_Amigo schreef:EnelyaT, ik zie wel wat spanning, maar kan natuurlijk ook aan de foto liggen

Verder vind ik het er goed uitzien! Paard draagt wat voor zover ik het kan zien en je zit er netjes op

Dank je! Tja, als hij hard moet werken, moet hij wel spieren aanspannen om te kúnnen werken
Als ik hem zo rond rijdt als ik hier tegenwoordig op veel foto's zie, kruipt hij achter de loodlijn en wordt er verkeerd spiergebruik gecreërd.
_Esther_87_ schreef:EnelyaT, ik vind het er uit zien alsof je je paard wat tilt aan de voorkant. Je lijkt hem teveel steun te geven, of teveel oprichting te vragen. Over de benen vind ik hem wel fijn gaan, mooi actief en hij lijkt goed in balans. Probeer de oprichting nog meer vanuit achter te laten komen, de houding die je nu aan de voorkant hebt is echt een recept om je paard wat 'vast' te laten worden aan de voorkant en dat is jammer, daar worden ze zwaar van. Handen wat lager dus, paard zelf zijn hoofd laten tillen en iets meer ruimte geven. Achter de kaak zit nu een stuk spanning wat het plaatje voor mij erg verstoord. Als je dat kan oplossen door je paard meer vanuit de schoft zelf de hals omhoog te laten tillen (en dat kost kracht vanachter) krijg je echt een gaaf beeld.
Je zit trouwens wel heel keurig rechtop verder!
Ook bedankt! Hij zal zomaar niet vast komen te zitten. Mijn instructrice is ook paardenfysio en osteopate, dus ik geloof niet dat ik hem vast kán rijden tijdens de les. Wel heeft hij een pollenallergie, dus de klieren bij zijn kaak zijn sowieso wat opgezet.
Hij was aan het begin van de les vooral te korte passen aan het maken (ik quote: "Hij loopt als een pony"), dus we waren voornamelijk bezig met zijn passen langer en ruimer te maken, terwijl hij zelf correct op 4 benen blijft lopen met het goede evenwicht. Zonder dat ik hem daarin stoor, terwijl de achterhand mee blijft komen en hij blijft dragen.
Het blijft ook training. En we trainen gewoon door. Hij is al zóveel sterker. Maar het kan altijd beter!
En ik moet zelf meer los gaan laten. Ik heb de neiging om zelf nét iets teveel vast te houden. En King is een erg gevoelig paard, waarbij een halve mm al voor heel veel verschil kan zorgen.
Laatst bijgewerkt door EnelyaT op 19-04-12 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt