Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kafue schreef:Gezien de foto's die de TS heeft geplaatst, en de inhoud van de DVD, praten wij hier JUIST over DIE mate van LDR.Maar buiten dat omdat Anky en haar lesklanten zo rijden is het absoluut nog neit gezegd dat iedereen die LDR in de training meepakt zo extreem gaat. Je kunt simpel weg neit iedereen over een kam scheren omdat er een extremiteit tussen zit.
Dat zou belachelijk zijn. Ik vind dat een beetje rond moet kunnen maar daarom behoef ik nijn paard nog niet daar te rijden. Sterker nog ook al zou ik willen dan nog red ik dat niet, niet alleen met mijn eigen psyche maar ook niet met de kracht van mijn paard en met de reactie van de omgeving.
Als je dan over LDR praat praat dan aub over gradaties LDR waarin dat plaatje van Edward een gradatie is die wij niet willen.
janderegelaa schreef:Van veel grote stallen zijn er dit soort verhalen, die helaas niet met zekerheid te verifieren zijn. Wreedheden zijn onafhankelijk van rijmethode terug te vinden.Zonder een naam te noemen van de bewuste medewerker die het mij verteld heeft: toen Osmium daar pas was gingen Anky en Sjef de bak in en de deuren dicht "om hem even aan te pakken". Het gevolg is duidelijk bij Osmium. Zo zijn er een heel scala van getalenteerde paarden die compleet verknald zijn door deze manier van rijden.
Paardentango schreef:Interessante bijdrage aan dit gesprek horseyfries.
Op de een of andere manier kom je op mij niet echt vriendelijk en opbouwend over, het komt eerder over als slaan naar anderen.
Als je doelt op mijn excuus, was de strekking daarvan dat ik dat niet wil en probeer dat niet te doen. Als het wel zo is hoop ik dat een ander eerst naar zichzelf kan en wil kijken voor een ander de schuld krijgt van die emotie. Dat geldt voor mij namelijk ook zo, en ik leer elke dag weer een beetje.
Kafue schreef:Dat is weer het slappe argument van "als je zelf niet op dat niveau presteerd, mag je niets zeggen". Ondertussen wordt de mening van anderen die WEL op dat niveau gepresteerd hebben, en vergelijkbaar commentaar uiten ook genegeerd.Als die ulhrike nu werkelijkl zo goed is en het zonder kan dan zou ik zeggen leid een paard op en ga naar bijvoorbeeld aachen en laat het maar zien.
en roepen ja maar wedstijden zijn niet mijn ding is nu even van de baan want ze bemoeit zich wel met wedstrijdruiters.
marcolemar schreef:janderegelaa schreef:Het is buigen of barsten. Het is ook maar een enkel paard waar het echt bij lukt want in de afgelopen jaren zijn er maar een paar paarden bij haar GP geworden terwijl ze er echt héél veel uitgeprobeerd heeft.
1 daar van Redford waarschijnlijk was al na het verr. onderzoek wat onregelamtig, dit hebben ze niet genoeg tijd gegeven, hierdoor kreeg hij die blessure weer terug... En in mijn ogen had dat beestje ook weer niet het laatste aan talent![]()
Ictenos bleek niet helemaal de juiste instelling te hebben voor de echte topsport...
janderegelaa schreef:Osmium had wel degelijk de kwaliteiten voor het hoogste niveau en hij is daar geblesserd geraakt aan zijn nek. Ik ben natuurlijk geen dierenarts maar het is wel heel voor de hand liggend als je deze trainingsmethode gebruikt, dat het ook hierdoor ontstaan is want je rekt niet alleen een spier op maar creert ook meer ruimte tussen de wervels omdat de spier langer wordt.
Ik ben niet zozeer tegen het trainings systeem alleen vind ik dat het "evidence based" moet zijn.
Als Sjef en Anky alle verhalen en tegen argumenten uit de wereld willen hebben zouden ze bijvoorbeeld een scan of rontgenfoto van Bonfire's hals openbaar moeten maken waarop totaal geen schade te zien is. Maar dat doen ze niet.
Verder zegt Sjef dat ze het niet doen bij paarden jonger dan 6 jaar. Ik weet niet of je in de Brabanthallen 2005 bent geweest maar daar werden de 4 jarige hengsten van Ed en HP wel degelijk op die manier "losgereden".
