[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:20

Wat kunnen jullie hierover zeggen?
Foto is al iets ouder (vorig jaar) , maar ben toch wel erg benieuwd!
Pony was daar 3 jaar. :)
Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:21

Opnieuw de vraag: wat denk je zelf? :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:23

Ik kan daar nooit zo goed over oordelen, vind het er wel lekker ontspannen uitzien en zijn achterhand treed er ook wel iets onder naar mijn oog (weet nooit zo goed hoe ik dat moet zien).

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:44

Hebben nog meer mensen iet te vertellen over die van mij?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 12:45

Snissje het zou fijn zijn als je zelf ook een poging waagt te oordelen over je eigen foto's

kristie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:54

Change3x schreef:
Wat kunnen jullie hierover zeggen?
Foto is al iets ouder (vorig jaar) , maar ben toch wel erg benieuwd!
Pony was daar 3 jaar. :)
Afbeelding

Houding:
Beenligging is goed, je handen mogen iets meer boven de schoft je lijkt ze nu ietsje vast te zetten
op je bovenbenen. Je lijkt ook iets op de voorkant van het zadel te zitten prober iets verder achterin
het zadel te zitten met je billen.

Paard:
Teugelcontact mag wat mij betreft iets losser ogen. Oogt wat strak, dit vind ik ook terugzien in zijn voorbeen je lijkt hem wat terug te werken. Achterbeen mag er ook iets meer bij komen, maar dat kan ook het fotomoment zijn.

Dit is wat ik zie, ik probeer af en toe eens wat :)

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:19

Ik vind mijn houding over het algemeen goed behalve mijn voeten. Ik vind dat ze op de eerste foto mooi ondertreed op de 3e foto vind ik dit minder de 4e foto loopt ze mooi ontspannen en goed actief en de laatste foto mooie houdin erg goed actief maar wel wat gespannen

kristie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:25

Misschien zou je ook mijn filmpje kunnen bekijken Snissje?
Ben benieuwd wat jij ziet! :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:29

snissje schreef:
Ik vind mijn houding over het algemeen goed behalve mijn voeten. Ik vind dat ze op de eerste foto mooi ondertreed op de 3e foto vind ik dit minder de 4e foto loopt ze mooi ontspannen en goed actief en de laatste foto mooie houdin erg goed actief maar wel wat gespannen

Even snel:
1e foto vind ik persoonlijk het best. Daar loopt ze mooi aangespannen en is het achterbeen ook actief.
Wel kantelt ze daar wat.
Qua houding trek je je linkerschouder op en knik je wat in. Kan ook te maken hebben dat je rechterbeugel wat lang lijkt . In elk geval lijk je daar te weinig druk op de beugel te kunnen houden of je hak laag te houden.

2e foto lijkt het alsof jij zit te duwen, alsof je paard niet actief onder je door loopt, terwijl ze over de benen wel actief lijkt.

Bij de volgende foto leek het achterbeen minder actief en goed door te komen, maar kan ook een momentopname zijn.

De laatste foto te gespannen, daar drukt ze zich net te veel op

divanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 23:02

even mijn lieve verzorgpony .
wat ik over een tijdje oude kan noemen
Afbeelding

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 23:19

@snissje, ik bedoel het niet negatief hoor, het ziet er uit alsof je je paard netjes van achter naar voren rijdt, het zijn dus kleine dingen die me opvallen en ik even snel benoemde...

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 15:03

Hallo, Ik ben er weer :)

Na tijdje afwezig te zijn geweest (maar wel mee heb gelezen) wil ik toch een gokje wagen met de video en foto's die 1,5 maand zijn gemaakt. Maar aangezien ik de video er niet op krijg :( moeten jullie het doen met de foto's sorry van de kwaliteit van de foto's het zijn screenshots van de video. Ik heb ook ingestapt maar dit staat niet op film :P Ik heb ook op de andere hand gereden :P

Even een foto van 6 jaar geleden ter vergelijking:
Afbeelding
Hier doe ik alles om haar maar naar beneden te krijgen trekken etc

1. Draven
Afbeelding
Ik: Handen recht, benen naar voren en benen meer bij de singel.
Eelkje: Beetje in eigen houding. Punt achter oren niet hoogste punt. Wel netjes achterbenen eronder.

