Ilzas schreef:Nou bulck, dat geeft toch ook niet? Ik zou zeggen, kom met (bij voorkeur: nieuwe) argumenten.
Heb ik al voldoende gegeven. in dit topic alsmede in vele andere waar deze trainingstechniek aan de tand gevoeld wordt

Zolang mensen blijven denken in statische hokjes, wat een bewegingsdier dus niet is, kom je er niet uit.
Die rug bij toti is in beweging e en dat bij het niveau met de hoogste mogelijke verzamelingsgraad. Dus dat onderzetten kan enkel door een paard op de achterhand te rijden zodat deze wat kan kantelen in de bekken, daardoor gaan ze ook meer kunnen dragen. Dat met verzameling zorgt voor een golfbeweging (ja kan het ff niet neerschrijven wat ik bedoel), die vanuit de achterhand komt, door verzameling dus opwaarts neerwaarts doorkomt door de rug.
Hoe meer een paard op de achterhand gereden wordt hoe meer vrijheid de voorbenen krijgen en dat met een dier dat schoudervrijheid en veel knieactie heeft kan dan bewegingen geven als Toti laat zien. En ja die achterhand moet nog iets meer doorkomen, krijgt hij trouwens nog aftrek voor, maar verder blijft hij in het kader, met behoudt van ritme en een gang die gecultiveerd is naar het beste kunnen van dat paard.