Sjolvir schreef:Lees nog steeds mee... post eigenlijk niet..
Maar kan het nu niet laten..
[knipperdeknip ]Oh.. Bertie, moet ik ook nog kwijt, prachtig gejureerd, zo zou ik ook graag mijn punten zien, of nou hoog of laag, maar gewoon kloppend...
Vraag me alleen af of diegene met die 144 ergens tijdens haar proef niet heeft gedacht, laat ik eens afgroeten?
Sjolvir, ik wil je bijdragen in het aan-de-teugel topic heel graag blijven zien!
Zo, dat gezegd hebbend.
Ja, die lage punten..
Tijdens de M2 vrijdag waren er twee combinaties die bagger waren. Daarvoor ging ik mijn juryhokje uit, om even te overleggen of ze wel verder wilden rijden. Beide combinaties hebben vervolgens afgegroet. De een had een paard met een tongprobleem, en de ander .. eh .. toen had ik medelijden met het paard omdat de ruiter enorm beroerd reed en het paard dramatisch in de weg zat. Bij dat tweede paard zei de ruiter dat een gebroken beugelriem een andere zit veroorzaakte. Maar eerlijk gezegd .. de ruiter zat écht niet alleen beroerd door die beugelriem. De volgende proef zou hij alléén op ontspanning rijden, zei hij. En ik zag zijn tweede proef vanuit mijn ooghoeken .. wéér dramatisch.
Eigenlijk zou hij moeten concluderen dat hij, misschien vanwege leeftijds-fysieke beperkingen? - maar moet stoppen met rijden.
Als jurylid kun je dat niet zeggen, want je moet beoordelen wat je ziet.
Das was vrijdag.
De proef zaterdag die zo laag gepunt is.. daar had ik niet echt een probleem mee. Het paard was niet zozeer de dupe. Het ging om iemand die totaal géén idee had wat gevraagd werd - tenminste naar mijn idee, en ze heeft in Almelo ook echt nergens goed gescored..
Ik heb me inderdaad verbijsterd afgevraagd waarom deze combinatie niet begreep dat ze naar verliespunten zou rijden. Werkelijk verbijsterd.
Lage scores: de reden kan dus heel verschillend zijn.
Niet altijd gemakkelijk te accepteren of te begrijpen, voor een ruiter.
Wel een interessant idee.. jij vindt streng-maar-rechtvaardig goed.
In principe, zeg maar.
Kun je er ook mee leven als zo'n beroerd oordeel JOU overkomt?
Eh .. begrijp wel dat ik JOU, Sjolvir, niet bedoel.
Ik gebruik je bijdrage alleen maar om in het algemeen de vraag te stellen.
Laatst bijgewerkt door bertie op 25-06-13 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt