DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paardentango

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:09

Interessante bijdrage aan dit gesprek horseyfries.
Op de een of andere manier kom je op mij niet echt vriendelijk en opbouwend over, het komt eerder over als slaan naar anderen.
Als je doelt op mijn excuus, was de strekking daarvan dat ik dat niet wil en probeer dat niet te doen. Als het wel zo is hoop ik dat een ander eerst naar zichzelf kan en wil kijken voor een ander de schuld krijgt van die emotie. Dat geldt voor mij namelijk ook zo, en ik leer elke dag weer een beetje.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:11

Zonder een naam te noemen van de bewuste medewerker die het mij verteld heeft: toen Osmium daar pas was gingen Anky en Sjef de bak in en de deuren dicht "om hem even aan te pakken". Het gevolg is duidelijk bij Osmium. Zo zijn er een heel scala van getalenteerde paarden die compleet verknald zijn door deze manier van rijden.

Kijk even naar de onderstaande foto
Afbeelding

Dit is ook hyperflexion, probeer het eens bij jezelf zover mogelijk te doen en zet het dan vast met een touw. Als je het vaak genoeg doet gaat je spier rekken of...scheuren.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:13

Kafue schreef:
Maar buiten dat omdat Anky en haar lesklanten zo rijden is het absoluut nog neit gezegd dat iedereen die LDR in de training meepakt zo extreem gaat. Je kunt simpel weg neit iedereen over een kam scheren omdat er een extremiteit tussen zit.
Dat zou belachelijk zijn. Ik vind dat een beetje rond moet kunnen maar daarom behoef ik nijn paard nog niet daar te rijden. Sterker nog ook al zou ik willen dan nog red ik dat niet, niet alleen met mijn eigen psyche maar ook niet met de kracht van mijn paard en met de reactie van de omgeving.
Als je dan over LDR praat praat dan aub over gradaties LDR waarin dat plaatje van Edward een gradatie is die wij niet willen.
Gezien de foto's die de TS heeft geplaatst, en de inhoud van de DVD, praten wij hier JUIST over DIE mate van LDR.
Discussie daarover is zeker belangrijk, want het gaat om mensen die idool zijn en dan krijg je des te meer mensen die dan ook zo willen rijden - en niet slechts "een beetje ronder". Door dit te bediscusiëren en uiteindelijk misschien wel helemaal te verbieden, geef je tenminste een duidelijk signaal af.
Het signaal dat nu in de wedstrijdsport wordt afgegeven is juist dat dit DE manier is om aan de top te komen. Dat is een absolute garantie tot meer en meer navolging.
Je ziet nu al genoeg mensen hun (niet persé zeer getalenteerde) paarden zo extreem instellen. Meestal niet op dezelfde manier als Anky dat doet, maar weten zij veel!? Vandaar dat het belangrijk is om hier ook het nut (of het gebrek daarvan) van het op de "juiste" manier extreem LDR instellen te bespreken.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:18

janderegelaa schreef:
Zonder een naam te noemen van de bewuste medewerker die het mij verteld heeft: toen Osmium daar pas was gingen Anky en Sjef de bak in en de deuren dicht "om hem even aan te pakken". Het gevolg is duidelijk bij Osmium. Zo zijn er een heel scala van getalenteerde paarden die compleet verknald zijn door deze manier van rijden.
Van veel grote stallen zijn er dit soort verhalen, die helaas niet met zekerheid te verifieren zijn. Wreedheden zijn onafhankelijk van rijmethode terug te vinden.
Beter dan met dit soort modder te smijten, kunnen wij ons richten op de bedoelde en onbedoelde effecten van LDR op het paard (rijtechnisch, fysiek en mentaal), want het gaat hier specifiek over LDR.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:31

Paardentango schreef:
Interessante bijdrage aan dit gesprek horseyfries.
Op de een of andere manier kom je op mij niet echt vriendelijk en opbouwend over, het komt eerder over als slaan naar anderen.
Als je doelt op mijn excuus, was de strekking daarvan dat ik dat niet wil en probeer dat niet te doen. Als het wel zo is hoop ik dat een ander eerst naar zichzelf kan en wil kijken voor een ander de schuld krijgt van die emotie. Dat geldt voor mij namelijk ook zo, en ik leer elke dag weer een beetje.

