Hier wil ik echter dat mensen op mijn paarden met cap rijden, stiefdochter ook.
Heb het een tijdje niet gedaan, ben gelanceerd, scheen 5 meter te hebben gevlogen en zag sterretjes.
Gelukggehad, daar ik eigenlijk als een slappe hap op een paard zit (zit eerder te relaxt dan te gespannen op een paard)en soepel vlieg.
Maar die cap gaat nu vrijwel altijd op!

Een valhelm helpt om de ernst van een deel van de mogelijke gevolgen van een val te beperken. Niet meer, niet minder.
). De plek waar de singel zat was het breedste punt en naar achter toe werd de buik van het paard alleen maar smaller. Tijdens de galop gleed het zadel dus zo ver naar achteren dat ik met het zadel en al op de kont van het paard belandde. Dit alles ging zo snel dat ik niet meer optijd kon ingrijpen. Het zadel kwam toen ondersteboven te hangen en dat zat natuurlijk wat moeilijk
Maar dit soort dingen kunnen gewoon gebeuren. Een cap beschermt echt niet tegen alle vormen van letsel, maar het feit dat het risico op hersenletsel met cap kleiner is dan zonder, is voor mij al reden genoeg.
Nogmaals, prima als je zonder cap rijdt, maar op mij komt het bijna over dat hc een vindt dat een cap onzin is en dat is het volgens mij niet.