2. Draven
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Eelkje: meer voorwaards, maar verder vind ik dit voor mezelf wel een fijn beeld. Niet gedwongen maar lekker relaxed.

3. Galop
Afbeelding
Afbeelding
Eelkje: Voor ons is dit een super beeld in de galop, aangezien dit voor ons erg lastig is. Netjes bergop. Mag nog meer aan elkaar blijven maar ben al blij dat ik dit beeld heb :D

4. uitdraven aan lange teugel
Afbeelding
Afbeelding
Ik: Handen recht, voor me kijken
Eelkje: vind dat ze haar achterbeentjes goed gebruikt. Voor mij mag ze nog meer zakken en constanter aangezien ze wel met neusje over de grond gaat maar daarna meteen weer omhoog. Maar in vergelijking met wat het was super.

5. uitstappen
Afbeelding
Ik: handen iets meer dragen, voor me kijken
Eelkje: Mag iets ronder en lager. Maar op dat moment was ze voor mij gevoel zo los dat ik haar op mijn pinken kon rijden. Dus voor mij een super gevoel :D

Ik ben benieuwd wat jullie vinden. Ik zou graag opbouwende feedback willen hebben waar ik echt wat aan heb tijdens mijn trainingen. :) be nice :)

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:40

Afbeelding
hier is de foto van mij ik rij nog niet zo lang dressuur vanaf februari dit was mijn 2x buiten in de B. heb hellaas geen dressuurzadel maar misschien gaat dat er nog een keertje 1 komen

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:40

Afbeelding
hier nog een foto

kristie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:08

We hebben er denk ik niet zoveel aan als mensen alleen
maar foto's plaatsen en verder niks over andere foto's zeggen.
Dan wordt het een bombardement aan foto's! :+
Dus laten we anders afspreken dat wanneer je een foto/filmpje plaatst
je ook over andere foto's iets zegt?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:07

Ik zit al hele tijd in dit topic en heb beloofd fotos te sturen zodra ik deze op mijn comp. Had. Vandaar dat ik ineens met fotos komt.
Als ik vanmiddag even tijd heb zal ik feedback geven over andere fotos :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:12

Ik heb in het begin fanatiek mee gepost en nu meer lezer, ben nogal gericht op commentaar en werd moe van mezelf :D

Maar de oude garde van de groep, gij nodig vriendelijk uit om lading commentaar te spammen op mijn foto.

Wat vind ik er zelf van....

Mijn houding is niet wat ik gewend ben van mezelf handen mogen nog iets naar voren en benen moeten stiller.
Zadel ligt iets naar voren (heb moeite met passend zadel te vinden)
Achterhand nog niet geheel actief.
Neusje meer eruit........hals wat lager.

Op deze foto vraag ik middendraf (goed ruim)
Gup is pas vanaf dec onder training in juli zadelmak gemaakt en van sept tot dec voornamelijk pech gehad.

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 0336_n.jpg

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:01

@tita Ik ga helemaal mee met de feedback die jij zelf geeft. Kan verder ook niets vinden (ben ook niet echt goed in het beoordelen :P)

@sofi189 Het is niet zo heel erg duidelijk. Ik vind dat je wel meer naar voren mag kijken. Je handen rechtop.
Verder vind ik dat je pony meer rond mag, maar voor een B proef is dit wel netjes.

Hopelijk zijn er mensen bereid ook mijn foto's van feedback te voorzien :)

kristie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:46

@Anne_mieke88 Vind jou foto's er heel fijn uitzien, je paard ziet er los uit. Op foto 2 en 5 lijkt hij ietwat op de voorhand te vallen maar dit zou ook het moment kunnen zijn. Verder als tip je handen rechtop houden en vooruit blijven kijken. Op de laatste foto's mogen je armen ook wat meer in een knikje dit is op de eerste foto wel goed. Ik vind dat je verder op de goede weg bent!