Leer dan ook eens dat je geen andere mensen moet veroordelen als je ze niet kent?
Vind jij jezelf vriendelijk en opbouwend met je bijdragen over Anky die haar paarden mentaal breekt volgens jou? Vind jij nu echt dat je genoeg van haar trainen, rijden en gedrag op stal hebt meegekregen om zo'n hard oordeel te mogen vellen?
Je gaat af op de roddel en achterklap zoals bijvoorbeeld onze Jan de Regelaa die plaatst. Iemand die duidelijk geen feiten plaatst ("een paar paarden Grand Prix"...) maar zeer gekleurde roddel en achterklap.
Heel erg jammer, in de eerste plaats voor Anky dat er mensen zijn die even voor rechter en jury tegelijk gaan spelen en in de tweede plaats voor de sport in het algemeen.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:14

Ach je wilt niet weten wat er op grote en kleine stallen aan paarden gekleineerd, gepijnigd en dergelijke worden.
Zomaar een greet uit de wreetheden bak, sporen met stroom, scherpe voorwerpen onder de bandages, bareren met ijzeren pijpen, slofteugel, bitten met prikkeldraad, bijzetten in de stal, jong paard zadel erop en hup erop, noem maar op.

Ik praat anky echt neit goed, maar ik denk dat die paar wanna be's echt het verschil neit maken. Ik denk dat je moet investeren in de mensen die het klaarblijkelijk zonder wreetheden kunnen.

Als die ulhrike nu werkelijkl zo goed is en het zonder kan dan zou ik zeggen leid een paard op en ga naar bijvoorbeeld aachen en laat het maar zien.
en roepen ja maar wedstijden zijn niet mijn ding is nu even van de baan want ze bemoeit zich wel met wedstrijdruiters.

Ik vind het jammer want roddels zijn er overal. Ik wordt er ook van beschuldigd slecht te zijn voor mijn dieren, maar ze zijn allemaal gezond en hebben stuk voor stuk nog nooit iets dramatisch gehad wat mijn schuld was.

Met de vinger wijzen is oh zo makkelijk maar eigelijk wijs je dan ook naar jezelf met drie andere vingers

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:32

Kafue schreef:
Als die ulhrike nu werkelijkl zo goed is en het zonder kan dan zou ik zeggen leid een paard op en ga naar bijvoorbeeld aachen en laat het maar zien.
en roepen ja maar wedstijden zijn niet mijn ding is nu even van de baan want ze bemoeit zich wel met wedstrijdruiters.
Dat is weer het slappe argument van "als je zelf niet op dat niveau presteerd, mag je niets zeggen". Ondertussen wordt de mening van anderen die WEL op dat niveau gepresteerd hebben, en vergelijkbaar commentaar uiten ook genegeerd.
Ulrike heeft andere kwaliteiten, maar wel degelijk genoeg ervaring en inzicht om commentaar te mogen uiten.

Het is logisch dat de mensen die mede dankzij LDR hun brood verdienen hier niet blij mee zijn, maar dit zijn dan ook gelijk juist NIET de mensen die objectief over LDR kunnen oordelen. Dat mensen als Ulrike en Theresa daar wat tegengewicht aan geven, kan alleen maar goed zijn.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:36

marcolemar schreef:
janderegelaa schreef:
Het is buigen of barsten. Het is ook maar een enkel paard waar het echt bij lukt want in de afgelopen jaren zijn er maar een paar paarden bij haar GP geworden terwijl ze er echt héél veel uitgeprobeerd heeft.

1 daar van Redford waarschijnlijk was al na het verr. onderzoek wat onregelamtig, dit hebben ze niet genoeg tijd gegeven, hierdoor kreeg hij die blessure weer terug... En in mijn ogen had dat beestje ook weer niet het laatste aan talent Knipoog

Ictenos bleek niet helemaal de juiste instelling te hebben voor de echte topsport...

Misselijk volg deze topic al een tijdje, gelukkig dus niet alles. Dit heb ik al vaker gezegd en blijkbaar niet vaak genoeg,

Onafhankelijk van een trainingsmethode is niet elk paard geschikt voor het allerhoogste niveau. En de reden daarvoor kan heel divers zijn. Als iedereen, ook mensen per definitie perfect zijn om op het hoogste niveau te presteren, waarom gebeurt het dan niet? Nou? Omdat we, en paarden ook, niet perfect zijn. Hoeveel topsporters halen ook niet het ultime hoge niveau, op hebben blessures vlak voor het doorbreken tot het hoogste treedje?

