garny95 schreef:en en
ik bedoel en het buigzamer maken van het binnenachterbeen en daardoor ook meer schoudervrijheid creeeren van het voorbeen
maar wat moet er dan buigzamer gemaakt worden van het binnenachterbeen?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nombrado schreef:garny95 schreef:en en
ik bedoel en het buigzamer maken van het binnenachterbeen en daardoor ook meer schoudervrijheid creeeren van het voorbeen
maar wat moet er dan buigzamer gemaakt worden van het binnenachterbeen?
nombrado schreef:oké
als men bij een mens, de achterbenen sterker maakt voor bv dragen of hardlopen
doet men dit dan ook zijwaarts, dus achterbeen meer midden onder de massa
doe zelf eens een schouder binnen na, en voel wat er gebeurd in je bekken en benen.
wordt je daar evenredig recht van?
zou je dat juist niet beter kunnen trainen (de draagkracht en lenigheid) op rechte stukken?
als je het op rechte stukken doet, en je gaat daarin een langzaam tempo lopen, dan train je je hamstring groep.
dit is een spier, die ik graag bij het achterbeen ve paard wil zien.
en die ik veelal mis bij heel veel gp paarden.
waar halen die hun kracht dan vandaan om een oefening als piaffe of passage in te zetten?
probeer maar eens vierkantje te rijden met je paard....
HannahFrouk schreef:Ik kan zelf aan die foto niet direct zien wat hij precies doet met zijn been en zit.
HannahFrouk schreef:Bedankt voor de uitleg.
Maar stel dat je dat niet zou WETEN, zou je dat dan echt aan zo'n plaatje kunnen zien? Ik vind het plaatje dan wat onhandig van de voorkant genomen. Ik kan hier echt niet zien wat zijn heupen of benen precies doen.
nombrado schreef:HannahFrouk schreef:Ik kan zelf aan die foto niet direct zien wat hij precies doet met zijn been en zit.
hoe zijn zijn heupen tov zijn bovenlijf en schouders.
buitenbeen langer.
Hij wil zijn paard naar rechts brengen.
brengt zijn buitenheup (linkerheup) naar beneden en iets naar voren, buitenbeen lang
en zijn rechterschouder laag .
hierdoor gaat het paard mooi gedragen vanuit de achterhand de wending in.