Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yamcha schreef:Nadya, heel verstandig. Er zijn er ook genoeg die een keertje op die van mij willen. Maar zij is een Anglo-Arabier/ Kwpn, behoorlijk iel, en ook maar 1.60. Ik vind dat dus niet goed, ik wil niet hebben dat er iemand op zit, die zwaarder is dat 60 kg. Dat kan ze gewoon niet hebben, en als je het 1 keer goed vindt, moet je het alle volgende keren ook maar goed vinden...
Yamcha schreef:Ik zie het bij mij toch wel, niet op de pensionstal, waar de mijne staat, maar wel op maneges. Maar het is ook per stal verschillend, op de manege waar ik het wel zie, ziet de manegehouder de paarden ook meer als gebruiksvoorwerpen, die mentaliteit straalt dan ook af op de klanten, vooral de mensen die daar leren rijden.
runningkawa schreef:als het maat tot 80 kg is, denk ik dat veel mannen geen paarden meer mogen rijden.
Laat staan zadelmak maken.
maikeltje schreef:Met zadelmak maken kan een zwaarder persoon z'n gewicht zo verdelen dat hij het paard niet in de weg zit, maar een extreem dik persoon heeft daar denk ik meer moeite mee. (dan heb ik het niet over stevige mensen maar ECHT dikke mensen en die hebben ook meer moeite om zich vrij te bewegen) Een zwaar persoon hoeft weer niet persé dik te zijn en kan met z'n lijf heel handig zijn wat juist weer als voordeel werkt.
Marije1984 schreef:NAya je begrijpt het niet of leest te snel. Een zwaar persoon betekent niet gelijk dik. Er zijn genoeg mannen die zwaar zijn, maar niet dik en heel handig in hun lijf zijn
Marije1984 schreef:Ja ik weeg al over 80 kilo. Ben ook 1,80. Er zou best wat vanaf mogen, maar mijn paard heeft er geen last van. Ik zit hem niet in de weg dus zie het probleem niet zo
Marije1984 schreef:Dat is een pony?
Nadya schreef:maikeltje schreef:Met zadelmak maken kan een zwaarder persoon z'n gewicht zo verdelen dat hij het paard niet in de weg zit, maar een extreem dik persoon heeft daar denk ik meer moeite mee. (dan heb ik het niet over stevige mensen maar ECHT dikke mensen en die hebben ook meer moeite om zich vrij te bewegen) Een zwaar persoon hoeft weer niet persé dik te zijn en kan met z'n lijf heel handig zijn wat juist weer als voordeel werkt.
Nou, dan zal ik wel een probleem met mijn lichtgewicht hebben. En ik ga 'centered riden', dus dan is je gewicht juist heel erg van belang. Maar goed, ik geloof niet dat je als 'zwaarder' persoon handiger met je lijf zal zijn om een paard in te rijden.
Suelza schreef:Het gaat niet om het aantal kilo's, maar op hetgeen je ermee doet...
Als een paard een vliegje op zijn schoft voelt zitten, dan voelt ie mijn 56 kg ook wel. Ongeacht of het een pony is of een tank van 1.80m...
Verder ben ik het absoluut eens met het feit dat mensen gewoonweg TE zwaar kunnen zijn voor een paard. Helaas, willen ze dat zelf alleen niet inzien... Net zoals veel mensen niet willen inzien, dat te vroeg inrijden, niet goed is
Nadya schreef:Marije1984 schreef:Ja ik weeg al over 80 kilo. Ben ook 1,80. Er zou best wat vanaf mogen, maar mijn paard heeft er geen last van. Ik zit hem niet in de weg dus zie het probleem niet zo
Het hangt dus ook van het paard af. Die van mij is weer meer gebaat met een lichtgewichtje zoals ik ben.
maikeltje schreef:Maar een lichtgewicht kan haar paard ooit meer in de weg zitten als een zwaarder persoon die wat meer handigheid heeft, dus is het niet gezegd dat een paard/pony meer gebaat is bij een lichtgewicht