duidelijke foto paard die goed 'door de rug' loopt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: duidelijke foto paard die goed 'door de rug' loopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:27

Jullie krijgen morgen trouwens nieuwe foto's van hem en van de 2 andere die ik rijd Lachen
Bij Max weet ik nu wel hoe het eruit moet zien, maar beetje controle kan geen kwaad Knipoog
Die andere 2 heb ik nog wel eens moeite mee om ze goed te houden..

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:29

Yamcha schreef:
Is eigenlijk wel gerelateerd aan elkaar. Het kan zijn dat je nog iets spanning in de kaak voelt. Vaak is dan de onderrug nog net niet helemaal los. (kan net een fractie zijn hoor, maar dat voel je terug in de mond) Als je dan wat meer VW NW gaat rijden, en het paard even goed losrijdt, is de spanning in de kaak ook weg.
En soms moet je even wat overtuigen met je kuit... even dat binnenachterbeen er iets meer bij. Wil ook vaak helpen... Haha!

Maar een paard wat door de bouw makkelijk op de voorhand valt, kan ook netjes de rug gebruiken, maar dan moet je meer aanzetten tot stuwen... Been erbij!!!

Maar als hij zich van het achterbeen afduwt komt soms het been ver achter de massa en loopt hij als het ware van het achterbeen af, dan kan je been erbij blijven houden, dan moet je van voren toch ook wel dit stuwen enigzins 'opvangen'. Alleen been doet de truuc hem niet om hem van de voorhand af te krijgen?

Of heb ik nu heel ander begrip van stuwen dan jij? Kan ook dat daar verwarrig bij mij zit Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:29

Cool!!! Go jij! Go jij!
Ik ben een groot fan van Max. Hij wordt al aardig sterk van achteren, begreep ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:34

Skipper schreef:
Yamcha schreef:
Is eigenlijk wel gerelateerd aan elkaar. Het kan zijn dat je nog iets spanning in de kaak voelt. Vaak is dan de onderrug nog net niet helemaal los. (kan net een fractie zijn hoor, maar dat voel je terug in de mond) Als je dan wat meer VW NW gaat rijden, en het paard even goed losrijdt, is de spanning in de kaak ook weg.
En soms moet je even wat overtuigen met je kuit... even dat binnenachterbeen er iets meer bij. Wil ook vaak helpen... Haha!

Maar een paard wat door de bouw makkelijk op de voorhand valt, kan ook netjes de rug gebruiken, maar dan moet je meer aanzetten tot stuwen... Been erbij!!!

Maar als hij zich van het achterbeen afduwt komt soms het been ver achter de massa en loopt hij als het ware van het achterbeen af, dan kan je been erbij blijven houden, dan moet je van voren toch ook wel dit stuwen enigzins 'opvangen'. Alleen been doet de truuc hem niet om hem van de voorhand af te krijgen?

Of heb ik nu heel ander begrip van stuwen dan jij? Kan ook dat daar verwarrig bij mij zit Haha!

Stuwen is eigenlijk dat hij zoch naar voren "duwt". Hij duwt de massa naar voren met zijn achterbeen. Als een paard erg op de voorhand valt, en overbouwd is, kun je ze op die manier toch het achterbeen laten gebruiken, zonder de voorhand te zwaar te belasten. En dan wordt de rug toch losgelaten Ja
Je moet sowieso de buitenhand erbij houden... daar drijf je dat binnenachterbeen tegenaan zeg maar. Je moet dan van voren idd wel wat opvangen, en gaandeweg werk je om het achterbeen meer onder de massa te gaan plaatsen, maar sommige paarden komen nooit tot dragen...
te danken aan het Engelse volbloed... Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-09-07 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

YoYo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:35

FOG schreef:
dit is dan misschien een foto zonder ruiter, maar is dit ongeveer wat je bedoelt?

Afbeelding

dit paard loopt niet over de rug maar op de voorhand!!!!!!!!!!!!!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:36

Yamcha schreef:
Cool!!! Go jij! Go jij!
Ik ben een groot fan van Max. Hij wordt al aardig sterk van achteren, begreep ik?

Ja gelukkig wel! Na heel veel pech lijkt het eindelijk de goede kant op te gaan Haha! Heb ook nieuwe instructie erbij voor de echte dresuurdingen en dat klikt echt goed Lachen
(Vind het erg knap van ons, in 3 jaar tijd van L2 naar Z2, met 2 en een kwart jaar bij elkaar aan blessures en opbouwen.. )

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:37

Thanks, duidelijk, dan heb ik hetzelfde idee zoals jij bedoeld Haha!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:37

Max is trouwens 50% Arabier, 37% nog wat Engels Volbloed en klein beetje iets anders. Maar voor zoveel van dit bloed heeft die een mooie bouw vind ik Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:38

@ My WishMax: Lekker gevoel of niet? Goed hoor.
Als je basis er een keer goed inzit, gaat het heel rap soms Ja

@ Skipper: Yep!!! We zijn het eens Ja

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:40

Ja, heerlijk! Ik heb ook het grote vooreel dat Max werken geweldig vindt.. Die kwijnde elke keer helemaal weg als die kreupel was..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:43

Arme Max toch...
Grappig, qua hoogte is het een pony, maar om te zien, en hoe hij beweegt, een paard... Schitterend dier!!

