Paardentango schreef:ze;fs sex op het toetsenbord hier,

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Paardentango schreef:ze;fs sex op het toetsenbord hier,
Karl66 schreef:Misschien trainen ze voor de landingMijn vraag met betrekking tot het springen was eigenlijk, waarom zou een springruiter LDR gebruiken als een paard daarmee op de voorhand komt, waardoor een paard minder kracht heeft in de afsprong?
Lielle schreef:Is dan misschien toch een verschil, want men gebruikt het ook tijdens de zwaardere oefeningen in dressuur (waarvan mij de logica dus nog altijd ontgaat, gezien het gewicht op de voorhand).LDR gebruik je in het loswerken en dat heeft Kafue al toegelicht.
Kafue schreef:Ik heb je al eerder gevraagd: Waar leg jij de grens tussen wat jij LDR noemt, en wat jij hyperflexion noemt?En toch is niet altijd het gewicht op de voorhand tijdens de LDR fase. Als je tijdens het rijden van bijvoorbeeld de passage de hals rond laat worden en laat zakken en soms doen ze het zelf dan is het meer als een oefening in uiterste ontspanning en durchalssig gereden dan dat wat anders. Het paard is rond en dan van voor tot achter maar wel met een heel correct ondergeschoven achterhand. Waarin je dus zeer zeer zeker niet moet menen dat de neus op de boeg beland of getrokken moet worden. Uit zichzelf van achter tot voor rond.
Denk ook niet dat LDR met de neus op de boeg is want dat is niet zo dat is hyperflexion. En bovendien mag het paard het doen, hij moet het niet. Als je gaat dwingen is het beoogde doel de lossigheid weg.
Karl66 schreef:Ook dressuurruiters zouden het zichzelf makkelijker maken als ze meer gewicht op de achterhand zouden krijgen. Daarnaast trainen die springruiters die achterhand vast nog wel op andere manieren.Netzomin als een springruiter z'n paard het parcours in LDR-houding laat afleggen, laat een dressuurruiter z'n paard in LDR-houding een proef lopen. Beide gebruiken het in het opwarmen.
Maar als een dressuurpaard er van op de voorhand gaat lopen, dan zal een springpaard dat ook doen lijkt mij. Wat is dan het nut van LDR voor een springruiter die z'n paard over de hindernissen heen moet krijgen en die het zichzelf alleen maar moeilijker maakt als het paard op de voorhand loopt. Of komt het paard misschien niet zo op de voorhand als door sommigen wordt beweerd?
Karl66 schreef:Blijkbaar is mijn vraag te onduidelijk voor mensen.
Netzomin als een springruiter z'n paard het parcours in LDR-houding laat afleggen, laat een dressuurruiter z'n paard in LDR-houding een proef lopen. Beide gebruiken het in het opwarmen.
Maar als een dressuurpaard er van op de voorhand gaat lopen, dan zal een springpaard dat ook doen lijkt mij. Wat is dan het nut van LDR voor een springruiter die z'n paard over de hindernissen heen moet krijgen en die het zichzelf alleen maar moeilijker maakt als het paard op de voorhand loopt. Of komt het paard misschien niet zo op de voorhand als door sommigen wordt beweerd?
Tyrza schreef:Maar Goofy, je kunt nog zo'n getraint oog hebben.... je moet ook weten wat er van binnen speelt...
Gerrie schreef:Persoonlijk zie ik liever een luchtig gedragen staart.
Goofy44 schreef:Je kan niet de gehele oefening op basis van een enkele foto beoordelen.
Je kan aan de hand van een foto voorspellen wat het moment ervoor en het moment er na met grote mate van nauwkeurigheid zal worden (als er geen gekke dingen gebeuren). Het vraagt alleen wat meer kennis en ervaring dan wat het gemiddelde publiek of een jurylid ziet.