Wellicht zou je mijn filmpje op de vorige pagina ook kunnen beoordelen? ;)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:05

Had pasgeleden ook al gepost, update dan maar!

Hioer wil ik hem voor nu hebben, hij mag zijn horizontaal evenwicht nog wel wat meer op het achterbeen plaatsen maar voor nu ben ik hier tevreden over. hij houd dit nog maar kleine stukjes vol, net een bakrondje en een paar x schakelen en dan merk je dat hij het moeilijk vind. Maar hij is en blijft groot en jong!

Afbeelding

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:07

@ Viloumia tis moeilijk beoordelen zo je ziet enkel de achterhant optillen en of het ondertreden is kun je zo niet zien dan moet je meer foto hebben zoals die van mij echt van de zijkant

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:43

kristie14 schreef:
@Anne_mieke88 Vind jou foto's er heel fijn uitzien, je paard ziet er los uit. Op foto 2 en 5 lijkt hij ietwat op de voorhand te vallen maar dit zou ook het moment kunnen zijn. Verder als tip je handen rechtop houden en vooruit blijven kijken. Op de laatste foto's mogen je armen ook wat meer in een knikje dit is op de eerste foto wel goed. Ik vind dat je verder op de goede weg bent!

Wellicht zou je mijn filmpje op de vorige pagina ook kunnen beoordelen? ;)

Dank je, ze voelde ook erg relaxed. Dat ze op de voorhand valt dat klopt! Ik zie het nu ook. Als ik het filmpje terugkijk had ik haar wat actiever aan het been moeten zetten en iets actiever moeten schakelen :)

Nu jou filmpje, ik kan zelf niet zo top rijden en kan ook niet goed beoordelen dus kan het ook helemaal vaut :p hebben :) :

Aan het einde van het filmpje is hij constanter in het hoofd in het begin gaat hij er vaak tegenin. Maar dat los je goed op door je hulpen klein te houden zodat hij geen reden heeft hier verder op door te hameren. Na het begin is hij constanter maar je ziet dat hij wel de neiging heeft er tegen in te gaan. Om dit op te lossen zou ik veel overgangen rijden. Hem eventjes meer aan elkaar te rijden.
Hij is netjes voorwaards en gaat ook netjes met je hand mee. Aan het einde van je halsstrekken (wat hij er netjes doet vind ik) zie je dat hij abrupt omhoog gaat met zijn hoofd. Probeer hier goed contact met zijn mond te houden op beide teugels dan gaat dit vloeiender. Ik vind dit netjes hoor :)

O en 1 tip...laat diegene die dit gefilmt heeft 1. geen camera man/vrouw worden 2. laat diegene een nieuwe camera kopen :P hihi

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:06

Anne_mieke88 schreef:
@tita Ik ga helemaal mee met de feedback die jij zelf geeft. Kan verder ook niets vinden (ben ook niet echt goed in het beoordelen :P)

@sofi189 Het is niet zo heel erg duidelijk. Ik vind dat je wel meer naar voren mag kijken. Je handen rechtop.
Verder vind ik dat je pony meer rond mag, maar voor een B proef is dit wel netjes.

Hopelijk zijn er mensen bereid ook mijn foto's van feedback te voorzien :)

bedankt ja vooruit kijken moet inderdaad beter, en iets meer aan de teugel mag ook wel hellaas is hij niet zo makkelijk aan de teugel te krijgen maar probeer hem zo netjes mogelijk te rijden.

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:07

Owh sorry ik wist niet dat ik moest reageren op iedereen maar ga vandaag wel mee bezig!

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:08

@vilouma ik vind dat je hem iets meer naar beneden mag rijden maar voor een jong paard is het erg netjes! en je handen mogen iets rechter op maar ik kan het verder niet goed beoordelen maar 1 foto :o