Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
olafj schreef:Ja hij is 1.70m en weegt 675kg schoon aan de haak.Hij moest namelijk antibiotica, vandaar dat hij gewogen moest worden bij de vee-arts
Het is wel een gespierd paard en in goede conditie.
Mensen maken vaak de fout door te denken dat hun paard maar 500 kg weegt en daar door bekeuringen riskeren met de trailer.
erleyne schreef:Ik denk dat dat eerder om de 3500 kg regel gaat ( totaal off topic )
runningkawa schreef:Met rijbewijs B mocht kawa bij onze combi niet meer dan 600 kg wegen
maikeltje schreef:Ik vind dat ze met 1 jaar in de opfok thuishoren en niet in handen van mensen. Met 2,5 jaar in handen is vroeg genoeg, maar ja, da's mijn mening...
Vicky_88 schreef:als je met 2,5 jarige leeftijd rustig begint met zadelmak maken/inrijden (ongeveer 2/3 keer in de week in totaal nog geen half uur er mee bezig zijn) prima
Nadya schreef:Vicky_88 schreef:als je met 2,5 jarige leeftijd rustig begint met zadelmak maken/inrijden (ongeveer 2/3 keer in de week in totaal nog geen half uur er mee bezig zijn) prima
Nou, dan ben ik knap laat met mijn jonge Sammy, als ik dit allemaal lees.![]()
Nee hoor, ik vind dat echt veel te vroeg, zelfs om te longeren. Maar ik heb het gevoel dat we in herhaling gaan vallen in dit topic.
runningkawa schreef:Dat vind ik met 2,5 teveel
2 of 3 keer in de week longeren
En een half uur veel te lang, 10 min max.
Charos schreef:Totaal offtopic, maar dat is dus niet waar runningkawa ook bij rijbewijs B moet je kijken naar de MTM van je trailer ipv het gewicht waar je op dat moment mee rijd. Anders zou ik met mn B met azra in de trailer mogen rijden.
runningkawa schreef:Dat vind ik met 2,5 teveel
2 of 3 keer in de week longeren
En een half uur veel te lang, 10 min max.
runningkawa schreef:Auto weegt 1210 (mag 1500 trekken maar dat geld alleen met E)
trailer heeft een laadvermogen van 1200 kg (dus onder de 1210)
Trailer weegt 580 kg
Kawa mag dan nog 620 kg wegen om onder de 1200 laadvermogen te blijven