Dus laat de paarden die Anky heeft gereden in het verleden en niet tot eerste plek zijn gekomen met rust. En gooi het daarmee niet gelijk op de trainingsmethode. Bij elke trainer zijn genoeg paarden die het net niet halen en zeggen werkelijk helemaal niets over de training die ze hebben ondergaan.

veel plezier hier verder Doei, doei

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:14

Osmium had wel degelijk de kwaliteiten voor het hoogste niveau en hij is daar geblesserd geraakt aan zijn nek. Ik ben natuurlijk geen dierenarts maar het is wel heel voor de hand liggend als je deze trainingsmethode gebruikt, dat het ook hierdoor ontstaan is want je rekt niet alleen een spier op maar creert ook meer ruimte tussen de wervels omdat de spier langer wordt.

Ik ben niet zozeer tegen het trainings systeem alleen vind ik dat het "evidence based" moet zijn.
Als Sjef en Anky alle verhalen en tegen argumenten uit de wereld willen hebben zouden ze bijvoorbeeld een scan of rontgenfoto van Bonfire's hals openbaar moeten maken waarop totaal geen schade te zien is. Maar dat doen ze niet.

Verder zegt Sjef dat ze het niet doen bij paarden jonger dan 6 jaar. Ik weet niet of je in de Brabanthallen 2005 bent geweest maar daar werden de 4 jarige hengsten van Ed en HP wel degelijk op die manier "losgereden".

Op het mentale vlak kan er ook een hoop mis gaan, neem Terlia, United en Sandreo maar als voorbeeld. Die willen gewoon echt niet meer.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:20

Dat is helemaal geen slap gelul QQQQ zij heeft niet op grand prix niveau gereden en dat maakt wel degelijk het verschil of je erover kunt oordelen of niet. Zij verdiend ook haar brood aan LDR zij het in de hetze ertegen.

Ik zeg alleen en dat geld voor iedereen als je denkt dat je het beter kunt kom op laat maar zien. en waar meer kn je je laten zien dan in de wedstrijdring.

Ik praat de extremiteit in het rijden absoluut niet goed.
Ik zeg echter wel dat er een heel verschil zit in het trainen van een B paard als in het trainen van een GP paard. Allebei zijn even belangrijk maar het verschil is er gewoon. en het is moeilijk oordelen over een passage als je hem nog nooit gereden hebt, of over een galopwissel om de pas. En al helemaal over de GP, ik hoorde ruiters al klagen in het Z2 over de vele galopwissels die ze moeten maken laat staan in de gp net iest meer.
Daarom is het ook knap banketstaaf van die Thiel om een DVD te maken,zou het antwoord van van grunsven een dvd zijn over de rijkwaliteiten van thiel.

Iedereen mag iets zeggen over, maar oordelen is verrekte moeilijk als je neit zelf daar gereden hebt en gevoeld. En wie heeft er wel op dat niveau gepresteerd wiens mening genegeerd wordt?
En bovendien niet ieder paard is gechikt voor ldr, hypewrflexion en niet ieder paard is geschikt voor star bovenin. training spits je toe op je paars.

Ik vind de website van theresa heel leerzaam alle lof daarvoor maar objectief is die ook niet maar eenzijdig richting anti kant.

Natuurlijk zijn er helaas paarden die er op afknappen. En nogmaals ik ben echt ANTI extreem op de boog rijden dat vind ik belachelijk en dat mag van mij verboden worden. Maar dat bereik je nooit want je weet niet wat er achter de schermen gebeurd en blijft gebeuren want reken maar dat het op de meeste handelsstallen er hard aan toegaat. In de vorm niet goed schiks dan maar kwaadschiks. We kunnen nog zo erover schreeuwen doen en willen we bereiken niks.

Kijk maar naar zeehonden, walvissenvangst tot het tijdens de vakantie aan de book knuppen van een hondje noem maar op. Dierenleed is overal en blijft ook altijd bestaan. We hoeven onze ogen niet te sluiten ervoor maar die beesten krijgen nog goede verzorging en dergelijk wat ik van die arme zeehonden, walvissen en hondjes niet kan zeggen.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:18

janderegelaa schreef:
Osmium had wel degelijk de kwaliteiten voor het hoogste niveau en hij is daar geblesserd geraakt aan zijn nek. Ik ben natuurlijk geen dierenarts maar het is wel heel voor de hand liggend als je deze trainingsmethode gebruikt, dat het ook hierdoor ontstaan is want je rekt niet alleen een spier op maar creert ook meer ruimte tussen de wervels omdat de spier langer wordt.

