Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chery

Re: Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:01

Ziet er niet slecht uit, leuk paard. alleen je zadel is wat te krap lijt me!!!

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:05

Lang geleden dat ik hier wat plaatste..
De laatste foto plaatster.. ik vind het geen verkeerd beeld!
Alleen zoals andere al zeiden vind ook ik je zadel te klein!
Hierdoor kan de druk niet evenredig verdeeld worden..

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:30

Zo....eindelijk durf ik ook iets te plaatsen.
Zal me eerst even netjes voorstellen....ben Nadia, net 29, een ruiter met overgewicht en heb 2 verzorgpaarden. Een schimmelmerrie van ongeveer 10 jaar en ze loopt alleen voor de koets. Haar berijden hebben ze geprobeerd, maar dat is nog geen succes geworden.
Daarnaast zorg ik voor Otte, een 11 jarige fries van 1,69 m hoog. Hem rijd ik wel, maar misschien maar 1 keer in de 2 weken. Daarnaast wordt hij ook nog door een meisje van 15 jaar en 50 kilo gereden en loopt hij regelmatig zijn ritten voor de koets.

Ik heb juist hem uitgekozen om te rijden, omdat ik weet dat hij me kan dragen. Daarnaast doe ik weinig rare dingen en probeer ik er zoveel mogelijk rekening mee te houden dat hij mij moet dragen. Want ik ben me wel degelijk bewist van m'n gewicht.

Toen ik nog op de manege reed, hield ik zelf altijd rekening met me keuze van de paarden, omdat sommige beesten me gewoon niet kunnen dragen. Daar heb ik ook respect voor, ik ben niet zo dom dat ik me kop in het zand steek!!!

De uitspraak dat 'wij' niet zouden mogen rijden door 'ons gewicht' vind ik belachelijk. Ik denk juist dat de zwaarlijvigen onder ons heel goed weten waar ze mee bezig zijn.....

Hier ff een foto van mij op Otte....
Afbeelding

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:48

Mijn zadel is nu ook te klein, is een 17,5 inch en die heb ik vorig jaar gekocht toen ik dus afgevallen was Verdrietig.

Momenteel rijd ik zelf mijn paard niet, maar zodra hij terug naar huis komt, komt er een ander zadel (18 inch).

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:50

Anoukie schreef:
Mijn zadel is nu ook te klein, is een 17,5 inch en die heb ik vorig jaar gekocht toen ik dus afgevallen was Verdrietig.

Momenteel rijd ik zelf mijn paard niet, maar zodra hij terug naar huis komt, komt er een ander zadel (18 inch).

Balen dat je je zadel nu al moet vervangen, maar wel een wijs besluit Knipoog

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:56

Dat besluit had ik ook al wel genomen Knipoog. Of ik zou niet zo moeten zeuren en gewoon weer even 10 kilo af moeten vallen, dat is immers niet zo moeilijk volgens velen hier Knipoog.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:11

Anoukie schreef:
Dat besluit had ik ook al wel genomen Knipoog. Of ik zou niet zo moeten zeuren en gewoon weer even 10 kilo af moeten vallen, dat is immers niet zo moeilijk volgens velen hier Knipoog.

Ach het zijn er maar 10 Knipoog
gewoon stoppen met eten Clown

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:13

superwoman schreef:
Ach het zijn er maar 10 Knipoog
gewoon stoppen met eten Clown

Is het zo makkelijk? Dan stop ik vandaag nog Clown.

Nee zonder gekheid, eigenlijk is dit een heel sneu topic. Zeker als je beseft hoeveel meiden er rondlopen met een ernstige eetstoornis...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:15

inderdaad,het word een steeds groter probleem

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:18

Kijk, obesitas is ook een steeds groter probleem, maar zolang de buitenwereld blijft roepen dat mensen met overgewicht vies, vet, lelijk en lui zijn, worden de problemen alleen maar groter. Dat helpt nl. niet. Die mensen gaan van ellende en verdriet nog meer eten (het gros dan).

Of ze willen zo krampachtig afvallen, dat ze een eetstoornis ontwikkelen.

En daar komt het voedingscentrum e.d. dan kijken, om een structurele oplossing voor dit soort problemen te bieden.

Tot zover de wijze les van vandaag Clown.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:21

Leuk om te zien dat je compleet genegeerd wordt....

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:25

@lunawijffie Ik denk dat jij hier wel aangeeft dat jij je bewust bent van het kunnen van je paard.
Fijn om te zien dat mensen zoals jij ook bestaan!

Maar volgens mij ging dit topic ook niet over "dikke" mensen die vies lelijk endergelijke worden genoemd maar over mensen met overgewicht die paardrijden en de manier hoe ze daarmee omgaan.

Ik ben nog steeds van mening dat ruiters met overgewicht meer rekening moeten houden op welk paard ze stappen.
Daarmee zeg ik absoluut niet dat mensen met overgewicht niet mogen paardrijden!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:26

Lunawijffie schreef:

of je word compleet afgebrand,blader maar eens door het topic heen.

welkom trouwens,en je hebt een erg leuk paard wat goed bij je lijkt te passen

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:28

AikePeer schreef:
@lunawijffie Ik denk dat jij hier wel aangeeft dat jij je bewust bent van het kunnen van je paard.
Fijn om te zien dat mensen zoals jij ook bestaan!

Maar volgens mij ging dit topic ook niet over "dikke" mensen die vies lelijk endergelijke worden genoemd maar over mensen met overgewicht die paardrijden en de manier hoe ze daarmee omgaan.

