Waar is het gebleven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 11:43

Ansie schreef:
http://www.paarden-blaadjes.nl/dressuur/img-stelling-buiging/hulpen-buiging.jpg

Dit geeft het wel ongeveer weer wat ik bedoel;
Zie ligging van de benen, dus door binnenkant van de heup iets naar voren, binnenbeen op singel en buitenkant van de heup iets naar achter, buitenbeen fractie naar achter. Mijn schouders draai ik misschien wel wat meer mee dan wat dit plaatje laat zien.

oef. dit is een van voor naar achter plaatje :o
Een paard zet met zijn buitenachterbeen de wending in
niet binnenvoor...die hoef je ook niet te activeren
het gaat erom dat je het buitenbeen een signaal geeft te moeten wenden.
als je paard recht is (dus rechte lijn is hij recht) en je gaat met je lijf iets naar rechts incl je bekken...je buitenbeen lang (en komt automatisch achter de singel)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:43

murphy102 schreef:
Met alle respect, Setteke, maar als ik van iemand géén hoge pet op heb is het wel van Karin Retera. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

Dan kunnen we elkaar de hand geven, ik heb niet snel een mening over iemand, en nog minder snel een negatief beeld van iemand. Maar deze mevrouw. . . well ;)

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:45

nombrado schreef:
kvond even dit plaatje.
hier kan je misschien aan zien, wat ik bedoel met kanteling romp?
[ Afbeelding ]

Hier komt de binnenkant omhoog ondanks dat het paard in een soort rechterbuiging is? Bedoel je dat?
Ik hoop alleen dat een paard niet zo extreem onder mij beweegt haha!

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:47

nombrado schreef:
Ansie schreef:
http://www.paarden-blaadjes.nl/dressuur/img-stelling-buiging/hulpen-buiging.jpg

Dit geeft het wel ongeveer weer wat ik bedoel;
Zie ligging van de benen, dus door binnenkant van de heup iets naar voren, binnenbeen op singel en buitenkant van de heup iets naar achter, buitenbeen fractie naar achter. Mijn schouders draai ik misschien wel wat meer mee dan wat dit plaatje laat zien.

oef. dit is een van voor naar achter plaatje :o
Een paard zet met zijn buitenachterbeen de wending in
niet binnenvoor...die hoef je ook niet te activeren
het gaat erom dat je het buitenbeen een signaal geeft te moeten wenden.
als je paard recht is (dus rechte lijn is hij recht) en je gaat met je lijf iets naar rechts incl je bekken...je buitenbeen lang (en komt automatisch achter de singel)

Maar dat signaal kan je dan toch prima geven als je buitenbeen naar achter ligt, zoals in mijn situatie?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 11:51

Ansie schreef:
nombrado schreef:
kvond even dit plaatje.
[ Afbeelding ]

Hier komt de binnenkant omhoog ondanks dat het paard in een soort rechterbuiging is? Bedoel je dat?
Ik hoop alleen dat een paard niet zo extreem onder mij beweegt haha!

als het paard op het plaatje nog in beweging was...en dus niet de sliding stop had gemaakt :D , had ie met deze buiging in zijn romp keurig een volte naar rechts kunnen maken
buiging en stelling is al goed. (en er zit niemand op op hem met een bit die kant op te buigen aan zijn hoofd)
en de binnenkant van de romp iets hoger dan buitenkant.

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:03

Even tussendoor, ik moet altijd zo lachen om deze man.. ik versta er geen zak van maar toch blijf ik altijd kijken naar zijn filmpjes. Hier een voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=M8nLrUQmKiQ (de intro even overslaan..vanaf 1.00 min begint hij te praten)

En let ook op de paarden die altijd zo rustig naast hem staan, geven geen kick, terwijl hij heel uitbundig en druk staat te doen.
Tja, hij zal best wel goede dingen uitleggen, jammer dat ik er zo weinig van begrijp. Ook jammer dat we niet zo'n Nederlander hebben die het op zo'n manier uit kan leggen :D :')

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:08

nombrado schreef:
nombrado schreef:
kvond even dit plaatje.
[ Afbeelding ]

als het paard op het plaatje nog in beweging was...en dus niet de sliding stop had gemaakt :D , had ie met deze buiging in zijn romp keurig een volte naar rechts kunnen maken
buiging en stelling is al goed. (en er zit niemand op op hem met een bit die kant op te buigen aan zijn hoofd)
en de binnenkant van de romp iets hoger dan buitenkant.

