brengen, pfffttttttttt, zo moeilijk.
Sjolvir schreef:Fry schreef:Beterschap Joolien!
Vandaag naar een paardje gekeken, zeker nog een 2e keer gaan!
Was wel even heeeeel anders dan die dikke, oude knol die ik nu rij.
Een slank (nog niet gespiert), jong beessie (4).
Wel super braafen het leuke, de eigenaar is zelf ook erg van het BLIJ rijden!!!
Leuk als je er nog een paardje bij gaat rijden.
Zo'n jonkie is wel heel leuk, zeker als de eigenaar een rijstijl erop na houdt.
LoveUggs schreef:@Avanti, Leuk paard! Tips heb je eigenlijk al heel veel gekregen... Ik denk dat ik je niet veel verder kan helpen.... Ik zou zeggen, ga lekker aan de slag met de tips die gegeven zijn, en geniet! Je hebt een mooie houding vind ik trouwens.
En dan nu... BLIJ!!!!! Hoofdstel paste goed, alleen de keelriem moet ik even wat gaatjes bij maken.
Joolien, heel erg bedankt voor je tips! Heb zelf tijdens het longeren wat foto's en een filmpje gemaakt. Het is nog niet helemaal waar ik hem wil hebben, want hij kruipt nog steeds achter die loodlijn.
Ik zal 2 foto's laten zien en de rest in linkjes + het filmpje..
Dit was in het begin, hij kreeg een beetje door wat de bedoeling was. Hij loopt hier niet zo heel veel achter de loodlijn. Activiteit is nog best ver te zoeken... =(
[ Afbeelding ]
Op de volgende foto, zakt hij een stuk mooier vanuit de schoft. Oogt heel ontspannen (dat hij ook echt was!) Hij lijkt hier wel wat op de voorhand te lopen. En nog steeds geen activiteit.
foto 2
Hier beter beengebruik, en wat meer wakker. Wel met zijn neus netjes rond de loodlijn, en niet erachter. Dit beeld ben ik best tevreden mee.
foto 3
Hier heel fijn beeld. Hij mag hier meer uit de schoft zakken. Oogt ontspannen, en mooie ruime passen. Jammer dat zijn achterbenen er niet opstaan.. Ook de loodlijn komt hij weer beter in de buurt. Hij loopt er volgens mij ietsjes achter..
foto 4
Hier ook een fijn beeld. Lengte in de hals, en ruime passen. Actief.
foto 5
En zo zie ik hem dan wel graag lopen! Actief, niet te veel en niet te weinig lengte in zijn hals, mag hier iets minder achter de loodlijn.
[ Afbeelding ]
Hier het filmpje. Passen mogen hier wel ruimer, maar wat ik wel belangrijk vind is dat hij ontspannen loopt. Filmpje is ergens halverwege gemaakt. Sorry voor de bar slechte (mobiel) qualiteit. Met de camera lukte het me niet om het filmknopje in te drukken
[ Video ]
Sorry voor de vele foto's, kon moeilijk kiezen, en wou de duidelijke vooruitgang tijdens 1x longeren laten zien. Ben echt super BLIJ!
Edit: Ohja! En zoals mij verteld werd, heb ik hem dit keer door laten galoperen. Niet hard, maar activiteit gevraagd.
LoveUggs schreef:@Saintelette, bedankt voor je reactie! Klopt idd wat je zegt, sta hier te veel achter hem, en dit komt idd door het nemen van de foto's. Probeerde er (met mijn hand voor het schermpje, dus kon niet zien wat ik deed) een paar duidelijke foto's te maken.. Verder longeer ik met de dubbele lijnen omdat ik het simpelweg makkelijk longeren vind. Gas heeft soms ook de nijging wat naar binnen te komen, en aangezien ik ohz ook bezig ben hem meer op mijn buiten teugel te rijden, werkt dit ook gewoon lekker. Wij zijn juist veel bezig met tempo wisselingen enz. Een paar pagina's terug heb ik ook een bericht geplaatst waar ik hem aan het longeren was, en vergeleken met die foto/ filmpje loopt hij hier heel fijn, en al veel netter met zijn neusje er wat uit. En dit is een goede manier om te oefenen aangezien we er met rijden ook nog lang niet zijn.