Ik ben niet zozeer tegen het trainings systeem alleen vind ik dat het "evidence based" moet zijn.
Als Sjef en Anky alle verhalen en tegen argumenten uit de wereld willen hebben zouden ze bijvoorbeeld een scan of rontgenfoto van Bonfire's hals openbaar moeten maken waarop totaal geen schade te zien is. Maar dat doen ze niet.

Verder zegt Sjef dat ze het niet doen bij paarden jonger dan 6 jaar. Ik weet niet of je in de Brabanthallen 2005 bent geweest maar daar werden de 4 jarige hengsten van Ed en HP wel degelijk op die manier "losgereden".

Op het mentale vlak kan er ook een hoop mis gaan, neem Terlia, United en Sandreo maar als voorbeeld. Die willen gewoon echt niet meer.

En dus is Vanitas doodgereden door Annemarie Sanders doordat ze een buitenbak had en geen warme binnenbak (overleden aan bevangenheid), en is Cabochon zo gigantisch hard vastgehouden door Coby van Baalen dat we er nooit meer iets van gehoord hebben na een gecompliceerde kaakbreuk.....

Tuurlijk...

Zelf nooit een paard geblesseerd gehad zeker.......................

Beetje domme en kort door de bocht zijnde reactie meneer...

Jeetje ben benieuwd wat Leida toendertijd met Farrington heeft uitgehaald..................

Oh nee, bovengenoemde gevallen zijn ongelukken.... want ze rijden geen LDR. Ach gut
Laatst bijgewerkt door Mireille1970 op 14-08-06 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:22

janderegelaa schreef:

Kijk even naar de onderstaande foto
Afbeelding

Dit is ook hyperflexion, probeer het eens bij jezelf zover mogelijk te doen en zet het dan vast met een touw. Als je het vaak genoeg doet gaat je spier rekken of...scheuren.

De binnenbak van Anky en Sjef kent geen deuren waarmee je jezelf van enig zicht kunt ontdoen... Die kun je dus net zo goed open laten.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:59

Jeetje ben benieuwd wat Leida toendertijd met Farrington heeft uitgehaald..................

Weet het niet van elk paard helaas, van Farrington wel. Jij blijkbaar niet.
Farrington heeft zijn been gebroken omdat hij vast lag onder zijn staldeur.

In mensenziektes zou Osmium een nekhernia hebben en die krijg je door overbelasting. Aangezien hij het daar opgelopen heeft komt het ook gewoon door hyperflexion alleen mag je dat niet zeggen.

En natuurlijk is het zo dat je overal excessen hebt. In deze situatie gaat het erom dat Sjef zijn methode behoorlijk agressief en ongenuanceerd verdedigt, niet met medische feiten onderbouwd.
Ik zie dus ook niet in waarom ik er geen ongenuanceerde dingen over mag zeggen.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:05

janderegelaa schreef:

Weet het niet van elk paard helaas, van Farrington wel. Jij blijkbaar niet.
Farrington heeft zijn been gebroken omdat hij vast lag onder zijn staldeur.

In mensenziektes zou Osmium een nekhernia hebben en die krijg je door overbelasting. Aangezien hij het daar opgelopen heeft komt het ook gewoon door hyperflexion alleen mag je dat niet zeggen.

En natuurlijk is het zo dat je overal excessen hebt. In deze situatie gaat het erom dat Sjef zijn methode behoorlijk agressief en ongenuanceerd verdedigt, niet met medische feiten onderbouwd.
Ik zie dus ook niet in waarom ik er geen ongenuanceerde dingen over mag zeggen.

Van Farrington is ook bekend, en zo weet ik het wel van meer. De reden die jij geeft voor het verhaal van osmium gaat nergens over.

Osmium heeft er niet lang gestaan, hij heeft daarvoor veel langer bij een andere amazone gestaan, misschien heeft hij het daar opgelopen? Ik ken ook iemand die een rughernia bleek te hebben en dat toch niet bij de laatste baas had opgelopen...

We discussieren hier over het hoe en waarom van LDR en wat we vinden van de stelling van Thiel. SUGGEREREN over blessures is dan ook een niet-relevante toevoeging. Om ontopic te blijven moet je met feiten komen, niet suggereren!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:15

Ik weet het niet hoor maar dit hele topic is niet on topic...

Heb meer het idee dat het fans van Anky tegen de rest van de wereld is eigenlijk.