Nou ik ga eens op die romp letten als ik het paard aan de longe rond laat stappen.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 12:09

haha, het zou een pre kunnen zijn.
had je moeten zien op de SICAB, die spanjaarden zijn ook heel druk in praten en bewegen...paarden geven geen kick hahahhaha

ik wil daar trouwens wel wonen

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:19

Ansie schreef:
Even tussendoor, ik moet altijd zo lachen om deze man.. ik versta er geen zak van maar toch blijf ik altijd kijken naar zijn filmpjes. Hier een voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=M8nLrUQmKiQ (de intro even overslaan..vanaf 1.00 min begint hij te praten)

En let ook op de paarden die altijd zo rustig naast hem staan, geven geen kick, terwijl hij heel uitbundig en druk staat te doen.
Tja, hij zal best wel goede dingen uitleggen, jammer dat ik er zo weinig van begrijp. Ook jammer dat we niet zo'n Nederlander hebben die het op zo'n manier uit kan leggen :D :')

Moeders is Italiaans, zal ik er eens even voor gaan zitten en de clip vertalen?

nombrado

Re: Waar is het gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 12:20

jeetje Aillil, wat doe je dan in hemels naam in dit kouwe kikkerlandje..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:20

nombrado schreef:
had je moeten zien op de SICAB, die spanjaarden zijn ook heel druk in praten en bewegen...paarden geven geen kick hahahhaha

Waar :P

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 12:21

Ailill schreef:
nombrado schreef:

hier
http://www.youtube.com/watch?v=M8nLrUQmKiQ

kdenk dat ik dan niet meer op bokt te vinden ben
nu vlucht ik voor iedere bui naar binnen
of mijn koude handen op te warmen aan het toetsenbord hahahahaa
Laatst bijgewerkt door nombrado op 22-12-12 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:22

nombrado schreef:
jeetje Aillil, wat doe je dan in hemels naam in dit kouwe kikkerlandje..

Dat vraag ik me ook af. . . nee serieus, mijn ouders hebben ooit het besluit genomen om in Nederland te gaan wonen, eeuwig zonde.

Ik roep al jaren dat ik hier weg wil, was de afgelopen 6/7 jaar ook meer weg dan thuis, maar toch. Ik ga die clip eens bekijken en vertalen :)

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:23

Als je tijd hebt ;), dan weten we meteen of ie geen onzin loopt te verkondigen haha!
Ik kan er wel wat dingen uit halen, vanwege de vele gebaren, over diagonaal en ook over de manier van meezitten met de galopbeweging (niet tegenhouden met handen).
Ik heb ooit eens een andere video van hem gezien, daar ben ik ook wel heel benieuwd naar, wat ie daar allemaal vertelt. Moet ik ff opzoeken.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:23

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:24

Ansie schreef:
Als je tijd hebt ;), dan weten we meteen of ie geen onzin loopt te verkondigen haha!
Ik kan er wel wat dingen uit halen, vanwege de vele gebaren, over diagonaal en ook over de manier van meezitten met de galopbeweging (niet tegenhouden met handen).
Ik heb ooit eens een andere video van hem gezien, daar ben ik ook wel heel benieuwd naar, wat ie daar allemaal vertelt. Moet ik ff opzoeken.

Geen probleem, het is een clip van 10 minuten toch? Ga niet ieder woord vertalen, maar een correcte samenvatting moet lukken.

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:25

Ailill schreef:
nombrado schreef:

Ik ken best een aantal leuke stallen in Italië, maar ze zoeken vaak twee of meer mensen.

IK IK IK IK wil mee 8-)
Laatst bijgewerkt door Ansie op 22-12-12 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 12:25

hahahahahahahaha we gaan naar spanjuhhhhhhhhhhh

kben weer ff weg, tis droog
rijuhhhhhhhhhhhh

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:29

Ansie schreef:
Ailill schreef:
Ik ken best een aantal leuke stallen in Italië, maar ze zoeken vaak twee of meer mensen.

IK IK IK IK wil mee 8-)

Lol, ik wil voorlopig nog niet naar Italië. Dat is meer een land voor mensen tegen de 50, om uit te rusten en van de zon te genieten :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:30

nombrado schreef:
hahahahahahahaha we gaan naar spanjuhhhhhhhhhhh

kben weer ff weg, tis droog
rijuhhhhhhhhhhhh

Viva Española!

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:33

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:34

http://www.youtube.com/watch?v=VkGcT1xh73M

Vanaf 7 minuten begint deze man het paard vanaf de grond te buigen terwijl de ruiter erop zit. Je ziet dan heel mooi dat de binnekant omhoog komt. De ruiter merkt dat eerst niet en denkt dat de linkerkant omhoog komt. Hij doet het ook nog eens met de kont van het paard naar de camera en dan kun je het nog duidelijker zien. Trouwens, het is iets van 6 filmpjes en gaat vooral over buiging en de manier van inwerken op het paard door de ruiter.
Ik ben het met het Nombrado eens dat je op een volte niet actief op de binnenkant moet gaan zien, maar eerder op je buitenzitbeenknobbel als je betere lengtebuiging wil. Bovendien is het dus beter voor de balans van het paard en kan deze beter voldoen aan lengtebuiging op de volte.

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:35

Ailill schreef:
Ansie schreef:
IK IK IK IK wil mee 8-)

Lol, ik wil voorlopig nog niet naar Italië. Dat is meer een land voor mensen tegen de 50, om uit te rusten en van de zon te genieten :D

Daar zijn we nog te jong voor idd. Bel me over 25-30 jaar nog ff ;)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 12:38

Ansie schreef:
Ailill schreef:

Daar zijn we nog te jong voor idd. Bel me over 25-30 jaar nog ff ;)

paard staat op gezadeld klaar...maar nog ff reageren

:o kloop toch al tegen de 50 -O- ;( :(:)

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:40

Dan ga jij alvast vooruit hahaahahah
Komen wij later