Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nadia
Oppermuts

Re: Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:41

AikePeer schreef:
Dat is denk ik ook het moeilijk op een forum als dit..
Vooral bij een gevoelig onderwerp als gewicht/overgewicht kunnen dingen snel verkeerd opgevat worden!
Discussiëren is normaal gesproken al moeilijk laat staan over internet.

Klopt, uhu, ben ik t mee eens, I agree Haha!
Als ik hier lees, zijn er toch wel mensen die weten waar ze mee bezig zijn en absoluut rekening houden met het paard. Maar dat neemt niet weg dat er ook ontzettend veel mensen zijn die dat niet doen, helaas!!!
Ik heb ook expres een merkzadel gekocht toen ik Ot ging rijden. Met een goedkoop zadel ben ik bang dat ik met m'n gewicht schade aan z'n rug toebreng. Dan maar iets meer geld uitgeven voor goede spullen...

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:43

Ik als slank meisje heb ook genoeg rotopmerkingen gehad hoor snoevie.. botje, graatje endergelijke..

Dan nog vind ik niet dat dat een reden mag zijn om maar niet te zeggen dat iemand TE zwaar is voor een paard/pony.. zou het paard/pony dan moeten lijden onder de ruiters onzekerheid?
Natuurlijk is het ook zo dat iedereen een andere opvatting van te zwaar heeft en dat die mening wel menselijk overgbracht moet worden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:45

ik heb dus al heel vaak gezegd dat je daar zeker een opmerking over mag maken,alleen is dat beetje respect dan te veel gevraagd?
het paard gaat voor,maar dan kan je dat toch op een rustige normale manier brengen.
niet dat jij dat niet doet!
maar veel mensen zien iemand die zwaarder is nog steeds als lelijk,dik,vies en lui

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:47

Het is ook nooit goed he Aike...te dun, te dik, te lang, te klein.
Gelukkig zijn er ook genoeg verschillende paarden voor ons allemaal... Haha!

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:49

Ja snoevie helemaal mee eens. Maar ik denk ook dat doordat er mensen zijn die hun mening zo tactloos brengen er door "jullie" al niet meer serieus geluisterd wordt naar meningen die wel goed bedoeld zijn. Niet geheel onbegrijpelijk!

@ lunawijffie nee inderdaad het is nooit goed! Vork

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:50

dat is precies wat ik duidelijk wilde maken,spijker op de kop!

maar toch probeer ik zelf altijd wel naar advies te luisteren hoor.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:09

Ja vind ik ook je kan altijd andere mensen om raad vragen jammer dat er altijd ook mensen zijn die dan tegen je liegen of die je voor schut zetten achter je rug om dat is nog het ergste lijkt mij.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:11

Moeilijk allemaal.
Ik ga me hier (zit op me werk) zo omkleden en dan de mooie witte dame wassen. Ze heeft morgen een rit in Heerlen, gelukkig heb ik maar 1 paard vandaag Haha!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:12

Oe een witte Tong uitsteken das altijd en verassing wat je aantreft in de stal mijn witje was erg goed in elke dag een andere kleur Tong uitsteken
Dan groen dan eens geel dan eens bruin Tong uitsteken lekkere he die witte toverballetjes Tong uitsteken

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:15

Valt mee hoor....ze heeft 24/7 een deken om en ze is vorige week nog gewassen. Dus lijf is schoon, nu alleen ff nek en manen en staart wassen....me mooie glimwijf!!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:16

lol

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:19

Zucht, ze is zo schattig....dat was een jaar geleden echt niet zo. Toen was ze 1 hoop ellende...

Maar ik dwaal af....deze gezellige volslanke dame gaat zich omkleden en naar t peerd. Misschien tot morgen???

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:27

ittheclown schreef:
Ja vind ik ook je kan altijd andere mensen om raad vragen jammer dat er altijd ook mensen zijn die dan tegen je liegen of die je voor schut zetten achter je rug om dat is nog het ergste lijkt mij.

idd. Liever iemand die zet dat hij me niet mag, dan weet ik daarmee om te gaan en andersom ook. (zij met mij)
Maar achter m'n rug om vind ik vreselijk.
Dan maar wat minder tactisch.

meisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:41

Je kan misschien wel zwaar zijn en mee rijden in de beweging van het paard,
of slank en tegen de beweging in zitten dan belast je hem denk ik meer mee in dit geval.
ben ik geen voorstander van hoor als er zware mensen op een paard zitten te rijden, heb
ik meestal tog wel medelijden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:46

hoe bedoel je meisje20,dat je het zielig vind als er zware mensen rijden?
wat noem jij zwaar,en waarom is het dan niet zielig als een lange sliert een paard in de weg zit?

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:53

Ik ben klein en weeg genoeg Haha! helaas. Nee ik ben mezelf ervan bewust, maar 10 kilo heb ik er niet snel vanaf.

2 jaar geleden ben ik 13 kilo afgevallen en helaas zijn er daarvan weer 12 aan. En of ik nou raar eet. Nee eigenlijk niet.

Ik zou meer willen gaan sporten, maar ik weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen. Ik fiets nu elke dag naar mijn werk 15 minuten heen, 15 minuten terug. Ik rij 4 x in de week paard en ik zou eigenlijk nog een uur willen beuken in de sportschool, maar de tijd ontbreekt echt.

Ach en we hoeven niet allemaal maatje 34 te zijn. Ik vind dat dikkere ruiters er ook moeten zijn en zolang je je paard niet in de weg zit wat is dan het probleem.