Ik ben nog steeds van mening dat ruiters met overgewicht meer rekening moeten houden op welk paard ze stappen.
Daarmee zeg ik absoluut niet dat mensen met overgewicht niet mogen paardrijden!

Dat vertel ik toch ook???
Ik weet hoe erg ik met m'n zelfbeeld worstel....wil alleen maar aangeven dat het niet over 1 kam te scheren is en dat je niet kan zeggen dat de zwaardere mensen niet MOGEN rijden.

Blijkbaar voeg ik niks nieuws toe, had net zo goed niks kunnen zeggen... Rolleyes

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:29

mensen moeten ook eens ophouden met het roepen van dat mensen met overgewicht meer rekening moeten houden met wat voor paard ze kiezen.......iederéén moet daar rekening mee houden,alleen iemand met wat meer gewicht iets meer

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:30

hahahah nee wat jij schuingedrukt hebt gezegd dat was mijn reactie op iemand anders haar opmerking..*even zoeken wie* anoukie..
Natuurlijk voeg jij iets nieuws toe iedere mening is er toch 1?

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:30

Snoevie schreef:
Lunawijffie schreef:

of je word compleet afgebrand,blader maar eens door het topic heen.

welkom trouwens,en je hebt een erg leuk paard wat goed bij je lijkt te passen

Thnx, een reactie!!!
Ik heb alles vluchtig doorgelezen en je wordt er inderdaad niet vrolijker van.
Ben wel voor ieder z'n mening, maar respect voor je medemens (hoe zwaar dan ook) is net zo belangrijk. Vind ik dan... Bloos
En ik ben ook trots op Otje, in m'n profiel staan meer foto's... Haha!

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:31

Snoevie schreef:
mensen moeten ook eens ophouden met het roepen van dat mensen met overgewicht meer rekening moeten houden met wat voor paard ze kiezen.......iederéén moet daar rekening mee houden,alleen iemand met wat meer gewicht iets meer

Ik zei toch ook meer rekening houden en niet rekening houden!?
Wel goed blijven lezen anders kunnen we hier straks een discussie voeren over hoe iets neer gezet wordt.. Vork

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:33

En daar heb ik ervaring mee....ik klets ook mee in een ander topic en daar gieren de hormonen heel hard. Daar worden de woorden ook wel een verkeerd geïnterpreteerd...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:34

inderdaad goed blijven lezen Clown

laten we daar allemaal maar eens wat beter op letten.

overgewicht zegt nog niks,je kan pas spreken van te veel ruitergewicht als je de lengte/gewicht van de ruiter weet en dan het paard ook ziet

(dus dat kan een lange dunne sliert van 60 kg zijn op een kleine B pony of een korte stevige dame met een groter,maar tenger paard)

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:35

Lunawijffie, de foto is ook niet zo heel handig, we kunnen nl niet goed zien hoe de verhouding is vanaf de voorkant.

Het stuk wat ik had geschreven op Harm heeft harm ook voor zichzelf zo lekker gelezen dat ik me afvraag of harm wel begreep dat ik het niet met hem eens was.

Grappig dat er dan gedacht wordt dat er gelijk gehaald is. lees niet al te vaak mee en geef al bijna nooit een reactie. want ik ben wel van mening dat er een aantal op bokt zitten die er alleen maar zitten om de andere te kleineren te kwetsen enz. jammer je kunt zo veel aan elkaars ervaringen hebben, en ook ervaringen van iets dikkere tot dikke mensen kunnen goud waard zijn. en inderdaad wat ik de laatste tijd steeds heb gelezen er zijn er gelukkig veel die wel rekening met hun paard willen houden.

En stoppen met eten!!!!!!!!!!!!!!!! als je dan weer gaat eten zoals eerst zuigen je vetcellen zich weer vol en voller omdat ze ineens helemaal leeg waren danval je 10 af en als je even niet oplet kom je 15 aan.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:36

Lunawijffie schreef:

Ik weet niet wat ik moet zeggen op jou verhaal....
De foto van voren is ook niet duidelijk, dus ook geen commentaar (goed of slecht) daarop.
Citaat:
ik denk juist dat de zwaarlijvigen onder ons heel goed weten waar ze mee bezig zijn.....

Ik ben het hier niet zo mee eens, maar dan val ik in herhaling.
De meeste van dit topic zijn zich er erg van bewust en zorgen ook wel voor goede spullen(zadels)en paarden die bij ze passen. Helaas zie ik om mij heen toch veel andere gevallen.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:37

Dat is denk ik ook het moeilijk op een forum als dit..
Vooral bij een gevoelig onderwerp als gewicht/overgewicht kunnen dingen snel verkeerd opgevat worden!
Discussiëren is normaal gesproken al moeilijk laat staan over internet.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:37

twister42 schreef:
Lunawijffie, de foto is ook niet zo heel handig, we kunnen nl niet goed zien hoe de verhouding is vanaf de voorkant.

In me profiel staat als t goed is een foto van mij op Ot van de zijkant....hij is 1,69 m hoog en zwaar gebouwd. Ik ben 1,78 m lang en te zwaar, hahaha.
De foto is wel slecht hoor, me vestje zit een beetje lomp Haha!
Laatst bijgewerkt door Nadia op 20-11-06 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:38

kun je nagaan hoe respectloze opmerkingen van een ander zoveel teweeg kunnen brengen(dat ik een jaar of 12 was bedacht ik me dat het wel wat was om anorexia te gaan krijgen,werd ik tenminste dun!en dat kwam omdat ze mij op de manege en school altijd wisten te vinden met rotopmerkingen)