Maar goed, om on topic te blijven. Een stukje terug heb ik een foto neergezet van een paard waarvan het hoofd op een paar graden na ondersteboven gehouden wordt in het kader van hyperflexion. Wat vind jij daar dan van?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:36

Het wordt nu wel een beetje stil aan de overkant...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:41

Tja... op kantoor moet ook nog gewerkt worden, en ik ben bijna klaar dus zal wat moeten doen om ook om 5 uur weg te kunnen...

Ik vind het compleet nutteloos om op een foto te gaan reageren. Sorry.

Kom met ervaringen: hoeveel paarden heb je klassiek gereden en hoe en wat voelde je, en hoeveel ervaringen staan daar tegenover met LDR?

Waarom hoor ik je praten over de paarden die het niet gered hebben in de schoolbanken bij het SA-team, terwijl je heel goed weet dat er veel meer teams zijn die niets met LDR te maken willen hebben en er minder GP hadden, en toch veel meer nog geprobeerd hebben...

Als je het ene weet en je je het andere afvraagt, ervaar het dan...

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:04

En hoeveel mensen zitten er niet thuis met hernia in nek. Een collega van mij had een dubbbel nekhernia gekregen op het werk notabene een kantoorbaante hele dag zitten, nooit zwaar werk gedaan nooit gesport.
nee die vlieger vind ik niet opgaan.

Natuurlijk is het met de neus op de boeg rijden niet echt goed, aan de andere zijde kan ik bijna niet geloven dat een anky persoon die toch heel veel gewonnnen heeft met salinero bewust haar paard zo traint opdat hij kans op blessures krijgt en derhalve nooit meer iets kan winnen en dat alleen voor die paar euros die ze op wedstrijd wint. Dan kan ze beter voor een paar miljoen sallie verkopen heeft ze meer rendement.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:04

Mireille,

Ik vraag je alleen om te reageren op een foto waar de rollkur uitgevoerd wordt. Als blijkbaar Anky fan zijnde snap ik dat je hier niet negatief op wilt reageren.

Wat Anky en Sjef doen en bereikt hebben vind ik niet knap. Ik vind het knap als iemand een jong paard kan uitzoeken en zelf kan opleiden. Zij zijn in de gelukkige positie dat er ten eerste de mogelijkheid ( zowel financieel als door sponsors ) is om goede paarden te kopen. Daarbij zijn ze over het algemeen al een heel eind geschoold ( Salinero, Painted Black, Krack C ) dus ze hoeven het kaf niet meer van het koren te scheiden.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:07

@ Kafue: en toch rijdt ze zo. Salinero zal ze niet meer in de blessure trekken. Het is meer de weg naar de top waar het fout kan gaan dan wanneer ze er eenmaal zijn.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:45

Mensen, rustig aan, niet elkaar in de haren vliegen om waarheden en onwaarheden. Dienstongevalletjes gebeuren nu eenmaal, en ach als het mis gaat... geef je het paard de schuld dat het niet helemaal aan de eisen voldeed.
Als ruiter/trainer of amzazone met een paar medailles kun je jezelf dat prima veroorloven. Maar met modder gooien naar elkaar helpt niet echt en vertroebelt een leuk gesprek.
Het ging over een trainingsmethode, dacht ik? en niet over wie wat verkeerd zegt of doet of vindt.
Als alleen paarden in de top uitbrengen telt, dan vrees ik dat de paardenslager het druk gaat krijgen. Een groot deel van NL rijdt thuis, en wil geeneens wedstrijd rijden. Zij rijden proeven, en richten zich niet op de concurrentie met wie dan ook.
Deze mensen zijn soms verdraaid aardig in staat dingen voor elkaar te krijgen met hun paarden, en smaken verschillen natuurlijk maar persoonlijk zie ik graag een vrolijke ruiter en paard. Gratieus, edel, fraai en gelukkig en in staat om de oefeningen te doen die gevraagd worden, een meedenkend paard met elan en een ruiter die weet wat het paard aankan, dat je daarin grenzen gaat verleggen is begrijpelijk. Alleen dat velen kopietjes willen zijn van hun grote voorbeeld, en hoge bomen vangen nu eenmaal meer wind. Dat is de vraag of dat is wat men in deze tijd wil.
Deze prominenten bepalen wel degelijk wat er thuis in de bakken gebeurt, en niemand daar de meekijkt. De gemiddelde paardenbezitter heeft geen voldoende budget voor medische begeleiding, dat is een aanmerkelijk groot verschil.