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:15

troostje hoor ik heb ook geen 34 en ik heb er ook geen last van. en ik weeg momenteel niet te veel maar ook ik heb een periode van 92 kilo gehad, gelukkig heb ik een barok type paard dus dat ging allemaal wel. op het moment is hij te dik dus we wisselen elkaar af. alleen was ik te zwaar van het bevallen van een tweeling wat erg lang duurde om weer een beetje in een normaal postuur en lijf te komen. maar geod uiteindelijk wel gelukt maar heb ook vaak genoeg mensen achter me horen snoeven van nou das zielig. heb maar nooit gevraagd wat nou zielig was ik of mijn paard.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 09:50

superhaffies schreef:
ik was al eerder actief in deze discussie, maar ik ben maar weg gegaan, omdat ik het vooral vond dat er toen die tijd alleen maar werd gezegd dat we moesten gaan afvallen ( heb ik ook gedaan Tong uitsteken maar niet daarom Vork maarja Knipoog 5 kilo eraf, moest ik hier ff melden van mezelf Clown )

maar ik vraag me nu dus nog steeds af, wat vinden jullie overgewicht?

Ronnie26 schreef:
superhaffies: Wat ik van overgewicht vind?

Nou ten eerste.. je regelt het zelf , tenzij het dan door
medicijnen ofwat anders komt. Maar je regelt voornamelijk zelf
hoe zwaar of licht je wilt wegen.

Maar dan vind ik dat mensen met te veel overgewicht er echt
wel wat aan moeten doen. Ten eerste is het ongezond ten
2de vind ik het er 'vatzig' Tong uitsteken uitzien en ik denk niet alleen ik.
En tja wat schiet je ermee op om dik te zijn?

nee.. niet wat ik van overgewicht vind..

maar hoeveel kilo vinden jullie overgewicht?

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 11:58

Dat verschilt heel erg..de ene is met 80 kilo dik en de andere slank Knipoog Ik denk dat je het beste de BMI aan kan houden..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 12:18

steeffie schreef:
Dat verschilt heel erg..de ene is met 80 kilo dik en de andere slank Knipoog Ik denk dat je het beste de BMI aan kan houden..

klopt helemaal Clown

ik heb een foto geplaatst en er was iemand die mij niet dik vond Haha!
maar ik weeg wel 84 kg[net gewogen Cool ] met een lengte van 173cm

mij schatten ze meestal lichter,waarschijnlijk omdat het meeste gewicht op billen en benen zit?
ik pas nog steeds in maatje 40 maar ben dus wel te zwaar Knipoog

voor mijn zwangerschap schommelde ik tussen 65kg en 70 kg en toen ging het er ook makkelijk af als ik een weekje druk bezig was en minder snoepte Clown
maar nu boven de 40,gaat dat niet meer op Sigaar
de kilo`s blijven nu zitten waar ze zitten en ik ben nog steeds druk bezig,dus aan de beweging zal het niet liggen Haha!

en verder zoek ik geen excuus,want bij mij komt het pondje door het mondje Haha!

en ik voel me er nog uitstekend bij,zou dat niet meer het geval zijn dan zal ik gaan lijnen,maar daar heb ik nu geen behoefte aan

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 12:33

Ik vond je er ook niet erg dik uitzien hoor!

Overigens is ook de BMI niet zaligmakend..ik ben volgens mijn BMI te licht, terwijl het gewicht wat ik nu heb gewoon "normaal" is voor mij. Heb denk ik lichte botten ofzo Knipoog

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 12:49

BMI is niet 100% de waarheid. Je kunt natuurlijk volgens je bmi te zwaar zijn maar niet te zwaar zijn voor je paard. Je kan volgens je bmi een goed gewicht hebben maar dan toch te zwaar zijn voor je paard.

meisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:05

snoevie je moet nog een keer me bericht lezen.
ik zei dat dunne mensen een paard ook in de weg kunnen zitten.
net als er bv een pony van 1.40 een griet van 90 kg op zit, dan
vind ik niet kunnen.

friesepietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:16

Tsja, iedereen denkt dan zijn of haar paardje het (over-)gewicht wel zal trekken. En inderdaad rit na rit komt het paard weer goed door. Maar is het paard echt fit en gelukkig? Denk het niet!!! Onderzoek én jarenlange ervaring leert dat een paard niet kan omgaan met ruiters zwaarder dan 95 kilo. Dat is dus gewoon max. laadvermogen. Niet voor één ritje (je mag je oma er best een keer op hijsen), maar voor regelmatig werk ben je boven de 95 kilo gewoon te zwaar.

Weet jij het beter?!? Kijk eens om je heen! Wat denk je dat Anky weegt, of Edward?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:19

friesepietje schreef:
Tsja, iedereen denkt dan zijn of haar paardje het (over-)gewicht wel zal trekken. En inderdaad rit na rit komt het paard weer goed door. Maar is het paard echt fit en gelukkig? Denk het niet!!! Onderzoek én jarenlange ervaring leert dat een paard niet kan omgaan met ruiters zwaarder dan 95 kilo. Dat is dus gewoon max. laadvermogen. Niet voor één ritje (je mag je oma er best een keer op hijsen), maar voor regelmatig werk ben je boven de 95 kilo gewoon te zwaar.

Weet jij het beter?!? Kijk eens om je heen! Wat denk je dat Anky weegt, of Edward?

en wie ben jij,stel jezelf eens voor Haha!

ik vind de 2 namen die je noemt een beetje uitgezocht hoor Sigaar zo lust ik er nog wel een paar!

ik ken er ook die zwaarder zijn vooral in de springsport Knipoog