Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nombrado schreef:FaberSmid schreef:Er is een uitzondering mogelijk, als de motorrijder een wending op de draaicirkel rijdt. Dus op de grens van zijn profiel rijd, blijft de motorrijder rechtop, motor ligt dan als het ware. In dat geval kan men als motorrijder niet meehangen.
precies , en dit tempo rijd ik ook een paard![]()
waarom zou ik dan wel naar binnen gaan hangen?
nombrado schreef:
nombrado schreef:Moll schreef:Nombrado, kun je mij vertellen hoe er volgens jou opleiding een juiste piaffe word aan geleerd.
mol
als het paard er klaar voor is, komt dat vanzelf
Moll schreef:kom kom hier neem ik geen genoege mee, het is namelijk niet van zefsprekend dat een paard zomaar in eens correct gaat staan piafferen, je geeft net aan dat hoe de piaffe word gereden in het filmpje een correcte leer is voor de piaffe, leg mij dan eens uit hoe dit in zijn werk gaat.
mol
Moll schreef:kom je draait om de heete brei heen, vertel mij nou gewoon eens hoe ik volgens de jou rijkunst het dier correct stapje voor stapje kan gaan leren piafferen
mol
Moll schreef:je geeft mij nu echt het idee(wat ik al langer had) niet te kunnen vertellen, laat staan uit voeren, hoe ik volgen jou rijwijze een juiste piaffe zou kunnen gaan uit voeren, dat het volgens jou jaren duurd alvoords dit in werking kan worden gezet kan dit toch nog verwoord worden in etapes, en fotos heb je die van je zelf in dit stadium, of filmpje van je zelf, met een paard wat geheel volgens jou methode is opgeleid?
mol
nombrado schreef:Moll schreef:je geeft mij nu echt het idee(wat ik al langer had) niet te kunnen vertellen, laat staan uit voeren, hoe ik volgen jou rijwijze een juiste piaffe zou kunnen gaan uit voeren, dat het volgens jou jaren duurd alvoords dit in werking kan worden gezet kan dit toch nog verwoord worden in etapes, en fotos heb je die van je zelf in dit stadium, of filmpje van je zelf, met een paard wat geheel volgens jou methode is opgeleid?
mol
Ik voel helemaal niet de behoefte om dit te bewijzen
iedereen kan toch zelf logisch nadenken?
Mijn motto is
ik ga niet aan een paard iets vragen, die er nog niet klaar voor is.
zo ook niet aan een ruiter/leerling
Ze mogen het zelf gaan ervaren en voelen
kan alleen handvaten aangeven dat ze het zelf nog beter leren te voelen of te zien.
rechtrichten is voor mij nog steeds een paard in evenwicht en balans.
die balans mag je bewaken met rijden, niet verstoren. (zie filmpje met man en stenen op zijn hoofd)
dat is rechtheid en balans en evenwicht
deze beste man heeft geen wasbord buikspieren..., doet het met het fundament waarmee het bedoeld is. enige kracht haalt hij uit zijn beenspieren (bij paarden achterbeenspieren)
als je ziet dat de plaatjes van de kozakken , hoe ze met hun gewicht het evenwicht en balans kunnen bespelen, dat begrijp je hoe het werkt
meer is er niet....dat kan je uitbreiden en uitdiepen , waarin je steeds meer gaat zien.
Je leert voelt het ook met rijden, daarbij is je eigen balans en evenwicht van crusiaal belang voor de inwerking op het paard/ daar maak je gebruik van.. heel simpel eigenlijk.
Heino schreef:Ik zeg niet dat ik het met alle uitspraken eens ben. Ik krijg overigens ook niet de indruk dat Nombrado dat vindt maargoed. Ik ga hier niet aan mee doen, wilde alleen even kwijt dat ik het jammer vind hoe dit topic nu loopt.