Bij Max weet ik nu wel hoe het eruit moet zien, maar beetje controle kan geen kwaad

Die andere 2 heb ik nog wel eens moeite mee om ze goed te houden..
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yamcha schreef:Is eigenlijk wel gerelateerd aan elkaar. Het kan zijn dat je nog iets spanning in de kaak voelt. Vaak is dan de onderrug nog net niet helemaal los. (kan net een fractie zijn hoor, maar dat voel je terug in de mond) Als je dan wat meer VW NW gaat rijden, en het paard even goed losrijdt, is de spanning in de kaak ook weg.
En soms moet je even wat overtuigen met je kuit... even dat binnenachterbeen er iets meer bij. Wil ook vaak helpen...
Maar een paard wat door de bouw makkelijk op de voorhand valt, kan ook netjes de rug gebruiken, maar dan moet je meer aanzetten tot stuwen... Been erbij!!!
Skipper schreef:Yamcha schreef:Is eigenlijk wel gerelateerd aan elkaar. Het kan zijn dat je nog iets spanning in de kaak voelt. Vaak is dan de onderrug nog net niet helemaal los. (kan net een fractie zijn hoor, maar dat voel je terug in de mond) Als je dan wat meer VW NW gaat rijden, en het paard even goed losrijdt, is de spanning in de kaak ook weg.
En soms moet je even wat overtuigen met je kuit... even dat binnenachterbeen er iets meer bij. Wil ook vaak helpen...
Maar een paard wat door de bouw makkelijk op de voorhand valt, kan ook netjes de rug gebruiken, maar dan moet je meer aanzetten tot stuwen... Been erbij!!!
Maar als hij zich van het achterbeen afduwt komt soms het been ver achter de massa en loopt hij als het ware van het achterbeen af, dan kan je been erbij blijven houden, dan moet je van voren toch ook wel dit stuwen enigzins 'opvangen'. Alleen been doet de truuc hem niet om hem van de voorhand af te krijgen?
Of heb ik nu heel ander begrip van stuwen dan jij? Kan ook dat daar verwarrig bij mij zit
FOG schreef:dit is dan misschien een foto zonder ruiter, maar is dit ongeveer wat je bedoelt?
Yamcha schreef:Cool!!!
Ik ben een groot fan van Max. Hij wordt al aardig sterk van achteren, begreep ik?
Yamcha schreef:Michelle99 schreef:Misschien is deze een leuke filmpje voor deze topic. Hier zie je een deuk zowel voor als achter. Maar ik weet zeker dat dit paard wel goed over de rug loopt, en met oprichting. Hij is alleen een arabier, dus het kan wel iets met de bouw te maken hebben.
http://nl.youtube.com/watch?v=z_R-ngL-wtA
Paardje loopt keurig
Mooi in balans, geconcentreerd op de ruiter (oortjes naar achteren gedraaid)
Binnenachter wordt iedere keer mooi onder de massa geplaatst...
Die aanleuning is met een stang icm een soort bosal... het is een nette, lichte aanleuning. Ik vind het heel netjes. Paard loopt idd mooi over de rug, hoor, die deukjes hebben te maken met de bouw, niks mis mee.
Yamcha schreef:Arme Max toch...
Grappig, qua hoogte is het een pony, maar om te zien, en hoe hij beweegt, een paard... Schitterend dier!!
mariellexxx schreef:Uhmmm, waar gaat dit over ?
anneliesdj schreef:Het paard heeft een 60-40 verhouding en de ruiter ook, het gewicht van de ruiter is vreemd gewicht waar het paard zowieso al aan moet wennen, plus dat het ook nog eens 60-40 verdeeld is wat dus 60+60=120 en 40+40=80 als verhouding geeft. Het is misschien niet helemaal goed uitgedrukt maar ik weet niet hoe ik het zo anders moet zeggen.
Maar het is wel zo dat de verhoudingen nóg schever komen te liggen doordat het gewicht van de ruiter 'vreemd' gewicht is.
anneliesdj schreef:ja dat klopt maar tussen 120 en 80 zit meer verschil dan tussen 40 en 60. Daar ging het even om, om dat verschil aan te duiden.
winerieke schreef:Margreth schreef:
Naar mijn mening is dit een mooie foto van laag en ontspannen.
Ook erg goed been gebruik !