Karl66 schreef:Dat zei ik ook niet. Ik zei dat springruiters het op de wedstrijd wel gebruiken, en dat dressuurruiters het ook bij de zwaardere oefeningen toepassen (en die rijden ze niet enkel op de wedstrijd).Q, tijdens de proef rijden de dressuurruiters hun paarden echt niet in LDR houding, maar een aantal mensen roepen wel dat het paard dan als gevolg van de LDR-training op de voorhand loopt.
Kafue schreef:Ik vermoed dat wij het vrijwel eens zijn, met dat verschil, dat ik hetgeen jij LDR noemt "wat ronder instellen" noem, en LDR, rollkür, hyperflexion zie als verschillende woorden voor exact hetzelfde.Allereerst is het gemakkelijker om even het woord Hyperflexion te vertalen = overrekken. Dus alles waarin je gaat overrekken zou je hyperflexion kunnen noemen. Maar ik noem voor mijn gemak het rond rijden maar dan met de neus op de boeg hyperflexion, naar mijn bescheiden mening behoor je daar een paard niet te rijden aangezien dit dus echt echt overrekken is en dat is slecht.
Maar een beetje rond instellen van hals noem ik dan LDR, maar ook een iets meer voorwaarts neerwaarts en rond houden schaar ik er ook maar onder aangezien me heel duidelijk is geworden op een ander forum dat zodra de hals niet meer recht is en de neus dreigt te gaan richting achter de loodlijn men dit alldr noemt en o jee das slecht.
Zoals jij het uitlegt, rijdt jij in mijn ogen géén LDR.