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:25

gaan we weer...

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:26

En ik ben weer ik Haha!
Kafue schreef:
Natuurlijk is het met de neus op de boeg rijden niet echt goed, aan de andere zijde kan ik bijna niet geloven dat een anky persoon die toch heel veel gewonnnen heeft met salinero bewust haar paard zo traint opdat hij kans op blessures krijgt en derhalve nooit meer iets kan winnen en dat alleen voor die paar euros die ze op wedstrijd wint. Dan kan ze beter voor een paar miljoen sallie verkopen heeft ze meer rendement.
En daar komt die vreemde dubbele bril eens duidelijk naar voren...

Aan de ene kant vind je het extreem LDR rijden echt niet goed, maar als Anky het doet, dan zal het wel in orde zijn, want die heeft al zoveel gewonnen.

DAT is pas slap gelul.

Leuk ook dat je Ulrike zo aanvalt, terwijl je niet eens weet op welk niveau zij oefeningen heeft gereden. Klaus Balkenhol heeft alle oefeningen ook op wedstrijden gereden en traint nu nog, en deze man deelt de visie van Ulrike. En zo zijn er meer, maar dat heeft voor jou zeker geen waarde meer, want ja Ulrike rijdt toch niet internationaal GP?

Wake up. Het zijn niet enkel Theresa en Ulrike die deze meningen hebben. Er zullen echter niet veel van de huidige top bereid zijn om zich hier, zoals Balkenhol, vierkant achter te scharen, want vele juryleden kijken bijv ook op naar de Anky's. Helaas is een jurysport erg politiek getint (zie ook de Hoefslag "Dressuur Lifestyle", bewaarnummer 2).

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:36

janderegelaa schreef:
Mireille,

Ik vraag je alleen om te reageren op een foto waar de rollkur uitgevoerd wordt. Als blijkbaar Anky fan zijnde snap ik dat je hier niet negatief op wilt reageren.

Wat Anky en Sjef doen en bereikt hebben vind ik niet knap. Ik vind het knap als iemand een jong paard kan uitzoeken en zelf kan opleiden. Zij zijn in de gelukkige positie dat er ten eerste de mogelijkheid ( zowel financieel als door sponsors ) is om goede paarden te kopen. Daarbij zijn ze over het algemeen al een heel eind geschoold ( Salinero, Painted Black, Krack C ) dus ze hoeven het kaf niet meer van het koren te scheiden.

Blijkbaar nog nooit een post van mij gelezen? Ik ben geen Anky-fan, ik ben een liefhebber van paardensport, dat is iets heel anders.

Wat hierboven staat slaat wederom kant noch wal. Het blijft knap om een paard zo af te richten (en hélemaal als er eerst jaren een ander op heeft zitten rijden). Daarbij hebben ze zich die positie eigen gemaakt, zoals vele anderen, door die sporen te verdienen door jarenlang alles zelf af te richten en uren, dagen, weken, maanden, jaren geduld te hebben en kilometers te maken. Dat daar nu vruchten van geplukt worden is alleen maar eerlijk.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:38

QQQQ schreef:
En ik ben weer ik Haha!
Kafue schreef:
En daar komt die vreemde dubbele bril eens duidelijk naar voren...

Aan de ene kant vind je het extreem LDR rijden echt niet goed, maar als Anky het doet, dan zal het wel in orde zijn, want die heeft al zoveel gewonnen.

DAT is pas slap gelul.

Leuk ook dat je Ulrike zo aanvalt, terwijl je niet eens weet op welk niveau zij oefeningen heeft gereden. Klaus Balkenhol heeft alle oefeningen ook op wedstrijden gereden en traint nu nog, en deze man deelt de visie van Ulrike. En zo zijn er meer, maar dat heeft voor jou zeker geen waarde meer, want ja Ulrike rijdt toch niet internationaal GP?

Wake up. Het zijn niet enkel Theresa en Ulrike die deze meningen hebben. Er zullen echter niet veel van de huidige top bereid zijn om zich hier, zoals Balkenhol, vierkant achter te scharen, want vele juryleden kijken bijv ook op naar de Anky's. Helaas is een jurysport erg politiek getint (zie ook de Hoefslag "Dressuur Lifestyle", bewaarnummer 2).

Dat is pas een dubbele bril, want was juist JIJ niet van mening dat ervaring en wat je kan niet bijdragen aan het hebben van een mening en dat omzetten naar een feit...