Ik vind dit persoonlijk wel netjes 
( ik kan zelf geen commentaar geven aan anderen)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik vind dit persoonlijk wel netjes 

joyce B schreef:lovesal, alleen wat houding dingetjes voor jezelf... pianohandjes, rechtop met duimen naar boven
En was je op de 1e foto aan het lichtrijden of doorzitten?
Omdat je wat voorover zit met iets bolle rug/schouders. Als je aan het doorzitten was zou je iets meer rechtop kunnen zitten en je schouders ontspannen laten afhangen. (borst vooruit/kin iets optillen, dan lift de recht meestal wel mee) Het lijkt nu alsof je aan het "remmen" bent
Geen aanmerkingen op aanleuning etc. maar misschien zijn er mensen die een kritischere blik hebben wat dat betreft

Moet ook maar eens voor mijzelf gaan zorgen met fysio/sportmassage en/of osteopaat 
)

Yamcha schreef:Vijf je arm.

Dus als je naar rechts wil, rechterhand naar achteren halen. Dat zie ik ook een beetje bij jou in de wending, voornamelijk foto 2. Je mag hem veel meer toestaan met je binnenhand (dus bewust je hand naar voren en iets opzij brengen en hem ruimte geven. Als je dan je buitenteugel er wel goed aanhoudt en met je binnenbeen aandrukt stuur je hem heel netjes met stelling de wending in. Wanneer je namelijk je binnenhand er te strak bijhoudt, blokkeer je zijn achterbeen met lopen en zal hij veel minder soepel en ruim gaan bewegen.
) is volgens mij dat je een knik in je polsen hebt. Je armen lopen netjes recht richting de paardenmond en dan zit er ineens bij je pols een knik die de rechte lijn doorbreekt. Probeer je polsen iets minder naar beneden te draaien, ze gewoon recht te houden. Dan werk je veel vriendelijker in op de paardenmond en vindt je paardje sneller het vertrouwen om los te laten.
Leuk paardje trouwens! Ladyson schreef:Ik heb ook laag en diep foto's en (heb toch even in je profiel gekeken) denk dat deze foto's jou ook veel meer zullen aanspreken. Wat ik als verschil zie is dat hij minder op de voorhand loopt, wat ik qua spieren merk is dat wij niet meer plat door de bochten racen maar een gecontroleerde galop hebben. Er staan hierbij geen galopsfoto's inderdaad, maar deze spieren moeten neem ik aan ergens te zien zijn?
Door deze foto's te plaatsen, waar zoals ik zelf al zei, dit niet mijn beste foto's zijn, ben ik vooral benieuwd naar het commentaar over het plekje achter de oren en loodlijn. Ik hoop op nog meer uitgebreide reacties van de anderen in dit topic.
Yamcha ik ben wel nog benieuwd naar mijn onderarm en polsen. Kan je dat verder uitleggen? Naar mijn idee draag ik mijn onderarm zelf, die opmerking snap ik niet helemaal. op de tweede foto zie ik inderdaad een vreemde knik.. Op die foto heb ik ook pianohandjes, gaat de knik niet vanzelf weg als ik ze netjes rechtop hou?

) Hier is het stuk bij de schoft ook ronder. Het achterbeen wordt actief gebruikt. Dit is een gang tussen stuwen en gedragen gaan in. Het paard is zeker nog niet sterk genoeg op het achterbeen om deze passen vol te houden in een normale draf..

Ik was niet ontevreden alhoewel ik 20 minuten te lang had ingereden omdat het zo uitliep!