Op het mentale vlak kan er ook een hoop mis gaan, neem Terlia, United en Sandreo maar als voorbeeld. Die willen gewoon echt niet meer.
janderegelaa schreef:Zonder een naam te noemen van de bewuste medewerker die het mij verteld heeft: toen Osmium daar pas was gingen Anky en Sjef de bak in en de deuren dicht "om hem even aan te pakken". Het gevolg is duidelijk bij Osmium. Zo zijn er een heel scala van getalenteerde paarden die compleet verknald zijn door deze manier van rijden.
Kijk even naar de onderstaande foto
Dit is ook hyperflexion, probeer het eens bij jezelf zover mogelijk te doen en zet het dan vast met een touw. Als je het vaak genoeg doet gaat je spier rekken of...scheuren.
janderegelaa schreef:Jeetje ben benieuwd wat Leida toendertijd met Farrington heeft uitgehaald..................
Weet het niet van elk paard helaas, van Farrington wel. Jij blijkbaar niet.
Farrington heeft zijn been gebroken omdat hij vast lag onder zijn staldeur.
In mensenziektes zou Osmium een nekhernia hebben en die krijg je door overbelasting. Aangezien hij het daar opgelopen heeft komt het ook gewoon door hyperflexion alleen mag je dat niet zeggen.
En natuurlijk is het zo dat je overal excessen hebt. In deze situatie gaat het erom dat Sjef zijn methode behoorlijk agressief en ongenuanceerd verdedigt, niet met medische feiten onderbouwd.
Ik zie dus ook niet in waarom ik er geen ongenuanceerde dingen over mag zeggen.
Kafue schreef:En daar komt die vreemde dubbele bril eens duidelijk naar voren...Natuurlijk is het met de neus op de boeg rijden niet echt goed, aan de andere zijde kan ik bijna niet geloven dat een anky persoon die toch heel veel gewonnnen heeft met salinero bewust haar paard zo traint opdat hij kans op blessures krijgt en derhalve nooit meer iets kan winnen en dat alleen voor die paar euros die ze op wedstrijd wint. Dan kan ze beter voor een paar miljoen sallie verkopen heeft ze meer rendement.
janderegelaa schreef:Mireille,
Ik vraag je alleen om te reageren op een foto waar de rollkur uitgevoerd wordt. Als blijkbaar Anky fan zijnde snap ik dat je hier niet negatief op wilt reageren.
Wat Anky en Sjef doen en bereikt hebben vind ik niet knap. Ik vind het knap als iemand een jong paard kan uitzoeken en zelf kan opleiden. Zij zijn in de gelukkige positie dat er ten eerste de mogelijkheid ( zowel financieel als door sponsors ) is om goede paarden te kopen. Daarbij zijn ze over het algemeen al een heel eind geschoold ( Salinero, Painted Black, Krack C ) dus ze hoeven het kaf niet meer van het koren te scheiden.
QQQQ schreef:En ik ben weer ikKafue schreef:En daar komt die vreemde dubbele bril eens duidelijk naar voren...Natuurlijk is het met de neus op de boeg rijden niet echt goed, aan de andere zijde kan ik bijna niet geloven dat een anky persoon die toch heel veel gewonnnen heeft met salinero bewust haar paard zo traint opdat hij kans op blessures krijgt en derhalve nooit meer iets kan winnen en dat alleen voor die paar euros die ze op wedstrijd wint. Dan kan ze beter voor een paar miljoen sallie verkopen heeft ze meer rendement.
Aan de ene kant vind je het extreem LDR rijden echt niet goed, maar als Anky het doet, dan zal het wel in orde zijn, want die heeft al zoveel gewonnen.
DAT is pas slap gelul.
Leuk ook dat je Ulrike zo aanvalt, terwijl je niet eens weet op welk niveau zij oefeningen heeft gereden. Klaus Balkenhol heeft alle oefeningen ook op wedstrijden gereden en traint nu nog, en deze man deelt de visie van Ulrike. En zo zijn er meer, maar dat heeft voor jou zeker geen waarde meer, want ja Ulrike rijdt toch niet internationaal GP?
Wake up. Het zijn niet enkel Theresa en Ulrike die deze meningen hebben. Er zullen echter niet veel van de huidige top bereid zijn om zich hier, zoals Balkenhol, vierkant achter te scharen, want vele juryleden kijken bijv ook op naar de Anky's. Helaas is een jurysport erg politiek getint (zie ook de Hoefslag "Dressuur Lifestyle", bewaarnummer 2).