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:45

Yamcha schreef:
Michelle99 schreef:
Misschien is deze een leuke filmpje voor deze topic. Hier zie je een deuk zowel voor als achter. Maar ik weet zeker dat dit paard wel goed over de rug loopt, en met oprichting. Hij is alleen een arabier, dus het kan wel iets met de bouw te maken hebben.

http://nl.youtube.com/watch?v=z_R-ngL-wtA

Paardje loopt keurig Ja
Mooi in balans, geconcentreerd op de ruiter (oortjes naar achteren gedraaid)
Binnenachter wordt iedere keer mooi onder de massa geplaatst...
Die aanleuning is met een stang icm een soort bosal... het is een nette, lichte aanleuning. Ik vind het heel netjes. Paard loopt idd mooi over de rug, hoor, die deukjes hebben te maken met de bouw, niks mis mee. Lachen

Goed. Hier ben ik 100% mee Haha! eens Haha! (maar ik heb de voordeel dat ik weet hoe deze amazone haar paarden traint). Wat ik hiermee het meest wilde laten zien is dat bouw idd van belang is. Deze Arabier is en overbouwd en heeft een wekke rug. Dus, hoe zeer je ook traint, en hoe goed ook ze over de rug lopen, met en bijn gewichtlose aanleuning zoals bij deze paard het geval is, blijf je soms deukjes zien.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:49

Yamcha schreef:
Arme Max toch...
Grappig, qua hoogte is het een pony, maar om te zien, en hoe hij beweegt, een paard... Schitterend dier!!

Daarom durf ik volgend jaar ook Z2 paarden te gaan starten Knipoog Als het een écht pony was, dan was ik lekker gestopt met wedstrijden

YoYo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:53

hooi wat rij jij,

ten eerste houd jij jezelf helemaal vast en je pony daarom ook meteen, loopt daarom niet goed op het achterbeen. je beenligging is te veel naar voren daardoor ga je in zijn rug hangen en je pony zou ook wel even op dieet mogen Knipoog een beetje dikke buik

YoYo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:54

Daarom durf ik volgend jaar ook Z2 paarden te gaan starten Knipoog Als het een écht pony was, dan was ik lekker gestopt met wedstrijden[/quote]

als ik jou was zou ik dat toch maar niet gaan doen om met die pony bij de paarden te gaan starten dat heeft echt totaal geen enkele zin!!!!!!!!!!!!

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:01

Uhmmm, waar gaat dit over ? Rolleyes

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:03

mariellexxx schreef:
Uhmmm, waar gaat dit over ? Rolleyes

Dat vraag ik mij ook af jah... Beetje HEEL vaag allemaal...
Taalgebruik had ook wel vriendelijker gemogen!

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:04

jeetje, beetje jaloers meid? Ach gut
MWM rijdt supernetjes, haar pony loopt niet voor niks zo.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:06

@Yoyo;
Waarom zou het geen zin hebben om een pony bij de paarden te starten?
En kun je ook even uitleggen waarom je 't paard op de foto in je eerdere post op de voorhand vind lopen?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:13

Poeh poeh... nog 25 bladzijden Haha!

Ben ondertussen commentaar op Needje tegen gekomen, wat betreft het recht richten en recht gericht door de bochten rijden. Leuk om hier te lezen Haha!

Ook wat gezien over halthouden, dus ik plaats daar gelijk ook even een foto van Lachen
Afbeelding

Commentaar en kritiek is echt van harte welkom, ook op de rijfoto's op de vorige bladzijde Ja

Ben misschien een beetje binnen komen vallen, sorry Bloos

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:15

Oh ja... deze snap ik niet helemaal:

anneliesdj schreef:
Het paard heeft een 60-40 verhouding en de ruiter ook, het gewicht van de ruiter is vreemd gewicht waar het paard zowieso al aan moet wennen, plus dat het ook nog eens 60-40 verdeeld is wat dus 60+60=120 en 40+40=80 als verhouding geeft. Het is misschien niet helemaal goed uitgedrukt maar ik weet niet hoe ik het zo anders moet zeggen.
Maar het is wel zo dat de verhoudingen nóg schever komen te liggen doordat het gewicht van de ruiter 'vreemd' gewicht is.

60-40 is dezelfde verhouding als 120-80 namelijk Lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:17

ja dat klopt maar tussen 120 en 80 zit meer verschil dan tussen 40 en 60. Daar ging het even om, om dat verschil aan te duiden.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:18

Aimee, ik denk eigenlijk eerder dat anneliesdj het probeerde uit te drukken in absolute waarden.

Het gewicht van het paard verdeeld in 60/40 levert in absolute waarde andere gewichten op dan het gewicht van ruiter&paard verdeeld volgens 60/40..

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:19

anneliesdj schreef:
ja dat klopt maar tussen 120 en 80 zit meer verschil dan tussen 40 en 60. Daar ging het even om, om dat verschil aan te duiden.

In verhouding is het verschil gelijk Lachen

Ook nog even deze foto, jullie zijn allemaal enthousiast en ik vraag me af of jullie ook kijken naar de plaats waar het achterbeen wordt neergezet. Namelijk wel goed naar voren, maar náást het voorbeen en dus buiten de massa.

winerieke schreef:
Margreth schreef:
Afbeelding

Naar mijn mening is dit een mooie foto van laag en ontspannen.
Ook erg goed been gebruik !

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:19

mariellexxx hoe komt het dan dat ze daar deuken heeft zitten?