Klopt, travers is echt de moeilijkste oefening die er is voor hem. En voor mijn gevoel is nog niet eens het dragen het lastigste, maar juist de buiging. Doe thuis ook eigenlijk alleen maar vanuit voltes 10meter, stukje travers, volte, travers en dan weer voorwaarts rijden.
Duwerig is die overigens meestal totaal niet, enkel als ik hem onvoldoende aan mijn been heb. Lang worden doet ie in middendraf, maar daar geef ik ook wel 'toestemming' voor in de proef omdat het gewoon een beetje een lang stuk is en er anders tactfouten optreden.
Dragen is ook een heel lastig stukje. Ik ben de video van de proeven nog aan het uploaden, is wel leuk om die ernaast te zien misschien. Hij gaat namelijk in de overgangen bijvoorbeeld wel heel duidelijk zitten, het is niet zo dat hij niet zakken wil achter. Maar in beweging komt ie eigenlijk zodanig te kort dat echt gedragen draven/galopperen gewoon zoo vreselijk lastig is voor 'm...Stukje bij beetje gaat het beter, we blijven oefenen maar hij begint wel een beetje tegen zijn grens aan te lopen soms heb ik het idee. Hoewel ik dan wel weer merk dat in de lessen het toch nog weer een stukje beter gaat dan op wedstrijd, dus er is nog wel hoop!
Ik heb bij jouw foto trouwens het idee dat je hem juist een fractie te scheef hebt staan. Ik zie de voorbenen van de achterzijde, dat zou niet moeten. De voorbenen moeten bijna recht op de hoefslag blijven (alsof ze rechtdoor gaan) en de buiging moet vanuit het lijf komen, niet alleen voor uit de hals en nek. Maar is een beetje lastig te zien aangezien ze haar hoofd verstopt heeft

Mmz, maar dan loop je natuurlijk weer er tegenaan dat ze niet zo lang in het lijf is en bijna niet meer op 4 sporen kan komen of niet?