Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

(voor de mensen die het niet zien, mijn teugel hangt los. Deze foto is gewoon als grapje bedoelt
ze neemt zelf deze houding aan en het heeft niks met mijn hand te maken)
Deze foto's zijn gemaakt toen ik eigenlijk wilde uitstappen, maar de eigenaar wilde nog wat foto's maken met moeders (die op de eerste foto eigenlijk voorop loopt, heb haar er alleen afgeknipt ivm privacy). Oja, en ik zit inderdaad heel kort, beugels zijn al een gaatje langer ondertussen
Ik ben springhouding gewend, dus het is wel lastig om te wennen aan langere beugels.
Paard is niet in beweging en kan er dus weinig over zeggen.
ben heel erg benieuwd op het effect dat dat op je houding (stoelzit) heeft! Als je zelf in balans op je paard wil zitten probeer je je hakken, heupen, schouders op 1 verticale lijn te hebben, maar je beugels zijn zo kort dat het voor jou fysiek onmogelijk is om op die manier op het paard te zitten. Probeer je zelf maar eens voor te stellen dat je je hakken onder je lichaam zou willen brengen met die beugellengte.
die mag best aan het werk gezet. Zodra hij die activiteit krijgt wordt het ook een stuk makkelijker voor hem om na te geven. Niet vergeten om verbinding te houden met de teugels he, zodat hij je hand ook echt kan opzoeken?
bertie schreef:ALARM!Visitor schreef:
[ Afbeelding ]
Zeg, wat is dit nou?!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
waar heb je dit plaatje vandaan?![]()
Dit is dus helemaal verkeerd om! Dit plaatje is FOUT!!![]()
![]()
![]()
![]()
De loodlijn is die rechte lijn naar beneden.
We willen juist dat een paard met de neus VOOR de loodlijn is!
Dit is een FOUT plaatje!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
We willen dat een paard met de neus vóór de loodlijn loopt! Vóór die vertikale lijn!
Ik ga morgen op zoek naar een goed plaatje, ga nu naar bed.
Iemand die een goed plaatje plaatst, vannacht?
Aleeneh schreef:[ Afbeelding ]

Qua rijden zou ik eerst zelf leren loslaten van voren, geeft hem de ruimte zijn neus er uit te doen en ga lekker voorwaarts rijden. Liever ontspannen met de neus voor de loodlijn dan gespannen "in de krul"!! veel voltes, slangevoltes, 8'jes etc. gaan rijden. Probeer zelf je hand goed naar voren te houden, en te ontspannen in je armen. Dus niet met druk naar beneden dwingen, maar juist door lekker voorwaarts te rijden proberen hem te activeren van achter en vanuit zijn eigen lijf in een goede aanleuning te komen. Natuurlijk kan je wel vragen, maar dan ook echt vragen. Lizzii schreef:pien_2010
Ik vind het een erg mooi fimpje. Ik ken de oefeningen in Nederland niet die ze vragen op dit niveau maar ik woon in Frankrijk en ik zie hier in de proeven zowat dezelfde oefeningen terug.
Een GROOT verschil : Er wordt vaak met gogh gereden (jaja is hier ook tijdens de wedstrijden toegestaan) en verder zie ik ook vaak jonge ruiters op laag niveau al met stang en trens
. Wat is een gogh? Is dat een Nederlands woord (dat ik toevallig niet ken) is dat een Waals- of een Frans woord.
.

. De afdruk van de achterhoef komt mooi in de afdruk van de voorhoef terecht. De staart is ontspannen hoewel hij het bekken toch niet echt kantelt.