Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
damian23 schreef:[***], dat zijn de goede berichten! Wat een langer teugeltje wel niet voor verschil kan maken. Voor mij was het ook de oplossing om tot een diepe stretch te komen. Zodra die van mij in de diepe stretch mijn handen/bit tegen kwam, kwam hij weer omhoog naar net voorbij de knie. Maar nu ik lange teugels heb, blijft hij wel daar beneden.
Moos99 schreef:Bedankt! Ik ga vandaag rijden met meer constant contact. Ik ben misschien te voorzichtig met haar niet willen forceren, wat nu dan juist averechts werkt. Ik zal binnenkort weer een filmpje laten maken
[***] schreef:Moos, mooi paard! Het lijkt er inderdaad op dat jouw paard haar hals niet "durft" te laten vallen.
Super dat je het op de goede manier gaat proberen voor je paard. Dat op de voorhand lopen zou ik mij in eerste instantie nog niet zo druk om maken. Komt vanzelf wel goed. Probeer zoals damian en maralyn ook al zeggen om te kijken of je, je paard kunt uitnodigen om met haar neus naar het zand te gaan. Bij mij hielp het ontzettend om mijn handen wat wijder en hoger te zetten zodat ik makkelijker contact kan houden (zie mijn post over mijn aangepast teugel).
[***] schreef:Even een vraag, wat deed je als je "meer ronding in de nek wilde?" Meer ronding in de nek betekent niet automatisch dat een paard van de voorhand afkomt.
Moos99 schreef:[***] schreef:Moos, mooi paard! Het lijkt er inderdaad op dat jouw paard haar hals niet "durft" te laten vallen.
Super dat je het op de goede manier gaat proberen voor je paard. Dat op de voorhand lopen zou ik mij in eerste instantie nog niet zo druk om maken. Komt vanzelf wel goed. Probeer zoals damian en maralyn ook al zeggen om te kijken of je, je paard kunt uitnodigen om met haar neus naar het zand te gaan. Bij mij hielp het ontzettend om mijn handen wat wijder en hoger te zetten zodat ik makkelijker contact kan houden (zie mijn post over mijn aangepast teugel).
Ik heb heel lang zo met haar gereden, dus echt richting stofzuigen. Daar loopt ze graag zelfs. Alleen ik bleef daar in hangen, als ik haar dan meer wilde oppakken (meer een ronding in de nek, meer van de voorhand af) wilde ze dit dus niet aannemen. Ik zal binnenkort een filmpje laten zien van wanneer ik haar zo ver laat zakken, misschien dat je daarin tips zou kunnen geven hoe ik dat beter kan doen.
jannico schreef:We zitten nog altijd een beetje vast in het stretchen, er wordt één school nog al belicht. Ben benieuwd of jullie ook nog werken aan laterale posities op de cirkel of het vierkant. Denk hierbij aan schakelingen van schouder binnen op de cirkel links om naar renvers op de cirkel rechtsom etc
Simpelman schreef:@Tancreda4,
Ik kan alleen afgaan op wat je hier schrijft en de foto's in je profiel.
Je paard is verre van losgelaten, dat wat jij hals strekken noemt is een lange teugel geven, je paard strekt niet.
Dat wil zeggen dat je ook geen aanleuning kunt hebben.
Wanneer je nu dus de aanleuning onrustig noemt dan moet dit een ander soort ervaring zijn.
Werk eerst aan een contactteugel zoals beschreven voor Lollieloes en ga van daar uit je paard leren de hals te strekken.
Hals strekken gebeurt vanuit de schoft, je paard laat de hals dan vallen vanuit de schoft.
Dat komt doordat het de rug dan los laat en daar gaat het om.
Het is net als jij wanneer je je hoofd naar je borst laat vallen, losheid.
Jouw paard laat in de foto's in je profiel geen moment de rug los.
Starbreeze schreef:Ik zag een evenement voorbij komen op facebook: WF komt naar Nederland!
https://www.facebook.com/events/722283491210376/
Wie gaan er nog meer? Ik zou best willen rijden daar maar ik weet niet of ik mijn paard daar een plezier mee doe... Die houdt niet zo van veranderingen en het is bijna 1,5 uur rijden met de trailer. Wil wel graag gaan kijken