Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarliesR schreef:Nefertarie; kan me voorstellen dat je blij wordt van (delen) van de foto's! Zeker met je uitleg erbij!
Paar puntjes die mij misschien nog opvallen is dat je arm/teugels heel mooi op één lijn hebt, Als je nu ook nog hak, heup, hak netjes op één lijn hebt wordt het helemaal netjes! (het ziet er nu voor mij uit alsof je een beetje naar stoelzit neigt) En op een paar van de foto's kijk je een beetje naar beneden.
En een paar hele nuttige bijdragen over ontspannen en loslaten op de juiste plekken in je lijf. Erg inzichtvol
Evelijn schreef:@kristie14, ik weet natuurlijk niet hoe het hiervoor eruit heeft gezien... maar wat mij meteen opvalt is dat je je armen recht naar voren uitsteekt. Je hebt niet je bovenarm langs het lichaam en dan knik bij je elleboog. Waardoor je minder goed je arm en hand kan ontspannen... zo kan de aanleuning nooit optimaal worden. Dat zie je ook terug in zijn hals.. op 0:58 zie je nog een onderhals. Zou juist nog niet gaan doorzitten... want volgens mij kan je zo nog niet de activiteit van de achterbenen vast houden.
0_saskia_0 schreef:@kristie
Ik vidn het er vrij gespannen uit zien. Niet over de rug wat zich uit in een onderhals en hele gespannen staart. Wat mij ook opvalt is dat je zelf ook gespannen lijkt te zitten, alsof je jezelf forceert om netjes te zitten. Klopt dat? Zo ja, dan denk ik dat het al een heel verschil zal zijn als jij zelf gaat ontspannen. Is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaanIk heb er zelf ook veel moeite mee.. Je zit trouwens wel mooi stil in het zadel!
Ik zou je paardje ook liever wat langer in de hals zien. Probeer hem maar eens echt 'in' je hand te rijden, met het neusje wat meer richting de grond.
Je hebt wel mooi de rust erin, nu dat nog omzetten in ontspanning
Edit: heel offtopic maar ik heb even in je profiel gekeken, wat ben jij mooi!!
kristie14 schreef:Ik had nog beloofd foto's te laten zien van de vooruitgang en de stap terug naar de basis.![]()
Paard liep dus voornamelijk op de voorhand en VEEEEEL te diep. Na een paar weken gaat dit
al een stuk beter en weet ik vooral veel beter hoe ik het kan oplossen!
Dus nu: een dramatisch van slechte kwaliteit filmpje opgenomen met de mobiele telefoon maar ik was al dolblij dat mijn zusje even de wei in wilde komen![]()
[ Video ]
Dit was ongeveer in het midden van mijn training waarbij ik doorzit en met mijn zit steeds terug in
tempo probeer te rijden om hem op de achterhand te krijgen. Ik probeer hierbij zo min mogelijk in mijn handen te hebben. Ik moet zeggen het gaat steeds beter maar je ziet hem soms toch nog van het achterbeen aflopen.
Ook een punt is het loslaten van de binnenhand. Ik wil continu sturen met de binnenhand waardoor hij daar lekker op kan gaan hangen. Telkens weer BEWUST over nadenken dus. In zo'n enorm weiland is het natuurlijk nog moeilijker dan in de bak maar GEEN excuus!![]()
Nogmaals SORRY VOOR DE SLECHTE KWALITEIT maar ik wilde hem toch graag even met jullie delen zodat het ook een beetje beeldig is waar we mee bezig zijn.
Fry schreef:Beterschap Joolien!
Vandaag naar een paardje gekeken, zeker nog een 2e keer gaan!
Was wel even heeeeel anders dan die dikke, oude knol die ik nu rij.
Een slank (nog niet gespiert), jong beessie (4).
Wel super braafen het leuke, de eigenaar is zelf ook erg van het BLIJ rijden!!!