Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vicky_88 schreef:maar hij staat nu al 3 a 4 maanden op de wei he. eerst gewoon de basis(voor zover mogelijk) erin en dan lekker de hele winter rusten en rondspringen in de wei.
in principe weinig belasting dus. gewoon rustig aan. nou met poesten en opzadelen bij zoon jong paard ben je toch al gauw een kwartier kwijt, dus blijft er nog een kwartiertje over voor de andere dingen.
Nadya schreef:Vicky_88 schreef:maar hij staat nu al 3 a 4 maanden op de wei he. eerst gewoon de basis(voor zover mogelijk) erin en dan lekker de hele winter rusten en rondspringen in de wei.
in principe weinig belasting dus. gewoon rustig aan. nou met poesten en opzadelen bij zoon jong paard ben je toch al gauw een kwartier kwijt, dus blijft er nog een kwartiertje over voor de andere dingen.
En nog snap ik nog steeds niet waarom je niet pas met 3,5 jaar met die basis begint. En hem dan nog even een paar maandjes laat staan. Zo doe ik het in elk geval met die van mij. Die heeft nu eerst de basis van het grondwerk geleerd, los werken, oefeningen aan de hand, dubbele lange lijnen in menpositie en wandelen over de weg. Erg leuk om te doen en zeer handig straks bij het inrijden.
Ik doe trouwens wel wat langer over een poetsbeurt dan een kwartiertje, maar ja, die van mij is de grootste smeerpoets van het weiland.
![]()
![]()
karoliena schreef:Ohh, dan heb ik denk ik gewoon mazzel, die van mij zijn er nog nooit vandoor gegaan, die kleine ook nog nooit. Moet zeggen dat ze ook wel erg koel in het hoofd zijn.